آموزش پینترست

پینترست:5 راهکار عالی برای افزایش ترافیک سایت از طریق پینترست

پینترست یکی از راه ها برای رونق در کسب و کار است و در این سایت مقاله هایی در رونق کسب و کار با پینترست ارائه شده است ، در این مقاله به بررسی راه های افزایش ترافیک با پینترست پرداخته می شود با ما همراه باشید.تا با به کار بستن این راهکارها در pinterest حضور قوی داشته باشید.

راه های افزایش ترافیک با پینترست :

در این مقاله به معرفی و آشنایی با راه های افزایش ترافیک سایت از طریق پینترست می پردازیم، با ما باشید تا نکات مهم و استراتژی های افزایش ترافیک را معرفی کینم.

اولین نکته:

پین‌های خودتان را از وبسایت‌تان بارگذاری (آپلود) کنید نه از کامپیوترتان :

یکی با‌ ارزش‌ترین جذابیت استفاده از pinterest ارتباط بین پین و منبع لینک می باشد.

هنگامیکه پین خود در وبسایت‌تان (یا وبلاگتان) آپلود می‌کنید عملاً یک لینک شناخته شده و معتبر به وبسایت‌تان متصل می کنید.

علاوه بر این ،حتی زمانیکه کاربری پین شما رو پین می‌کند (re-pins)، لینک وبسایت‌تان همچنان به عنوان منبع انتشار آن پین باقی می‌ماند و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.

دومین نکته :

برای پین‌هاییتان (YourPins) دسته‌بندی مناسبی انتخاب کنید:

اضافه کردن یک پین به دسته‌بندی نامناسب یک کار اشتباه و موجب افت شما می شود،و در نتیجه باعث می شود، پین هایتان غیرقابل اعتماد و یا اسپم (هرزنامه) تلقی و کاربران به پین های مدنظرشان نمی رسند.و قرار گرفتن پین ها در محل صحیح و مناسب باعث می شود کاربران تجربه دلچسبی از پین های شما داشته باشند.

سومین نکته:

  مراحل ثبت و تایید وبسایت یا وبلاگتان را انجام دهید :

به دو روش ثبت و تایید وبسایت یا وبلاگتان در حساب Pinterest می توانید به  کسب‌وکارتان کمک کنید: این روش به کاربران شما ثابت می‌ کند که محتوای شما وابسته و برگرفته از وبسایت شما است و شما قادرید به راحتی به قسمت تجزیه و تحلیل Pinterest دسترسی پیدا کنید.بعد از تایید، در کنار نام کسب‌وکار شما یک علامت مشاهده می کنند و این علامت موجب اعتبار وب سایت شما می باشد.

بسیار جالب است که  بدانید تعداد زیادی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) برای Pinterest نیز انجام می‌شود.

پین‌ها و صفحات  شما نه تنها توسط موتورهای جستجوی خارجی نمایش داده می‌شوند، بلکه Pinterest نیز پین ها و صفحات خود را در موتور جستجوی داخلی‌اش به نمایش می گذارد. می‌کند.

اگر مشتریان، کسب‌وکار شما را در محتوای Pinterest در گوگل جستجو کنند و یا از طریق جستجوی سریع Pinterest برای جستجوی شما کمک بگیرند، شما احتیاج دارید حتما از کلمات کلیدی صحیح برای جلب توجه مخاطبانتان استفاده نمایید.

در ادامه، پنج راهکار از بهترین استراتژی‌های و راهکارهای Pinterest به شما عزیزان معرفی می‌شود که به کمک این راهکارها می‌توانید جستجوی محتوای خودتان را ساده تر و افزایش ترافیک وبسایت‌تان را با Pinterest فعال یا غیرفعال کنید.

 

۱ – بهینه‌سازی صفحات شما برای افزایش ترافیک سایت از طریق پینترست

نام و توضیحات صفحات Pinterest شما بسیار مهم است.

این موارد دقیقا همان چیزی که کاربران از آن انتظار دارندبرایشان فراهم می کند. و کمک فراوانی به کاربران در جستجوی محتوای شما دارد.

مطابقت عناوین و نامگذاری‌ها با کلیدواژه‌ها و کلمات کلیدی که کاربران در جستجو برای پیدا کردن صفحات Pinterest شما جستجو می‌کنند، بسیار مهم و اساسی است.

به عنوان نمونه،صفحات در WeddingWire  با عنوان های متداول و رایج که عمومیت زیادی دارند ایجاد می‌شود (مانند لباس عروسی) و همچنین با عنوان های خاص‌تر مانند لباس عروس سایز بزرگ، می توانید با استفاده از این توضیحات صفحه تان را بهینه سازی کنید.

تعداد مجاز کارکتر که در توضیحات می توانیداستفاده کنید، حداکثر تا ۵۰۰ کاراکتر (کلمه) می‌ باشدو باید دقت داشته باشید که توضیحات را  مختصر و مفید بنویسید.

نوشتن توضیحات صفحات Pinterest دقیقا شبیه به نوشتن  توضیحات متا در پست‌های بلاگ یا مقالات می باشد.

دقت داشته باشید که نقطه را بعد از ۱۶۰ کارکتر یا کم‌تر بگذارید و حتما از کلمات  عنوان (تیتر) صفحه، در متن توضیحاتتان استفاده کنید.با استفاده از این استراتژی به راحتی می توانید ترافیک وب سایتتان را به وسیله صفحات موجود در حساب Pinterest بهینه سازی کنید، پس دقت داشته باشید این استراتژی از چهار استراتژی Pinterest،دیگر مهم تر است.

۲ – بهینه‌سازی توضیحات پین (Pin):

حتما بعد از توضیحات هدفمند برای صفحات Pinterest،  باید برای پین های خود توصیفی جذاب بنویسید.این توصیفات به کاربر کمک می کند تا منظور و محتوای عکس پین شده را بهتر درک کند، هرچند این توضیحات اصلا دیده و یا پین نمی شود.تعداد کارکتر توضیحات با 200 کارکتر شانس بیشتری برای پین مجدد را دارد.

برای بهینه سازی صفحات و پین Pinterest، باید هدف شما عالی توصیف شدن و استفاده از کلماتی باشد که کاربران به راحتی محتوای شمارا جستجو و پیدا کنند.به یاد داشته باشید Pinterest نیز مانند اینستاگرام از هشتگ پشتیبانی می کند، اما سعی کنید بیش از حد استفاده نکنید.و توصیف یک پین باید خود پین را توصیف کند و مطابق با پین باشد،یکی از اثرات منفی هشتگ زیاد روی ویژگی پیدا کردن پین شما از طریق جستجوی کاربران است.اصولا توضیح یا توصیف پین موجب جذب کاربران به پین و وبسایت شما می باشد.از این موضوع اصلا غافل نشوید.توضیح و توصیف پین احتیاج به فکر، خلاقیت دارد و مطمئن باشید ،سرمایه گذاری روی این موضوع ارزش دارد.

۳ – استفاده از پین‌های Rich برای افزایش ترافیک سایت از طریق پینترست :

در سال ۲۰۱۰  که برای اولین بار Pinterest راه‌اندازی شد،  فقط یک نوع پین وجود داشت.

اما در حال حاضر Pinterest  دارای انواع متفاوتی از پین‌های Rich است و موجب ارائه اطلاعات بیشتری از کسب‌و کارتان می شود.

در حال حاضر رایج ترین پین های Rich که در در پینترست وجود داردعبارتند از؛ Place، Article، Product، Recipe، Movie و App. Article و Product  که در کسب و کار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و موجب افزایش ترافیک سایت ها می شود.

جدای از عکسی که ممکن است پین کنید، Article Pins این ویژگی را دارد که عنوان مقاله، نویسنده مقاله و داستان توصیفی موردنظر را در زیر عکس تایپ کنید.

Product Pins یکی از عالی ترین و کاربردی ترین پین ها  برای شرکت‌هایی است که در قالب تجارت الکترونیک فعالیت دارند.زیرا قابلیت درج قیمت و همچنین و کاربر محصول را  می تواند در پین خریداری نماید.

در مقایسه با بقیه استراتژی‌های پینترست پین‌های Rich به کار بیشتری احتیاج دارد، زیرا باید تگ‌های متا را به وبسایت اضافه و بعد امکان استفاده از پین‌های Rich را فعال نمایید.

ولی این پین‌ها تجربه خاص و بهتر ی برای کاربران خواهد داشت.

راه های افزایش ترافیک با پینترست

۴ – افزایش مشارکت:

شبکه های اجتماعی باید در هر لحظه اجتماعی باشد، این اصل یکی از مهم‌ترین اصل هایی است که باید همواره در پیاده‌سازی هنرمندانه استراتژی‌های بزرگ‌تر خود در رسانه‌های اجتماعی به آن دقت داشته باشید،و رعایت کنید.

شاید احمقانه یا بی‌فایده به نظر برسد، ولی منظور از طرح این نکته و استراتژی این است که تنها محتوا را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید بلکه در تمام این فرآیند با کاربران خود ارتباط عالی برقرار کنید.

راه های بازاریابی سنتی مانند، ایمیل مارکتینگ عموما بر اساس ارسال یک‌طرفه اطلاعات به مخاطبین طراحی شده‌ است، اما بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی روش های ارتباطی بین برند تجاری و مخاطبان را باز گذاشته است.

پس حتما از  مزیت شبکه‌های اجتماعی از طریق برقراری ارتباط بین دنبال‌کنندگان خود و دیگر کاربران پینترست  نهایت استفاده را داشته باشید.

هر چه تعداد لایک و کامنت بیشتر باشد و پین ها مجدد پین شود کسب‌وکار شما بیشتر توسط کاربران هدف دیده مورد بازدید قرار می گیرد

علاوه بر این  فعال بودن بیشتر شما در پینترست نشان دهنده این است که شما دائماً محتوای جدیدی ایجاد می‌کنید که خود  یک عامل  مهم کلیدی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو به شمار می‌ آید.

نکته بیان شده به عنوان استراتژی Pinterest توضیح داده شد و  برای حضور شما در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز می توانید از این نکته استفاده کنید.

۵ – دکمه Pin It را نصب کنید :

تمام استراتژی‌های ذکر شده برای پینترست باعث  افزایش ترافیک سایت شما می‌شود ولی این استراتژی علاوه بر افزایش ترافیک سایت، مشتریان یا مخاطبان می توانند برای شما کار کنند. مطمئنا Pin It پینترست را در بیشتر وبسایت‌های گوناگون، وبلاگ‌ها، مجلات الکترونیکی یا فروشگاه‌های آنلاین مشاهده کرده اید.

Pin it یک دکمه است که کاربران به راحتی می توانند در چند کلیک کوتاه و ساده تصاویر را پین و این کار پروسه را آسان تر و سریع‌تر می‌کند.

همانطور که می دانید، استفاده از دکمه Pin It بسیار راحت است، کاربران  تمایل بیشتری خواهند داشت تا محتوای شما را به وسیله دکمه Pin It به اشتراک گذاشته، و بهترین گزیننه به جای کپی لینک شماست و به راحتی  پینترست را باز می کنند و سپس محتوای مورد نظر را به اشتراک می گذارند.

دکمه Pin It دارای این مزیت است که هنگامی که شما آن را نصب کردید،کارشما تمام شده است و بازدیدکنندگان سایت شما و خوانندگان محتوای شما قادرند مطالب شما را برایتان پین کنند و دنبال‌کنندگان آن‌ها فعالیت‌شان را در پینترست مشاهده می کنند.و این موضوع موجب  اثرگذاری بیشتر محتوای و دیده شدن محتوای شما توسط کاربران بیشتری می‌شود که این نکته موجب افزایش احتمال کلیک می شود.

در کنار سایر فعالیت‌ها و تلاش‌های شما برای افزایش و گسترش دسترسی‌های آنلاین به کسب‌وکار تان، استفاده از این پنج استراتژی پینترست کمک  فراوانی می‌کند وبسایت شما  تعداد بازدیدکننده بیشتری داشته باشد.

امتیاز به این مطلب post
فاطمه

Share
Published by
فاطمه

مطالب اخیر

آموزش ابزار تولید محتوا هوش مصنوعی Copy.ai + کاربرد آن

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری‌های جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…

% روز قبل

هوش مصنوعی: تولید محتوا Jasper.ai جاسپر + نحوه کارکرد و مزایا و معایب

انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های نوین،…

% روز قبل

instagram: آموزش اضافه و پخش کردن موزیک در پروفایل اینستاگرام

  مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش  پروفایل اضافه کرده است.…

% روز قبل

instagram: اخبار ویژگی پخش آهنگ در پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد آهنگ…

% روز قبل

هوش مصنوعی: همه چی درباره ChatGPT + نحوه استفاده

یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت می‌کنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…

% روز قبل

instagram: الگوریتم اینستاگرام برای کاربرانی که حساب کاربری با محتوای کم دارند

تازگی اینستاگرام فضای عادلانه‌تر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…

% روز قبل