پینترست

آشنایی با پینترست و تاثیر آن بر سئو

در این مقاله میخواهیم به بررسی شبکه اجتماعی پینترست و تاثیر آن بر سئو بپردازیم با مارکتور همراه باشید

آشنایی با پینترست و تاثیر آن بر سئو

پینترست علی رغم قدرت و امکانات فوق‌العاده خود، هنوز در کشور ما به اندازه اینستاگرام مورد توجه قرار نگرفته است.

اما بد نیست بدانیم که این شبکه اجتماعی در حال حاضر با بیش 200 میلیون کاربر فعال در ماه (طبق آمار ارائه شده در سال 2017)،

از پلتفرم‌های بسیار قدرتمند و معتبر در جمع شبکه‌های اجتماعی بزرگ دنیا محسوب شده

و برای انواع کاربران با سلیقه‌ها و زمینه‌های کاری گوناگون حرفی برای گفتن دارد.

با مطالعه این مطلب، شما هم احتمالا به خانواده بزرگ پینترست خواهید پیوست. با ما همراه باشید!

پینترست چیست؟

نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌مندی شکل گرفته است.

دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه‌ای از تخته‌ها (Board) با موضوعات گوناگون است

که تصاویر، مطالب و لینک‌های فراوانی روی این بوردها چسبانده (Pin) شده‌اند.

در پینترست به دنبال هر موضوعی بگردید، دست خالی نخواهید ماند.

پینترست پر است از ایده‌ها و راه‌حل‌های گوناگون و خلاقانه درباره هرچیزی که به دنبالش می‌گردید.

اگر خیاط هستید و می‌خواهید آخرین روش‌های دوخت یقه یاد بگیرید، اگر نمی‌دانید برای شام امشب چه بپزید،

اگر می‌خواهید با جاذبه‌های توریستی شهری آشنا شوید یا حتی قصد کاهش وزن دارید

و می‌خواهید چند حرکت جدید برای آب کردن چربی‌های شکم پیدا کنید، حتما در پینترست ایده‌های فراوانی پیدا خواهید کرد.

البته که این بستر جایی است پربیننده برای بیشتر و بهتر دیده شدن کارها و ایده‌های ناب شما!

ویژگی اصلی پینترست

ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها

و لینک‌های پشت سر هم (شبیه به صفحه نتایج موتورهای جستجو)،

مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را جلوی خود خواهید دید

که هر یک شما را به یک مطلب یا اینفوگرافیک مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند.

اگر به دنبال نتایج دقیق‌تری می‌گردید، می‌توانید از دسته‌بندی‌های پیشنهادی پینترست استفاده کرده

یا کاربران دیگری را که سلیقه‌شان به شما نزدیک است را دنبال (Follow) کنید.

تاریخچه

ساخت و برنامه نویسی شبکه اجتماعی پینترست در سال 2009 توسط مدیرعامل فعلی آن بن زیلبرمن (Ben Silberman) و تیم او آغاز شد

و نسخه بتای آن روی وب در سال 2010 در دسترس عموم قرار گرفت.

در تابستان 2011 بود که مجله تایم، پینترست را در مقاله‌ای در فهرست “50 وبسایت برتر سال 2011” قرار داد.

در زمستان 2011، پینترست با بیش از 11 میلیون بازدید در هفته، در زمره 10 شبکه اجتماعی برتر در جهان قرار گرفته بود.

پینترست هم اکنون خدمات خود را روی وب برای استفاده در کامپیوتر، تبلت و موبایل ارائه کرده

و اپلیکیشن‌های آن برای کاربران اندروید و آی او اس نیز مدت هاست که در دسترس هستند.

اصطلاحات خاص پینترست

pin : پین کردن عبارت است از، یک تصویر و ویدیو (به ندرت) که به طور مستقیم لینک داده شده است به یک سایت دیگر.

ماندگاری پین نسبت به پست های شبکه اجتماعی دیگر بیشتر است.

repin : اگر شما پین یک کاربر دیگر را در بورد خود به اشتراک بگذارید به آن ری پین کردن می گویند.

شما با این کار علاقه خود را به کاربران دیگر نشان میدهید عمل ری پین کردن مانند عمل ری توییت در توییتر می باشد .

comment : هنگامی که شما از پین کاربری دیگر خوشتان بیاید می توانید با گذاشتن کامنت برای پینی که آن شخص گذاشته به تعامل بپردازید.

نا گفته نماند که کامنت ها تنها به صورت نوشتاری می باشند.

Like : با لایک کردن شما بدون اشتراک گذاری پین کاربر علاقه مندی خود را به آن نشان میدهید .

تاثیر پینترست بر سئو

پینترست Pinterest یکی از شبکه اجتماعی های پرمخاطب است ، از مزایای شبکه اجتماعی Pinterest امکان دسترسی موتورهای جستجو مانند گوگل

در نمایش جستجوها است که SEO بزرگترین مزیتی است که این شبکه اجتماعی داراست ،

pinterest.com شبکه اجتماعی شناخته شده برای اشتراک گذاری تصاویر است

که به کاربران اجازه می دهد بر اساس علاقه خود به اصطلاح پین کنندو سایر اعضا این تصاویر را لایک زده و در صورت لزوم ریپین کنند.

استفاده از پینترست و عضویت در پینترست در سال های اخیر بسیار توسعه پیدا کرد

و افراد و صاحبان وب سایت های زیادی از این شبکه برای بهبود سئو سایت خود استفاده می نمایند

در واقع افراد سعی می کنند با افزایش تعداد مخاطبان و کاربران خود در شبکه های اجتماعی ، بازدید سایت خود را بالا ببرند

و در نتیجه موجب تقویت سئو سایت می شوند ، هرچه تعداد کاربران در پینترست فارسی بالا باشد ، افراد بیشتری از پروفایل شما بازدید می کنند

و در نتیجه شما می توانید با قرار دادن لینک وب سایت خود در پروفایلتان ، کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت نمایید.

 

منبع:مارکتور

امتیاز به این مطلب post
رضا اکبریانی

Share
Published by
رضا اکبریانی

مطالب اخیر

آموزش ابزار تولید محتوا هوش مصنوعی Copy.ai + کاربرد آن

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری‌های جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…

% روز قبل

هوش مصنوعی: تولید محتوا Jasper.ai جاسپر + نحوه کارکرد و مزایا و معایب

انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های نوین،…

% روز قبل

instagram: آموزش اضافه و پخش کردن موزیک در پروفایل اینستاگرام

  مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش  پروفایل اضافه کرده است.…

% روز قبل

instagram: اخبار ویژگی پخش آهنگ در پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد آهنگ…

% روز قبل

هوش مصنوعی: همه چی درباره ChatGPT + نحوه استفاده

یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت می‌کنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…

% روز قبل

instagram: الگوریتم اینستاگرام برای کاربرانی که حساب کاربری با محتوای کم دارند

تازگی اینستاگرام فضای عادلانه‌تر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…

% روز قبل