در این مقاله میخواهیم به شبکه اجتماعی لینکدین و مزیت های آن در کسب و کار بپردازیم با مارکتور همراه باشید
در عصر ارتباطی حال حاضر، استفاده مطلوب از شبکه های اجتماعی بسیار رشد داشته
و تعداد کثیری از مردم جهان روی این شبکه ها فعال شده اند و از این شبکه ها استفاده می کنند.
شبکه های اجتماعی مجازی، بهترین ابزاری است که می تواند شما را در دستیابی به اهداف حرفه ای یاری دهد.
بسیاری از افراد هستند که در دنیای کسب و کار امروز در شبکه های اجتماعی مجازی به دنبال فرد متخصص یا خدمات خود هستند.
ما به شما آموزش می دهیم تا چگونه پروفایل مشخصات اکانت خودتان در شبکه های اجتماعی مجازی را حرفه ای کنید
تا به جذب افراد کمک کند و مورد توجه قرار بگیرید.
در شبکه اجتماعی “فیسبوک” بیشتر افراد به دنبال دوست یابی و قرار ملاقات می باشند و بیشتر یک شبکه اجتماعی شخصی برای افراد است،
اما ما به شما شبکه اجتماعی مجازی “LinkedIn” را معرفی می کنیم ! این شبکه اجتماعی، برای کسب و کار حرفه ای مناسب ترین شبکه اجتماعی مجازیست!
پایه کار شبکه اجتماعی “LinkedIn” بدین گونه است که کاربران را تشویق می کند تا یک پروفایل کاملا حرفه ای بسازند
و از این پروفایل ساخته شده می توانند در سایت های دنیای مجازی به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند!
نسخۀ اولیۀ لینکدین در تاریخ ۷دی۱۳۸۱ ساخته شد و در ۱۵اردیبهشت۱۳۸۲، تقریباً پس از ۴ ماه، بهصورت رسمی از آن رونمایی گردید.
لینکدین را ژان لوک ویون (Jean-Luc Vaillant)، رید هافمن (Reid Hoffman)،
آلن بولو (Allen Blue)، کنستاتین گوریکک (Konstantin Guericke) و اریک لی (Eric Ly) بنیانگذاری کردند.
رید هافمن پیشتر مدیرعامل لینکدین بود؛ ولی هماکنون عضو هیئتمدیرۀ لینکدین است
و جف وینر بهعنوان مدیرعامل لینکدین مشغول به فعالیت است. لینکدین در اسفند ۱۳۸۴ به سوددهی رسید.
لینکدین (LinkedIn) یک شبکۀ اجتماعی کسبوکارمحور است که با داشتن دو نوع
حساب کاربری برای اشخاص و کسبوکارها، امکان معرفی، برندینگ و… را برای آنها فراهم میکند.
جالب است بدانید که لینکدین در سرتاسر دنیا بیش از ۲۰ دفتر فعال دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیاست.
بیشترین بخش درآمد این شبکۀ اجتماعی از اشتراک کاربرانش و نمایش تبلیغات به دست میآید.
با وجود محبوبیت لینکدین در بین متخصصان ایرانی، این پلتفرم هنوز هم نمیتواند از حداکثر ظرفیت ایرانیها،
بهدلیل تحریمهای اقتصادی اعمالشده بر کشور، درآمد مستقیم داشته باشد.
خیلی از ایرانیها بهخاطر کسبوکارمحوربودن لینکدین از این شبکۀ اجتماعی استقبال فراوانی کردهاند
و از سال ۱۳۸۵ به بعد، به تعداد ایرانیهای حاضر در لینکدین افزوده شد.
تقریباً از سال ۱۳۹۰ به بعد بود که افراد فعال در لینکدین شروع به بیشترنوشتن از تجربیات شخصیشان کردند.
تا قبل از آن نوشتههای شخصی افراد را کمتر میدیدید و معمولاً نوشتههای سایر متخصصان غیرفارسی زبان را به اشتراک میگذاشتند.
یکی از دلایل مهمی که باعث استقبال ایرانیها از لینکدین شده این است که بسیاری از مدیران عالیرتبه و متخصص در هر حوزه که معمولاً
مشغول انتقال تجربیاتشان هستند، در آنجا حضور دارند و محتواهای دستاول تولید و منتشر میکنند.
دلیل دیگر استقبال ایرانیها از لینکدین امکان صحبت بیواسطه و بسیار راحت با افرادی است که برای دو دقیقه دیدن و صحبتکردن با آنها باید از ماهها پیش وقت گرفت.
یکی از ابزار شبکه های اجتماعی که تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد، لینکدین است.
هر بک لینک از لینکدین نسبت به بقیه بک لینک ها ارزش بیشتری دارد و همچنین اگر شما در سایت خود مقالات تخصصی قرار می دهید،
بهترین شبکه برای به اشتراک گذاری مطالبتان، لینکدین است.
زیرا در این شبکه همه به دنبال مطالب تخصصی هستند و هر مطلب غیر از موضوع اصلی قرار داده شود،
نه تنها باعث تخریب صفحه کاری شما می شود، بقیه کاربران نیز با آن مطالب نیز برخورد جدی خواهند کرد.
البته متاسفانه به دلیل فیلتر بودن فیس بوک، هجوم کاربران غیر تخصصی و افرادی به دنبال فقط مطالب طنز و غیرمربوطه می باشند
به لینکدین زیاد شده است و شاهد افزایش پست های غیر علمی و تخصصی هستیم و با این روندی که پیش می رود،
در آینده ای نزدیک حتما این شبکه هم برای ایرانی ها فیلتر خواهد شد.
رای اینکه بدانید آیا لینکدین به درد کسب و کار شما می خورد یا خیر، پیش از هر چیزی باید بازارِ هدف خود را تعیین کنید.
شما باید بدانید آیا محصول یا خدماتی که ارائه می کنید، می تواند در یک شبکه اجتماعی تخصصی طرفدار داشته باشد یا خیر!
همانطور که گفتیم، لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است.
این موضوع به این معنی است که شما با کاربران عادی شبکه های اجتماعی در تماس نیستید.
ناگفته پیداست که کاربران Linkedin بسیار سخت گیرتر از کاربران دیگر شبکه های اجتماعی هستند،
بنابراین استراتژی حاکم بر دیگر شبکه های اجتماعی در لینکدین کارایی ندارد.
از طرف دیگر، همین تخصصی بودن شبکه اجتماعی لینکدین، فضای بسیار مناسبی را در اختیار بازاریابان B2B قرار داده است.
Linkedin به بازاریابان B2B اجازه می دهد تا با دیگر کسب و کارها و حتی رقبای تجاری خود در تماس باشند.
لازم به توضیح نیست که گسترش ارتباطات، در طولانی مدت می تواند به نفع فعالیت های تجاری تان باشد.
منبع:مارکتور
امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوریهای جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…
انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوریهای نوین،…
مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش پروفایل اضافه کرده است.…
اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان میدهد آهنگ…
یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت میکنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…
تازگی اینستاگرام فضای عادلانهتر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…