اگر به خوبی از ساعت آنلاین بودن کاربران و مخاطبان هدف خود اطلاع داشته باشید به راحتی می توانید یک تقویم تهیه و طبق آن برنامه ریزی برای گذاشتن پست ها انجام دهید.و شانس پیج خود را برای افزایش دنبال کنندگان و کاربران بالا ببرید و در نتیجه فروش و سود عالی داشته باشید.
الگوریتم اینستاگرام و اثری که بر زمان پست دارد:
برای اطلاع از زمان گذاشتن پست باید در مرحله اول به طور مختصر با الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید، با ما همراه باشید.
یکی از خصوصیات این الگوریتم بدین صورت است که به صورت یکسان با هر پستی واکنش نشان نمی دهد. و این نگاه و واکنش به سود افرادی است که به صورت مفید در اینستاگرام فعالیت دارند.
بدین معنی است که اگر شما همین الان پستی را منتشر کنید، و مخاطبین هم در همان لحظه انلاین باشند، ولی پست شما بجای اینکه همان لحظه برای فالوورهای شما به نمایش گذاشته شود، با مدت زمانی تاخیر این نمایش انجام می شود.
و علتش این است که در الگوریتم اینستاگرام حق تقدم با پست هایی است که احتمال مشاهده آن ها بیشتر از پست هایی است که کمتر بازخورد داده اند.
ترتیب و اولویت اینستاگرام به صورت زیر است:
- نسبت علاقه کاربر به پیج و محتوا آن
- میزان ارتباط کاربر با آن پیج و پیج ها و محتوا های مشابه
- زمان انتشار پست
چرا بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام اهمیت دارد؟
اگر یک دقت کوچک به اولویت هایی که در متن بالا اشاره شد، داشته باشید،زمان پست گذاری در اینستاگرام یکی از اولویت های مهم الگوریتم اینستاگرام است.
علاوه بر تدارک یک پست جذاب برای پیج خود، باید به زمان انتشار آن دقت زیادی داشته باشید و زمانی پست را منتشر کنید که مخاطبان هدف در آن موقع انلاین و در اینستاگرام حضور داشته و مشغول به چک کردن اینستاگرام خود هستند.
با رعایت نکات فوق و یک محتوا جذاب و عالی به این نتایج دست پیدا می کنید:
- پست شما به میزان زیادی افزایش ویو یا بازدید خواهد داشت.
- پست شما با تعداد زیادی لایک ها، کامنت روبرو خواهد شد و همچنین افزایش تعامل فالوور های شما با پست بیشتر خواهد شد.
- از نظر الگوریتم اینستاگرام کیفیت پیج، محتوا بیشتر از حد ممکن خواهد بود و این یعنی رشد پیج شما.
- اگر به فروش محصول مشغول هستید، شانس فروش محصول یا خدمات شما افزایش پیدا خواهد شد.
بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه موقع است؟
حالا رسیدیم به اصل مطلب و آن بهترین زمان برای انتشار پست و بیشتر دیدن شدن، ولی برای تمام پیج ها نمی توان یک نسخه یکسان نوشت ، چون باید مواردی مانند؛ کاربر هدف، نوع محتوا وموقع انلاین شدن مخاطبان باید بررسی شود.
به عنوان نمونه، اگر محتوایی برای قشر مدیر و رییس کسب و کار یا کارآفرینان تدارک دیده اید، حتما باید دقت کنید که این اقشار تا بعد از ظهر یا شب هنگام تمام تمرکزشان روی کسب کار خودشان است.
و احتمالا بهترین وقت برای پست گذاری در اینستاگرام برای این قشر از جامعه زمان صبح و ساعت های ۸ الی 9 است و شب هنگام بین ساعت 9 تا ۱۲ شب می باشد، و صد البته که این فقط یک احتمال است و باید به طور دقیق بررسی شود.
به طور کلی، برای پیچیدن نسخه برای انتخاب بهترین زمان پست گذاری این است که در ابتدا ،مخاطب هدف شناسایی،سپس یک پرسونای کاربر تعریف و بعد زمان بررسی و انالیز است که متوجه شوید آیا برنامه ریزی شما موثر بوده است یا خیر؟
برای شناخت بهتر رفتار مخاطب و زمان و دیگر موارد کافی است از قسمت Insights که جامع ترین مرجع شناسایی پیج اینستاگرام است کمک بگیرید.
با ورود به این قسمت و بخش Audience به راحتی برای شما شناسایی کاربر و رفتار آن و همچنین ساعت فعالیت آن در اینستاگرام به نمایش گذاشته می شود.
شلوغ ترین ساعات اینستاگرام چه زمان هایی است؟
بر اساس نوع منطقه، جغرافیایی کاربران مشخص کردن شلوغ ترین ساعت اینستاگرام متفاوت است. اما کارشناسان اینستاگرام در ایران موفق به کشف ساعات طلایی گذاشتن پست شده اند که این ساعات طلایی به این قرار است؛
- ساعات ۱۱ تا ۱۲ ظهر
- ساعت ۵ تا ۷ عصر (بازه طلایی) به این علت که تعداد زیادی از افراد از سرکار خود باز گشته اند.
- ساعات ۹ تا ۱۲ شب (بازه شلوغ). عموما اشخاص در این بازه زمانی در ساعت استراحت خود به سر برده و تمایل زیادی به چک کردن اینستاگرام خود دارند.
- در زمان تعطیلات رسمی یا غیر رسمی