به دنبال دست یافتن به چه چیزی هستید؟
در ذهن خود چه هدفی برای صفحه اینستاگرامتان دارید؟ آیا فقط به دنبال جذب مشتریان جدید هستید؟ و یا قصد دارید مشتریان بیشتری را به وب سایت خود هدایت و دعوت نمایید؟ تصور کنید که برندتان با داشتن یک پروفایل عالی چه امتیازاتی را به دست خواهد آورد؟بعد از بررسی نقاط قودت و ضعف خود می توانید به این موضوع پی ببرید که آیا اینستاگرام یک رسانه و فروشگاه مناسبی برای شما خواهد بود یا خیر؟
به دنبال جذب چه افرادی هستید؟
وقتی در حال فکر کردن به جذب افراد متفاوت برای پیج خود هستید،حتما این جند نکته را مد نظر داشته باشید؛
- افرادی که به دنبال جذب آنها هستید در چه رده سنی هستند؟
- مرد هستند یا زن هستند؟
- آیا متاهل هستند؟
- آیا دارای فرزند هستند؟
- علاقه و سلیقه آنها چیست؟
بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگر اینستاگرام برای مخاطبین جوان دارای جذابیت است. به همین علت است که باید مخاطب هدف خود را قبل از راهاندازی اکانت شناسایی کنید. اگر در رده سنی بالاتر محصولات و خدمات شما افراد را هدف قرار میدهند،در نتیجه تمرکز خود را روی گزینه دیگری بگذارید.
چرا اینستاگرام؟
موضوعی که موجب محبوبیت اینستاگرام شده است این است که افراد می توانند نوع محتوای خود را انتخاب کنند،یکی از سادهترینها و در عین حال پیچیدهترین الگوریتم ها الگوریتم این پلتفرم می باشد که در حقیقت شبیه به مغز کاربر است.یعنی هرچه را ک کاربر در اینستاگرام پست می کندف توسط کاربرانی که به آن موضع علاقمند هستند مشاهده می شود، اشخاصی که طرفدار محصولات و برند شما هستند،شما را دنبال و با شما تعامل و ارتباط برقرار می کنند.ویدئوها و تصاویری که کاربران پست می کنند،نوعی هویت بخشی به برند و موجب ایجاد حس اعتماد می شود.
چگونه پستهایی بگذارم؟
حتما در هنگام انتشار پست عکس و ویدئوهای منتشر کنید که همسو با ارزش برند باشد.دقیقا مانند، برند شخصی خودتان، اکتیو باشید،و اینکه همه باید متوجه شوند شما چه کسی هستید،به درستی تصمیم بگیرید که پست های اینستاگرام چه چیزی در مورد شرکت و برند شما می گوید.
چند ایده برای آنچه که میتوانید به اشتراک بگذارید:
به پشتصحنه بروید:
در بیزینس نشان دادن لحظات از پشت صحنه بسیار عالی است و موجب جذب مخاطب می شود،برای جانبخشی به برندتان یک پلتفرم کارآمد است.درست است که شبکه های مجازی دیگر کارآمد هستند، ولی اینستاگرام به دنبال کنندگان نشان می دهد که در پشت صحنه چه خبر است.
اصلا منظور ما این نیست که عکس های خصوصی از جشن ها و حضور کارمندان را به اشتراک بگذارید،بلکه تصوری را به نمایش بگذارید که موجب هویت بخشی انسانی به برند شما شود.تصاویر و ویدئوهایی که نشان دهد در طول روز در کمپانی شما چه میگذرد.می توانید تصاویری از کارهایی که برای آماده سازی برای اتفاقات بزرگ و تولد سلبریتی ها را منتشر کنید،ضمنا می توانید از میزان مشارکت کارکنان خود تصاویری منتشر کنید.در زمان منتشر کردن تصاویر پشت صحنه دقت داشته باشید که مواردی که موجب آسیب به برندتان می شود،دوری کنید،در زمان انتشار ویدئو دقت داشته باشید که مطالبی را بیان کنید که مربوط به برندتان باشد و نشان دهنده علاقه و شوخ طبعی و سرگرمی باشد.
وسوسهانگیز باشید:
اگر به تازگی در وبلاگ خود پستی را منتشر کردید،حتما یک تصویر از آن را در اینستاگرام منتشر کنید و اگر در یوتیوب یک ویدئو منتشر می کنید، حتما تکه کوچک از آنرا در اینستاگرام منتشر کنید،کلا در هر پلتفرمی گوشه ای از تولیدات و ویدئوها را به نمایش بگذارید.تا دنبال کنندگان تشویق به تماشای بیشتر شوند و به همین راحتی کاربران را به سمت وبلاگ و وب سایت خود بکشانید.
رویدادها :
در این مرحله باید دقت داشته باشید که برند شما میزبان یک اتفاق شبکه ای و یا آموزشی می باشد.با انجام این فعالیت کارمندان شما مبدل به رهبران فکری می شوند.و اتفاقات هیجان انگیز و پرهیاهوی رخ خواهد داد.
ترغیب به تعامل :
برای رشد و موفقیت بیشتر حتما دنبال کنندگان خود را به تعامل و مشارکت ترغیب و تشویق کنید،همانطور که می دانید استفاده از هشتگ کاربردهای زیادی دارد،و دقیقا اینستاگرام شبیه به توییتر است.فقط با یک تفاوت،در اینستاگرام هیچگونه محدودیت کارکتری در پست ها وجود ندارد،و با استفاده از هشتگ های سازگار با برند خود می توانید تصاویر را به بحث و گفتگو بگذارید.
استفاده از اپلیکیشن Repost یکی از روشهای عالی برای این کار است. با کمک این برنامه دنبالکنندگان شما میتوانند پستهای اورجینال و خاص و ممتاز شما را همراه با متن در صفحه خود منتشر کنند. دقیقا شبیه به ویژگی ریتوییت یا توییت مجدد در توییتر، ری پست محتوای شما را در دسترس مخاطبانی قرار می دهد که ممکن است به آن دسترسی نداشته باشند.
نتیجهگیری :
اگر قصد دارید از اینستاگرام برای برند خود استفاده نمایید، با عمل کردن به نکات ذکر شده و استفاده از راهنمای ها برند خود را در اینستاگرام به یک برند پولساز مبدل کنید. قبل از راهاندازی اکانت خود کمی تحقیق کنید و اطمینان پیدا کنید که پستهای شما هم ردیف و مطابق با اهداف برندینگ شرکت است.ضمنا با انجام دادن همه مراحل ذکر شده، در کمترین زمان هزاران دنبالکننده پیدا خواهید کرد.