سروش

چند درصد افراد از سروش استفاده میکنند؟

چرا کاربران ایرانی از سروش استقبال زیاد نکردند و تنها بخش کمی در این پیام رسان فعالیت دارند؟درادامه با مارکتور همراه باشید.

فقط 4 درصد از کاربران فضای مجازی از سروش استفاده میکنند.

طبق آمار ارائه‌شده کاربران فضای مجازی 71 درصد از تلگرام و 42 درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند و تنها 4 درصد از سروش استفاده می‌کنند.

دلیل استقبال نکردن از پیام رسان سروش چیست؟

در ابتدای ورود به سروش با ظاهر گرافیکی ساده و شیک آن روبه رو میشوید.

البته سنگینی رابط کاربری و هنگ های گاه و بیگاه هنگام استفاده از پیام رسان،کمی تو ذوق مخاطب می زند .

اما وجود تماس صوتی از مزیت های بسیار خوب این مسنجر،نسبت به دیگر رقبای داخلی خود به حساب می آید .

سروش مانند تلگرام

با باز کردن سروش،اولین چیزی که نظر را جلب می کند، شباهت زیاد این پیام رسان به تلگرام و تشابهات زیاد رابط کاربری آن با این پیام رسان محبوب است.

این تشابه یا به عمد و یا سهوا وجود دارد. یا برای جلب نظر بیشتر کاربران چنین شرایطی ایجاد شده و یا طراحان آن مانند بسیاری از طرح های دیگر ایرانی، ترجیح داده اند به جای خلق یک طرح جدید، یک کپی از طرح موفق خارجی را بسازند.

داشتن شکلی مشابه اشکالی ندارد اما این که تمام شکل و شمایل نرم‌افزار را مشابه نرم‌افزاری دیگر طراحی کردن، مطمئناً کپی‌برداری است.

حتی ترازبندی متون در این نرم‌افزار به‌صورت چپ‌چین است که کاملا با ترازبندی فارسی که به‌صورت راست‌به‌چپ است مغایرت دارد.

لوگوی کانال‌ها دقیقا مشابه مکان آن در تلگرام قرار دارد.

در‌مورد نام و تعداد اعضای کانال هم همین داستان تکرار می‌شود.

ابر گفت‌و‌گو (مکانی که در آن متن چت‌ها نمایش داده ) دقیقا مانند تلگرام است.

این مورد برای چت‌های دونفره یا گروهی مشکلی ندارد اما درمورد کانال که مطالب ارسالی یک‌طرفه و از سوی مدیر کانال است مورد قبول نیست و باید از سمت راست باز شود.

کندی نرم‌افزار و ضعیف بودن سرور‌ها

سرعت بارگذاری چت‌هاومطالب کانال‌ بسیارکم است و هیچ عنوان قابل مقایسه باتلگرام نیست.

البته یکی دیگر از ادمین هایی که موافق کار با سروش است، معتقد است باید برای بهتر شدن شرایط به این پیام رسان زمان داد. او می گوید: « سروش تازه اول کار است و برای بهبود شرایط، نیاز به زمان دارد.

منبع : مارکتور

امتیاز به این مطلب post
محیا ناجی

Share
Published by
محیا ناجی

مطالب اخیر

آموزش ابزار تولید محتوا هوش مصنوعی Copy.ai + کاربرد آن

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری‌های جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…

% روز قبل

هوش مصنوعی: تولید محتوا Jasper.ai جاسپر + نحوه کارکرد و مزایا و معایب

انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های نوین،…

% روز قبل

instagram: آموزش اضافه و پخش کردن موزیک در پروفایل اینستاگرام

  مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش  پروفایل اضافه کرده است.…

% روز قبل

instagram: اخبار ویژگی پخش آهنگ در پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد آهنگ…

% روز قبل

هوش مصنوعی: همه چی درباره ChatGPT + نحوه استفاده

یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت می‌کنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…

% روز قبل

instagram: الگوریتم اینستاگرام برای کاربرانی که حساب کاربری با محتوای کم دارند

تازگی اینستاگرام فضای عادلانه‌تر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…

% روز قبل