چطور در اینستاگرام فروش داشته باشیم؟ در دنیای امروز شنیدن عباراتی مانند“کسب درآمد از اینستاگرام” یا ” فروش کالا در اینستاگرام ” واژههای جدیدی نیستند.در این مطلب می خواهیم به بررسی موضوع فروش کالا و محصولات در اینستاگرام و تکنیک های فروش بپردازم. با ما همراه باشید.
فروش کالا در اینستاگرام :
همانطور که می دانید فروش به صورت حضوری هم امکان پذیر است ، ولی آیا واقعا فروش حضوری آسان است ؟قطعا پاسختان منفی است.هر شغلی ترفندهای خاص خود را دارد،و همین علت باعث افزایش مشتریان بعضی از فروشندگان است.و علت آن هم برقراری ارتباط با مشتریان است.فروش در اینستاگرام نیز همینگونه است، باید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، با ما همراه باشید.
چگونه در اینستاگرام فروش داشته باشیم؟
۱- عکسهای بیکیفیت هرگز :
کیفیت بالای عکس. اولین گزینه ای است که باید مد نظر داشته باشید، چون اینستاگرام یک رسانه بصری است که در طول روز تصاویر زیادی در آن انتشار داده می شود که دارای کیفیت عالی است.و با گذاشتن تصاویر بیکیفیت نه تنها کارتان غیرحرفهای به نظر می آید، بلکه موجب بی کیفیت نشان دادن محصولاتتان می شوید.
هنگامی که صحبت از کسب درآمد در اینستاگرام میشود،فروشگاه شما همان پیج اینستاگرام شماست. و کمتر فروشگاه معتبری را مشاهده کرده اید که دکور ی بد منظره و یا شیشههای کثیف داشته باشد.
۲- عکاسی از محصولات:
هنگامیکه حرف از فروش اینترنتی کالا میشود، چه فروش محصول در اینستاگرام یا فروش محصول در یک فروشگاه اینترنتی، مشکل بزرگی که در ذهن خریداران تصور میشود، این است که در خرید آنلاین قادر به لمس محصول و همچنین عدم تشخیص جنس و اندازه واقعی است.
عکاسی صحیح از کالا تا حدود زیادی به رفع این مشکل کمک می کند، در عکاسی از کالا باید از زاویه های مختلف کالا عکس بگیرید، باید با بالاترین کیفیت عکاسی کنید به گونه ای که تاروپود محصول در عکس معین شود و اندازه واقعی کالا را برای کاربر قابل احساس کنید.
در بعضی از محصولات مثل یک توپ، عکس توپ به تنهایی برای مشخص کردن اندازه کافی نیست.چون کاربر اطلاع ندارد که این تصویر از نزدیک گرفته شده یا اندازه توپ واقعا در این حد است، به همین علت توصیه می وشود از یک شی ء که اندازه واقعی آن برای کاربر معیین است در کنار توپ استفاده نمایید مانند؛ گذاردن یک کفش در کنار توپ میتواند اندازه واقعی توپ را برای کاربر محسوس تر کند.
۳- از تایید اجتماعی یا سوشال پروف استفاده کنید :
یکی از قوی ترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام سوشال پروف است.
تایید اجتماعی معنی فارسی و بیان ساده ” سوشال پروف” است، یکی از ترفندهای مورد علاقه در بازاریابی اینترنتی سوشال پروف، است ،یعنی نشان دادن تایید دیگران ، و این تایید دیگران در استفاده از محصول یا خدمات خود را نشان می دهد.به عنوان نمونه نصب یک اپلیکیشن نوعی از تایید اجتماعی است.
ولی برای شما که فروش محصولات را در اینستاگرام انجام میدهید،اعلام رضایت خریداران و همینطور تعداد سفارشات شما نوعی از تایید اجتماعی است.
زمانی که کاربری وارد پیج اینستاگرام شما شده با مشاهده تعداد سفارشات در هفته و مشاهده نظرات خریداران میزان اعتماد او به پیج شما چندین برابر شده و اگر تصمیم به خرید از محصولات شما داشته باشد احتمال خریدش چند برابر می شود.
۴- از تبلیغات درست استفاده کنید تا فروشتان افزایش یابد :
اگر سوالتان این است چگونه در اینستاگرام فروش داشته باشیم؟ این ترفند بسیار مناسب است، باید در هر کسب و کاری از تبلیغات استفاده کنید ، مخصوصا در کسب و کار اینترنتی باید از تبلیغات نهایت استفاده را داشته باشید، ولی اینستاگرام آنقدر قوی است که بدون نیاز تبلیغات هم میتوانید افزایش فالوور و خریدار داشته باشید، ولی هنگامی که میتوان با استفاده از تبلیغات سرعت فروش را بالا ببرید چرا از این فرصت استفاده نکنید؟
۵- فقط به تبلیغ خود و محصولاتتان نپردازید:
ابتدا آموزش بعد فروش، استفاده از این قانون درمورد فروش محصولات در اینستاگرام هم وجود دارد. پستهایتان نباید فقط منحصر به تبلیغ شما و کالاهایتان باشد. حتما در حوزه کاری خود آموزشهایی ارائه بدهید.
به عنوان نمونه، اگر فروشنده کیف زنانه هستید، نکته های در مورد چگونگی تشخیص کیف چرم و یا، نکته هایی در مورد نگهداری از کیف بیان کنید،و یا در مورداستفاده از اکسسوری و یا ست کردن رنگ لباس با کیف صحبت کنید.
۶- استفاده از محصول خود را به کاربران نشان دهید :
محصولات متفاوتی در اینستاگرام به فروش میرسند، و تعدادی از این محصولات بسیار کاربردی هستند، یعنی کاربر بعد از خرید سریع از آن استفاده میکند. اگر کالای شما جزء این دسته است ، توصیه می شود که در پیج اینستاگرام خود چگونگی استفاده مشتریان از محصولاتتان را نشان دهید.
به عنوان نمونه، اگر فروشنده محصولات پروازی مانند، کوادکوپترهای سرگرمی هستید، انتشار ویدیوهایی از کاربران که از کوادکوپترهای خریداری شده استفاده می کنند موجب جذب بیشتر مشتری و همچنین نشان دادن کیفیت دوربین کوادکوپتر می شود. و بهترین ترفند برای فروش است.
۷- اطلاع از نظرات مشتریان :
موردی که تاثیر زیادی روی خرید مشتریان جدید دارد،نظرات مشتریان قدیمی است، ممکن است تجربه خرید اینترنتی محصولی را داشته اید، حتما به دنبال نظرات کاربران در مورد آن کالا بوده اید.
پس توصیه می کنم، با یک روش و تکنیک عالی از نظر مشتریان در مورد کالا جویا شوید، مانند برگزاری مسابقه و اعلام نمایید ، مشتریانی که به ثبت نظر خود در مورد کالا اقدام کنند، از ۱۵% تخفیف بهرهمند خواهند شد.
۸- پروفایل حرفه ای و اعتمادساز داشته باشید:
اولین جایی که کاربر آن را مشاهده و مورد اولین قضاوت قرار می گیرید. پروفایل شما است،
آیا برای پروفایل خود بیوی خوبی نوشتهاید؟ آیا کاربر متوجه فعالیت، خدمات و کالای شما می شود.
حتما در پروفایل خود فاکتورهای اعتمادسازی را قرار بدهید، آدرس دقیق کسب و کار (اگر دارید)، ارسال پستی به همه نقاط ایران، درج تماس رسمی و . . .
اگر دارای سایت هستید، حتما آدرس سایت خود را در پروفایلتان بگذارید، یک سایت رسمی و داشتن نماد اعتماد تاثیر زایادی در اعتماد سازی دارد، اصولا کسب و کارهایی که دارای سایت هستند، جدی تر گرفته میشوند.
۹- از قدرت ویدیو برای فروش و اعتماد سازی استفاده کنید :
در بیشتر کسب و کارها انتشار ویدیو موجب اعتماد سازی میشود و رابطه کاربر با شما صمیمانه تر می شود، و زمانی که رابطه انسانی بهتری شکل بگیرد موجب بهبود اعتماد سازی می شود.
انتشار ویدیو هایی از صحبت های خود به عنوان مدیر مجموعه و پیج، ویدیو از پشت صحنه کسب و کار، و همچنین انتشار ویدیو از محیط کار و مجموعه شغلی شما و دفتر کارتان و . . . موجب ایجاد ارتباط بیشتر و شناخت شما توسط دنبال کننده ها و همچنین موجب تقویت اعتماد سازی می شود.
هرگز از ویدیوهای آموزشی غافل نشوید، حداقل هر هفته در پیجتان یک ویدیوی آموزشی که با زمینه کاری شما مرتبط است و نیاز کاربران را رفع می کند تهیه و منتشر کنید،بدین صورت کاربر هر هفته با شما ارتباط تصویری دارد.
۱۰- جادوی استوری در فروش اینستاگرامی :
یکی از ابزارهای جادویی برای فروش در اینستاگرام استوری است، این عنوان فقط یک ادعا نیست و بسیاری از فروشندگان از طریق استوری تاثیر زیادی در فروش خود داشته اند.
صاحبان کسب و کار و محصولات ، باید هر روز استوری هایی به بهانه های مختلف داشته باشند، مانند ۵ کالا برتر در هفته ای که گذشت یا ۵ کالایی که موجودی آن رو به اتمام است و یا انتشار تصویر کالاهایی که دارای امتیاز بیشترین سفارش است.
خلاصه هر روز به یک بهانه کالاهایتان را در استوری معرفی کنید و ببینید که چگونه استوری باعث افزایش سفارش های شما میشود، چون کاربران هر روز نمی توانند به پیج شما سر بزنند و شما قادر به گذاشتن پست های تکراری نیستید، ولی با کمک استوری میتوانید محصول و پیجتان را به کاربران یاد آوری کنید.