Search
Close this search box.

آموزش: اصلاح سیستم رتبه بندی الگوریتم ریلز اینستاگرام

فهرست مطالب

بیشتر  محتوا های منتشر شده در شبکه های اجتماعی به خصوص در بخش ریلز اینستاگرام بازنشر شده محتوا های کاربران دیگر بدون تغییر یا با تغییرات جزیی می باشد که این امر ظلم بزرگی به کسانی است که با زمان و تلاش زیادی به تولید محتوا جدید می پردازند.

الگوریتم ریلیز برای اصلاح رتبه بندی
الگوریتم ریلیز برای اصلاح رتبه بندی

قوانین الگوریتم ریلز اینستاگرام در رتبه بندی

پلتفرم اینستاگرام در جهت تشویق کاربران به تولید محتوای اورجینال، جدید و دست اول تصمیم به ایجاد تغییراتی  در بخش ریلز خود دارد.این تغییرات طی ماههای آینده در دسترس تمامی کاربران قرا خواهد گرفت بنابراین احتمالا مدتی طول خواهد کشید تا تمام محتوا سازان بتوانند اثر آنرا مشاهده کنند. براساس بیانیه این شرکت این سازوکار برای رسیدن به دو هدف ایجاد می شود :

  1. همه محتوا سازان فرصت برابری برای دستیابی به مخاطبان جدید داشته باشند و اکانت هایی که دنبال کننده کمتری دارند، راحت تر بتواند محتوای خود را  انتشار دهند.
  2. دلسرد کردن ارسال کنندگان محتوای گرد آوری شده(محتوای کپی شده) و تشویق به انتشار محتوای دست اول و اورجینال(محتوای جدید)

در گام اول اینستاگرام ریلزهایی که repost می شوند و درحالی که دقیقا یکسان می باشند، با کلیپ اصلی در پیشنهادها جایگزین می کند و به حساب کاربری اینستاگرام برچسبی می زند که سازنده اصلی محتوا را مشخص می کند.

در گام دوم کاربرانی که در طول 30 روز، 10 پست یا بیشتر از سایر کاربران ،کپی یا با تغییرات اندکی منتشر کنند، پیشنهاد پست آنها نمایش داده نمی شود.

این تغییرات در رتبه بندی و الگوریتم ریلز  مطمئنا برای کاربرانی که اکانت های کوچکتری دارند و سعی می کنند که محتوای شان دیده شود مثبت به نظر می رسد . باید خاطر نشان کرد که کاربرانی که در محتوا تغییرات اساسی  ایجاد می کنند از این قاعده مستثنا خوادهند بود. به طور مثال یک ویدوئو  اگر به صورتی  ویرایش شود که صدای گوینده در آن تغییر کرده باشد در این صورت محتوای جدید،به عنوان یک ویدئو دست اول شناخته خواهد شد.

نکته: این تغییرات فعلا تنها در بخش  الگوریتم ریلز اعمال می شود و برای سایر پست ها اجرا نخواهد شد.

نتیجه گیری

در ایجاد تولید محتوای خود وقت بذارید و با دقت تمام این فعالیت را انجام دهید. محتوایی که ایجاد کرده اید را هم برای پست و ریلیز استفاده نکنید. با یک تیر دو نشان نزنید که بارمنفی دارد. محتوای کپی که زحمتی در تولید آن ندارید، استفاده نکنید. این قوانین جدید که جز الگوریتم اینستاگرام می باشد را رعایت کنید تا از رقابت بدور نباشید.این الگوریتم کمک چشمگیری به حساب کاربری های جدید و ضعیف، می کند. به شرطی که محتوای باکیفیت و بدون کپی ایجاد کنید.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *