اینستاگرام و تلگرام، از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای کاربران ایرانی در بین دیگر شبکه های اجتماعی محسوب می شود.تبلیغات اسپانسر اینستاگرام یکی از بهترین های روش های تبلیغات در اینستاگرام است. روشی که به طور مستقیم خود اینستاگرام مستقیما ارائه می دهد.تبلیغ اسپانسر اینستاگرام می باشد.
امکان بسیار مفید و جالبی که تبلیغات اسپانسر اینستاگرام (sponsored ads)، برای کسب و کار ها ارائه می دهد، پست مورد نظرتان را با توجه به قابلیت هایی مانند: مکان، زبان، سن ، جنسیت و … برای گروه معینی از کاربران ارسال نمایید. ضمنا لزومی ندارد که حتما این کاربران جزء فالوور های شما باشند.تبلیغات اسپانسر اینستاگرام به علت تحریم ایران با مشکلاتی مواجه است.
تفاوت تبلیغ اسپانسر اینستاگرام با تبلیغات دیگر:
بیشتر کسب و کارهای برای اشتراک گذاری لینک وب سایت خود در شبکه های اجتماعی تمایل زیادی دارند چون باعث بهتر دیده شدنشان می شود. معرفی وب سایت و محصولات آن یکی از هدف های اصلی تبلیغات در اینستاگرام می باشد. این کار موجب نشان دادن اهمیت کسب و کار و همچنین جلب اعتماد بیشتر مشتریان و کاربران می شود.
حتما اطلاع دارید که گذاشتن لینک، در پست های اینستاگرام وجود ندارد.شما قادر به گذاشتن لینک وب سایت یا خرید محصول در تبلیغات اسپانسر اینستاگرام می باشید.و این قابلیت برای انواع مختلف پست مانند تصاویر، استوری و ویدئو امکان پذیر است.
عملکردتبلیغات اسپانسری چگونه است؟
در تبلیغات اسپانسر اینستاگرام صاحبان کسب و کار با پرداخت هزینه،قادر به راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام هستند و نکته جالب اینکه دسترسی به یک گزارش دقیق امکان پذیر است. به این روش تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغ اسپانسر اینستاگرام می گویند. در واقع صاحبان کسب و کار با ایجاد کمپین و پرداخت هزینه، به طور مستقیم با اینستاگرام، وارد معامله می شوند.
موضوع تحریم ایران، مشکلات زیادی را برای کاربران ایرانی به وجود آورده است. روش های دور زدن تحریم ها یکی از کارهایی است که می توان برای فرار از این مشکلات استفاده کرد.
این روش ها نیز موجب مشکلاتی برای صاحبان کسب و کار می شود، از جمله مواجه شدن با سوء استفاده اشخاص و یا پرداخت هزینه های گزاف ولی گاهی اوقات ارزش صرف بعضی هزینه ها به علت سودی که از تبیلغات اسپانسر اینستاگرام به دست می آید،بسیار شیرین است.
اگر اطلاع کافی جهت استفاده از روش تبلیغ اسپانسر اینستاگرام را ندارید، حتما باید مراقب راه های مسدود سازی حساب بانکی و حساب اینستاگرام خود باشید و از افراد متخصص و شرکت های خدماتی مورد اعتماد و معتبر کمک بگیرید.
مخاطب هدف خود را نشانه بگیرید!
همانطور که می دانید، پست اینستاگرام حتی برای کاربرانی که جزء فالوورها نباشند به نمایش گذاشته می شود، پس هنگام ایجاد کمپین در اینستاگرام، یک جامعه هدف را متناسب با کسب و کار خود بسازید.
جهت شروع استفاده از تبلیغ اسپانسر اینستاگرام باید نکاتی را رعایت کنید.
حتما حساب شما باید business باشد و متصل به یک صفحه فیسبوک باشد. گزینه promote در اینستاگرام در واقع به همین منظور، یعنی استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام طراحی شده است.
شما به نسبت گسترش کسب و کار خود قادر به تعیین میزان بودجه خود و همچنین انتخاب قابلیت های دقیق از جمله مکان، جنسیت و …برای کاربران هدف تنظیم کنید. انتخاب صحیح کاربران هدف برای تبلیغ اسپانسر اینستاگرام، بسیار مهم و ضروری است والا متضرر می شوید و هزینه تان هدر می رود.
پرداخت هزینه برای تبلیغ اسپانسر اینستاگرام به چند روش امکان پذیر است، به عنوان نمونه می توانید در ازاء گرفتن لایک، کامنت یا کلیک هزینه پرداخت نمایید و یا به ازاء ارسال پست به کاربران هزینه پرداخت نمایید ، انتخاب با شماست.
فواید اسپانسر شدن در اینستاگرام :
تعداد نمایش پست شما به علت اینکه پست شما برای کاربران هدف به طور گسترده نمایش داده می شود، بشتر می شود.یکی از مزیت های مهم تبلغیات اسپانسر اینستاگرام افزایش میزان نمایش ویدئوهای شما می باشد.
با تبلیغات اسپانسر اینستاگرام می توانید به اهداف زیر دست یابید:
-
احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش می یابد
-
تعامل با جامعه هدف خود و امکان ارتباط بیشتر می شود
-
شناسایی برند و خدمات خود به کاربران
عوامل مؤثر برای موفقیت تبلیغ در اینستاگرام :
عوامل مختلفی در میزان موفقیت یک صفحه در اینستاگرام وجود دارد. وقتی که شما به راه اندازی کمپین برای تبلیغات اسپانسر اینستاگرام اقدام می کنید، تعداد اعضای یک پیج وکیفیت صفحه اینستاگرام از جمله مواردی هستند که در نگاه اول موجب جلب توجه و اعتماد کاربران می شود.
تعداد افرادی که متقاضی محصول یا خدمات شما هستند و میزان محبوبیت تاثیر زیادی در تبدیل بازدید کنندگان به مشتری دارد. حتما با ارائه پیشنهادات خاص و جذاب و معرفی خوب از کسب و کار خودتان، موجب ترغیب کاربران به دنبال کردن پست هایتان شوید،تا اعتمادشان به شما جلب شده و به مشتری شما تبدیل شوند.