Search
Close this search box.

آموزش برگرداندن اکانت هک شده تلگرام

فهرست مطالب

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

اما اگر کار از کار گذشت  اکانت تلگرامتان هک شد چه راه حلی پیش رویتان قرار دارد؟ چگونه باید نسبت به برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام وارد عمل شد؟ خوشبختانه برای انجام این کار راه حل هایی وجود دارند که مطمئن باشید مشکلتان را برطرف خواهند کرد. در ادامه به شرح دقیق تری این راه حل ها می‌پردازیم.

قدم اول: فعال سازی تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Step Verification)

پیش از هر اقدامی توصیه می‌کنیم قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ ای اکانت تلگرام خود را فعال نمایید. با فعال کردن این ویژگی هر فردی که بخواهد در اکانت شما لاگین شود باید علاوه بر ارائه کد اختصاصی که به تلگرام یا شماره تماس شما ارسال می‌شود، کد امنیتی دومی که نحوه ارسال آن توسط شما تعیین خواهد شد را هم ارائه کند و از لایه امنیتی دوم هم برای لاگین شدن در اکانتتان عبور نماید.! بنابراین با فعال کردن قابلیت Two-Step Verification (تایید هویت دو مرحله‌ای تلگرام) تقریبا احتمالا هک شدن اکانت تلگرام شما به ۰ درصد می‌رسد. اما چطور این قابلیت را فعال کنیم؟ برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.
  • گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید.
  • گزینه Set Additional Password را انتخاب کنید.
  • رمز عبور یا پسورد مد نظرتان را وارد کنید و آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.
  • بار دیگر پسورد وارد شده را تکرار و آیکون تیک گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.
  • (اختیاری) در این مرحله برای پسورد خود یک هینت (Hint) یا “راهنما” تعیین کنید. می‌توانید بدون نوشتن هیچ متنی و تنها با لمس آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه از تکمیل این بخش صرف نظر کنید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کنید. این آدرس ایمیل باید همواره در دسترس شما باشد، چرا که نقش ایمیل ریکاوری را ایفاء می‌کند.
  • پس از وارد کردن آدرس ایمیل، آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده، گزینه OK را انتخاب کنید.
  • حال باید به آدرس ایمیل ریکاوری که تعیین کردید مراجعه نمایید و وارد ایمیلی شوید که از سوی تلگرام برایتان ارسال شده است.
  • بر روی لینک فعال سازی ایمیل کلیک کنید و کمی منتظر بمانید تا صفحه‌ای با پیغام Success! Two-Step Verification in now enabled نمایان شود.

قدم دوم: حذف دستگاه های ناشناس از Active Sessions

تلگرام در منوی تنظیمات امنیتی اپلیکیشن پیام رسان خود گزینه ای تحت عنوان Active Sessions یا “نشست های فعال” را ارائه کرده که به موجب آن می‌توان لیست تمام دستگاه های متصل به اکانت را مشاهده کرد. برای مثال اگر اکانت تلگرام شما هم در گوشی و هم در تبلت‌تان فعال باشد، با مراجعه به بخش Active Sessions نام تبلت و گوشی خود را در لیستی مشاهده خواهید کرد. این موضوع بدان معناست که اکانت تلگرام شما در دو دستگاه نام برده شده فعال بوده و در حال استفاده است.

بنابراین اگر فرد ناشناس یا هکری در اکانت شما وارد شده باشد و در حال استفاده از آن بوده یا بنا به هر دلیل چت های شما را بخواند، نام دستگاه وی در لیست Active Sessions ارائه خواهد شد. در این شرایط برای برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام خود کافیست به منوی تنظیمات Active Sessions مراجعه کرده و دستگاه ناشناس را از لیست ارائه شده حذف کنید یا گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب و اکانت تلگرام خود را در تمام دستگاه هایی که فعال است غیر فعال نمایید. برای دسترسی به منوی تنظیمات Active Sessions تلگرام کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.
  • گزینه Active Sessions را انتخاب کنید.

گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب نمایید و با غیر فعال شدن اکانت خود در تمام دستگاه های دیگر (به غیر از دستگاهی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنید) موافقت به عمل آورید. بدین ترتیب اگر فردی بنا به هر دلیل توانسته باشد وارد اکانت تلگرام شما شود، دسترسی وی قطع خواهد شد

 

قدم سوم: مکاتبه با تلگرام برای بازیابی اکانت هک شده

راه حل آخری که به منظور برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام پیش رویتان قرار دارد مربوط به مکاتبه با پشتیبانی این مسنجر می‌شود. تلگرام به طور اختصاصی فرومی را ارائه کرده که از طریق آن شما می‌توانید گزارش هر مشکلی که برای اکانت تلگرامتان ایجاد شده (از جمله هک شدن اکانت) را برای پشتیبانی تلگرام ارسال کنید و سایر مراحل کار را به تلگرام و تیم آن بسپارید. برای مکاتبه با تلگرام برای ارائه گزارش هک شدن اکانت خود و درخواست آن مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به فروم اختصاصی که تلگرام برای ارسال مشکلات کاربران ارائه کرده است مراجعه کنید.
  • در فیلد Please describe your problem مشکل خود را شرح دهید و اشاره کنید که اکانت تلگرام شما هک شده و در پی بازیابی آن هستیم. دقت کنید که نحوه مکاتبه شما و بیان مسئله و مشکل ایجاد شده در این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر با زبان انگلیسی آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم حتما با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس گرفته و از آن ها برای مکاتبه کردن با تلگرام و بازیابی اکانت هک شده تلگرام خود کمک بخواهید.
  • در فیلد Your phone number شماره تماسی که اکانت تلگرام شما به آن متصل است را وارد کنید.
  • در فیلد Your email هم باید آدرس ایمیل خود را ارائه کنید.

در نهایت بر روی گزینه Submit کلیک کنید تا پیغام شما برای پشتیبانی تلگرام ارسال شود. عموما پشتیبانی تلگرام ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ شما را ارسال می‌کند. در این شرایط شاید لازم شود تا مکاتباتی با تلگرام داشته باشید و اطلاعاتی را برای آن ها ارائه کنید تا تلگرام پشتیبانی تلگرام مطمئن شود که شما صاحب اکانتی که مدعی کرده‌اید هستید. اگر فکر می‌کنید برای انجام این مکاتبات چندان تسلط لازم به زبان انگلیسی را ندارید، کافیست تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کرده و از آن ها بخواهید تا برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام را برایتان انجام دهند.

 

 

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *