Search
Close this search box.

“تبلیغات شعاری چیست؟ معنای آن و همچنین کاربرد آن در کجاست؟”

فهرست مطالب

تبلیغات شعاری چیست؟

شرکت‌ها از ترفند تبلیغات شعاری برای بازاریابی استفاده می‌کنند به این امید که این شعار در ذهن مردم بماند. به این ترتیب‌، در صورت نیاز مشتری به کالا یا خدماتی که توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود‌، آن مشتری کالایی یا خدمتی را انتخاب می‌کند که با استفاده از شعار تشخیص داده می شود.شعار عبارت یا یک سری واژه‌های جذاب است که برای کمک به مصرف کنندگان در به یاد آوردن یک شرکت‌، برند یا محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا اینجا به اهمیت تبلیغات پی بردید اما پاسخ به این سوال که تبلیغات شعاری چیست؟برایتان نامفهوم است.با ما باشید.

نوشتن شعار:

یکی از ویژ گی های اصلی شعار این است که باید به یاد ماندنی باشد. وقتی مردم شعار خاص برندی را شنیدند باید بلافاصله نام شرکت و نوع خدماتی که ارائه می‌دهد در ذهنشان نقش ببندد. یعنی باید به نوعی با تجارت آن شرکت ارتباط داشته باشد. حتی اگر فقط از چند کلمه تشکیل شده باشند‌، نوشتن شعارها ممکن است ساعت‌ها‌، گاهی اوقات خیلی بیشتر طول بکشد.

اگر شعار می‌نویسید‌، به ایده خود نگاه کنید.لوگو خود را توصیف کنید و توضیحات را با چند کلمه مشخص کنید.هر کلمه باید کامل باشد. این شعار باید با احساس لوگو مطابقت داشته باشد‌، زیرا آنها اغلب با هم نمایش داده می‌شوند. شعار را ساده اما به یادماندنی نگه دارید. در صورت لزوم از قافیه یا طنز استفاده کنید تا به مردم کمک کند شعار شما را به خاطر بسپارند.

 استخدام شعارنویس:

هر شخصی توانایی نوشتن شعار را ندارد پس بهتر است برای کمک به دستور زبان و استفاده خلاقانه از کلمات‌، یک نویسنده حرفه ای استخدام کنید. شما می‌توانید یک نویسنده متن استخدام کنید‌، یا یک نویسنده مستقل استخدام کنید و یا حتی از یک آژانس تبلیغاتی استفاده کنید تا شعار بعدی خود را ارائه دهید. همچنین می‌توانید با کارمندان خود بازخورد بخواهید یا جلسات ایده پردازی داشته باشید. برخی از کارکنان‌، از جمله کارکنان فروش‌، ممکن است بیش از حد به محصول یا خدمات نزدیک باشند و بتوانند شعار موثری بنویسند‌، زیرا عقاید و افکار آنها زبان گویای محصول و خدمت شما می باشد. شعارها باید صادقانه باشند و در مورد شرکت یا محصول شما اغراق نکند‌، زیرا این امر فقط باعث آزار و ناامیدی مصرف کنندگان می‌شود.

تفاوت جینگل و شعار چیست؟

جینگل‌ها از نظر گیرایی شبیه شعارها هستند و برای تداعی یک شرکت‌، محصول یا برند خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه صدای جینگل‌هل موزیکال است‌، در حالی که شعارها نیازی به همراهی موسیقی ندارند. با این حال‌، تبلیغات شعاری می‌تواند به جنجالی باورنکردنی تبدیل شوند. شعاری که خوانده می‌شود تنها یک صدا و جینگل همراه با موزیک است.

نمونه‌های شعارهای موفق در جهان:

تعدادی شعار عالی وجود دارد که در تبلیغات استفاده شده است. بسیاری از دهه‌ها وجود داشته است و مصرف کنندگان بلافاصله این شعارها را با یک برند‌، شرکت یا محصول خاص مرتبط می‌کنند. به عنوان نمونه ؛فقط انجامش بده” یا “Just do it” برای دهه‌ها شعار نایک بوده است. مثال دیگر  شعار “متفاوت فکر کن” اپل با تبلیغ نوع دیگری از محصول فناوری و رویکردی خارج از جعبه برای محصولاتش‌، مصرف کنندگان را ترغیب می‌کند.

سخن آخر:

شعار نوعی لوگو کلامی است. در یک تبلیغ چاپی‌، معمولاً در زیر یا کنار نام تجاری یا لوگو ظاهر می‌شود. یک شعار خلاصه ای از آنچه شخص انجام می‌دهد‌، تخصص فرد‌، سود و موقعیت بازاریابی و تعهد شخص است. مخصوصاً تقویت هویت شخص بسیار مفید است. یک شعار می‌تواند قدرتمندتر از لوگو عمل کند. مردم می‌توانند شعار شما را به خاطر بسپارند و بخوانند. برای شعار شما مهم است که آنچه در مورد آن هستید را به روشنی بیان کنید تا باهوش بودن‌، اما اگر توانستید هر دو را انجام دهید‌، بهتر است. نکته مهم در درک معنی و مفهوم کلمه تبلیغات شعاری چیست؟ است که اگر به درستی متوجه شوید می توانید موفقیت های چشمگیری داشته باشید.

هدف اساسی شعارها چیست؟

شعارها دو هدف اساسی دارند: فراهم آوردن مداوم برای یک سری تبلیغات در یک کمپین و کاهش استراتژی پیام تبلیغاتی به موقعیتی کوتاه‌، قابل تکرار و به یاد ماندنی.

این شعار باید همه جا استفاده شوند. تصور کنید که مانند سایه به نام شخص متصل است. آن را روی کارت‌های ویزیت‌، تبلیغات چاپی‌، بروشورهای شخصی‌، سربرگ‌ها، هر کجا می‌توانید آن را قرار دهید.

ماهیت اصلی شعارها:

شعار تبلیغاتی همیشه ماهیتی کوتاه و اپیراماتیک دارد. این کمک می‌کند تا تبلیغات چشمگیرتر و به یاد ماندنی‌تر شود.

شرکت‌ها غالباً برای سازگاری و تقویت بر روی محصولات و کلیه مواد بازاریابی شعار می‌دهند.

 

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *