اکانت تجاری به طور کلی برای کسب و کارها در نظر گرفته شده  و دست صاحبان کسب و کار برای استفاده تجاری از اینستاگرام بازتر است،و بسیار طبیعی است که مورد استقبال زیادی قرار بگیرد.هرچند پروفایل بیزنسی فواید زیادی دارد ولی  دو محدودیت برای شما ایجاد می شود که در اکانت های عادی این محدودیت وجود ندارد. برای آشنایی با اکانت تجاری با ما همراه باشید.

 اکانت های تجاری را نمی‌توانید خصوصی (private) کنید.

همانطور که می دانید در اینستاگرام پروفایل‌های شخصی می توانند خصوصی یا عمومی هستند.

ولی در اکانت های تجاری  امکان خصوصی کردن وجود ندارد.

هرچند یک برند به طور طبیعی نمی‌خواهد اکانتش خصوصی باشد، البته برعکس خواهان زیاد دیده شدن است.

ولی موقعیت‌های خاصی نیز وجود دارد که امکان دارد، یک کسب و کار برای گرفتن فالوور بیشتر سخت گیرانه عمل کند. در این موقعیت استفاده از بیزینس پروفایل اصلا توصیه نمی شود.

اینستاگرام :محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی

محدودیت اکانت های تجاری

امکان اتصال حساب تجاری به چند اکانت فیسبوک وجود ندارد.

 پروفایل شخصی به چندین صفحه می‌تواند در فیسبوک متصل باشد. ولی بیزنس پروفایل  فقط می‌تواند به یک صفحه در فیسبوک متصل باشد،

در نتیجه اگر برندی دارای چند شاخه باشد و در صفحات مختلف فیسبوک از هم جدا باشد،کمبود این ویژگی را به خوبی محسوس خواهد بود.

مزیت های اکانت تجاری (Business) :

  •  افزایش با استفاده از گزینه هایی مانند؛ Call ،Email و حتی آدرس وب سایت یا کانال تلگرام راه های ارتباطی  افزایش پیدا می کند و از لینک که می تواند استفاده کنید.
  •  در استوری اکانت های عادی امکانات ویزه ای به صاحب اکانت داده می شود ولی در اکانت های تجاری ، این امکانات به اکانت های تعلق می گیرد که دارای ۱۰ هزار فالوور به بالا باشند، و صاحبان این اکانت می توانند در استوری های خود از لینک مستقیم به هر وب سایتی که مایل هستند استفاده کنند.
  • در زیر اسم پیج شما نوشته خاکستری رنگی نمایش داده می شود که در هنگام ساخت اکانت بیزینس دسته بندی شغلی خودتان را می توانید انتخاب کنید.

گزارشات اکانت بیزینس :

زمانی که پیج خصوصی خود را به یک پیج بیزینسی تبدیل می کنید، ایسنتاگرام ویژگی هایی را در اختیار شما می گذارد، که شما به راحتی می توانید از طریق اینستاگرام کار تجاری خود را به راحتی انجام دهید.

ظاهر شدن گزینه view insight در زیر پست های شما یکی از این قابلیت ها است.

این گزینه قابلیت هایی را برای شما به نمایش می گذارد که به بررسی آن می پردازیم؛

  1.  تعداد اشخاصی که بعد از مشاهده پست شما از پروفایل شما نیز بازدید کرده اند.
  2. تعداد اشخاصی که بعد از مشاهده پست شما آن را ذخیره کرده و در قسمت آرشیو پیج شخصی خود پستتان را ذخیره کرده اند.
  3. تعداد افرادی که بعد از مشاهده پست شما آن را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته اند.

خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام :

برای حذف بیزینس اکانت اینستاگرام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

برای برگشت به حساب شخصی و خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام کافیست، اپلیکیشن اینستاگرام را باز  نمایید
در بین تب ها در قسمت پایین صفحه گزینه پروفایل کاربری را انتخاب کنید.
در بالای صفحه روی دکمه آیکون سه خطی اینستاگرام ضربه بزنید.
گزینه Settings را در پنجره ظاهر شده انتخاب نمایید.
سپس گزینه Account را انتخاب کنید.
اسکرول کنید به پایین صفحه و گزینه Switch to personal Account را انتخاب کنید.
در این مرحله پیامی نمایش داده می شود و اعلام می کند اگر شما به اکانت شخصی باز گردید، تمام محتوا و آمارهای پست های تبلیغاتی شما از بین می رود. ضمنا شما دسترسی به قسمت Insight برای تحلیل پست ها و استوری های خود نخواهید داشت. در اینجا گزینه Switch Back را انتخاب کنید.

نکته مهم:

دقت داشته باشید در هر موقع که تمایل داشته باشید می توانید به اکانت تجاری تان مجددا برگردید.