اولین نکته:
پینهای خودتان را از وبسایتتان بارگذاری (آپلود) کنید نه از کامپیوترتان :
یکی با ارزشترین جذابیت استفاده از pinterest ارتباط بین پین و منبع لینک می باشد.
هنگامیکه پین خود در وبسایتتان (یا وبلاگتان) آپلود میکنید عملاً یک لینک شناخته شده و معتبر به وبسایتتان متصل می کنید.
علاوه بر این ،حتی زمانیکه کاربری پین شما رو پین میکند (re-pins)، لینک وبسایتتان همچنان به عنوان منبع انتشار آن پین باقی میماند و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.
دومین نکته :
برای پینهاییتان (YourPins) دستهبندی مناسبی انتخاب کنید:
اضافه کردن یک پین به دستهبندی نامناسب یک کار اشتباه و موجب افت شما می شود،و در نتیجه باعث می شود، پین هایتان غیرقابل اعتماد و یا اسپم (هرزنامه) تلقی و کاربران به پین های مدنظرشان نمی رسند.و قرار گرفتن پین ها در محل صحیح و مناسب باعث می شود کاربران تجربه دلچسبی از پین های شما داشته باشند.
سومین نکته:
مراحل ثبت و تایید وبسایت یا وبلاگتان را انجام دهید :
به دو روش ثبت و تایید وبسایت یا وبلاگتان در حساب Pinterest می توانید به کسبوکارتان کمک کنید: این روش به کاربران شما ثابت می کند که محتوای شما وابسته و برگرفته از وبسایت شما است و شما قادرید به راحتی به قسمت تجزیه و تحلیل Pinterest دسترسی پیدا کنید.بعد از تایید، در کنار نام کسبوکار شما یک علامت مشاهده می کنند و این علامت موجب اعتبار وب سایت شما می باشد.
بسیار جالب است که بدانید تعداد زیادی از استراتژیهای بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) برای Pinterest نیز انجام میشود.
پینها و صفحات شما نه تنها توسط موتورهای جستجوی خارجی نمایش داده میشوند، بلکه Pinterest نیز پین ها و صفحات خود را در موتور جستجوی داخلیاش به نمایش می گذارد. میکند.
اگر مشتریان، کسبوکار شما را در محتوای Pinterest در گوگل جستجو کنند و یا از طریق جستجوی سریع Pinterest برای جستجوی شما کمک بگیرند، شما احتیاج دارید حتما از کلمات کلیدی صحیح برای جلب توجه مخاطبانتان استفاده نمایید.
در ادامه، پنج راهکار از بهترین استراتژیهای و راهکارهای Pinterest به شما عزیزان معرفی میشود که به کمک این راهکارها میتوانید جستجوی محتوای خودتان را ساده تر و افزایش ترافیک وبسایتتان را با Pinterest فعال یا غیرفعال کنید.
۱ – بهینهسازی صفحات شما برای افزایش ترافیک سایت از طریق پینترست
نام و توضیحات صفحات Pinterest شما بسیار مهم است.
این موارد دقیقا همان چیزی که کاربران از آن انتظار دارندبرایشان فراهم می کند. و کمک فراوانی به کاربران در جستجوی محتوای شما دارد.
مطابقت عناوین و نامگذاریها با کلیدواژهها و کلمات کلیدی که کاربران در جستجو برای پیدا کردن صفحات Pinterest شما جستجو میکنند، بسیار مهم و اساسی است.
به عنوان نمونه،صفحات در WeddingWire با عنوان های متداول و رایج که عمومیت زیادی دارند ایجاد میشود (مانند لباس عروسی) و همچنین با عنوان های خاصتر مانند لباس عروس سایز بزرگ، می توانید با استفاده از این توضیحات صفحه تان را بهینه سازی کنید.
تعداد مجاز کارکتر که در توضیحات می توانیداستفاده کنید، حداکثر تا ۵۰۰ کاراکتر (کلمه) می باشدو باید دقت داشته باشید که توضیحات را مختصر و مفید بنویسید.
نوشتن توضیحات صفحات Pinterest دقیقا شبیه به نوشتن توضیحات متا در پستهای بلاگ یا مقالات می باشد.
دقت داشته باشید که نقطه را بعد از ۱۶۰ کارکتر یا کمتر بگذارید و حتما از کلمات عنوان (تیتر) صفحه، در متن توضیحاتتان استفاده کنید.با استفاده از این استراتژی به راحتی می توانید ترافیک وب سایتتان را به وسیله صفحات موجود در حساب Pinterest بهینه سازی کنید، پس دقت داشته باشید این استراتژی از چهار استراتژی Pinterest،دیگر مهم تر است.
۲ – بهینهسازی توضیحات پین (Pin):
حتما بعد از توضیحات هدفمند برای صفحات Pinterest، باید برای پین های خود توصیفی جذاب بنویسید.این توصیفات به کاربر کمک می کند تا منظور و محتوای عکس پین شده را بهتر درک کند، هرچند این توضیحات اصلا دیده و یا پین نمی شود.تعداد کارکتر توضیحات با 200 کارکتر شانس بیشتری برای پین مجدد را دارد.
برای بهینه سازی صفحات و پین Pinterest، باید هدف شما عالی توصیف شدن و استفاده از کلماتی باشد که کاربران به راحتی محتوای شمارا جستجو و پیدا کنند.به یاد داشته باشید Pinterest نیز مانند اینستاگرام از هشتگ پشتیبانی می کند، اما سعی کنید بیش از حد استفاده نکنید.و توصیف یک پین باید خود پین را توصیف کند و مطابق با پین باشد،یکی از اثرات منفی هشتگ زیاد روی ویژگی پیدا کردن پین شما از طریق جستجوی کاربران است.اصولا توضیح یا توصیف پین موجب جذب کاربران به پین و وبسایت شما می باشد.از این موضوع اصلا غافل نشوید.توضیح و توصیف پین احتیاج به فکر، خلاقیت دارد و مطمئن باشید ،سرمایه گذاری روی این موضوع ارزش دارد.