Twitter Analytics :
با استفاده از توییتر آنالیتیکس می توانید به راحتی ایده های خود را عملی کنید و در فضای توییتر که در طول روز حدود 500 میلیون توییتر جدید ثبت می شود،و افراد بیشتری می توانند شما را مشاهده کنند با ما همراه باشید تا اهمیت استفاده از توییتر آنالیتیکس را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
آموزش Twitter Analytics
در این پنل انواع آمارها و گزارشها مشاهده می شود که تعداد زیادی از آنها برای بازاریابی دیجیتال دارای بیشترین اهمیت است.
- Top Tweet :
توییتی که بیشترین میزان Impression (تعداد بازدید) در یک ماه را به خود اختصاص داده. با بررسی توئیتی که بیشترین بازدید را است می توانید راه خود را در توئتر به خوبی پیدا کنید. - New Followers:
وقت یشما به عنوان یک کاربر در گاهی مواقع مطالبی را می پسندید و یا ملبی را مشاهده و یا به یک صفحه دیگر می روید، تا محتواهای بیشتری را ببینید، این کار موجب بالا رفتن تعداد دنبال کنندگان می شود و به معنی خوب انجام دادن فعالیت است و در صورت کاهش رشد، نشانه اشتباه رفتن راه است. - Top Follower :
این عبارت Top Follower به معنی این است که فردی از دیگر دنبال کنندگان شما دارای فالوورهای زیادتری است.و فیو کردن، ریپلای و منشن به دیگر کاربران نشان داده می شود، همچنین دنبال کننده های پر طرفدار اشخاص بیشتری رو به طرف صفحه شما می کشانند. - Top Mention:
در بین توییت هایی که کاربران را درآن منشن کرده اید، توییتی که بیشترین تعداد بازدید را به خود اختصاصا داده به عنوان Top Mention شناخته می شود،و تمرکز بیشتر روی Top Mention موجب دیده شدنن شما توسط کاربران می شود. - Engagements :
از هر کلیکی روی توییت عبارت Engagement به وجود می آید، مشاهده تصاویر ورود به لینک، بازکردن پروفایل، ریپلای کردن و کارهای مشابه “Engagement” محسوب می شود.این نوع فعالیت ها یعنی توجه افراد را جلب کرده و فرد در تلاش برای آشنایی بیشتر با شما می باشد،و تعداد Engagement نشان دهنده و چگونگی فعالیت Call to Action می باشد. - Engagement Rate :
اندازه و ملاک Engagement Rate یعنی میزان تعداد کلیک تقسیم بر تعداد دیده شدن توییت می باشد.در زمان مقایسه وضعیت دو یا چند توییت، شمردن تعداد کلیک ها موجب گمراهی می شود، زیرا تعداد دفعاتی که توییت دیده می شود،در نظر گرفته نمی شود،به عنوان نمونه فرض کنید یک توییت 100 با ر دیده شده ولی 20 بار کلیک شده،در این حالت میزان مشارکت 20% است.جال است بدانید ممکن است یک توییت 1000 بار دیده شده ولی تعداد کلیک ها 20 می باشد،میزان مشارکت 2% می باشد، پس اگر توجه داشته باشید تعداد بازدیدها اصلا مهم نیست، بلکه نسبت کلیک بسیار مهم و با اهمیت است. - Twitter Reach Percentage:
Twitter Reach Percentage ملاک و نشان دهنده تعداد افرادی است که توییت شما را مشاهده کرده اند،این عدد نشان دهنده و اهمیت زمان مناسب گذاشتن توییت می باشد، در نتیجه توئیتر آنالیتیکس دارای امتیازات زیادی برای کاربران است در ادامه به 4 مورد از فواید توئیتر آنالیتیکس می پردازیم.
۴ دلیل اهمیت استفاده از توییتر آنالیتیکس:
اگر از هر شبکه اجتماعی استفاده می کنین،آنالیتیکس اطلاعات مفیدی را به شما می دهد، و صد البته توییتر از این قانون مستثنی نیست.
شناخت بهتر مخاطبان با توییتر آنالیتیکس:
شناخت صحیح مخاطب و درک مناسب از نیازها، سن،تمایلات، جنس، زبان، موقعیت جغرافیایی و دیگر اطلاعات برای کاربران توییتر و همه بازاریابان دیجیتال دارای اهمیت زیادی است. تعداد زیادی از این اطلاعات در پنل آنالیتیکس وجود دارد و قادر هستید اطلاعات دیگری را با پیدا کردن همان کاربران در شبکه های اجتماعی دیگر مانند؛ اینستاگرام بدست بیاورید.
تولید هوشمندانه تر محتوا:
اگر به یاد داشته باشید توییتر محدودیت کارکترها را به 280 کارکتر در هر توییت افزایش داده، ولی باز هم توصیه می شود که توییت های کوتاه و جذاب نوشته شود،نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این که کاربران تمایل زیادی به کلیک روی توییت هایی که حاوی عکس و ویدئو هستند دارند حدود سه برابر بیشتر از توییت های متنی است. جدای از همه این صحبت ها Twitter Analytics به شما کمک زیادی می کند تا متوجه شوید که مخاطبان شما به چه نوع محتوایی علاقه دارند.
پیدا کردن بهترین زمان واسه توییت :
هر توییت بعد از انتشار حدود 24 دقیقه نیمه عمر دارد.نیمه عمر در توییت ممکن است توییت را 200 نفر مشاهده می کنند،و 100 نفر اول در عرض 24 دقیقه اول و 100 نفر دیگر ممکن است که ممکن است در ساعات و روزهای آینده آن را مشاهده کنند.این میزان دقیقا نصف دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،فیسبوک می باشد.در نتیجه زمان توییت کردن دارای اهمیت زیادی است.
بسیاری از منابع اعلام کرده اند که بهترین زمان برای توییت کردن حدود ساعت 3 بعد از ظهر می باشد،توصیه می شود که برای ایجاد رابطه بهتر با مخاطبان،حداقل روی یک بار توییت کنید،ولی این توصیه قطعی نیست و بهترین زمان توییت بستگی به نوع مخاطب و جنس محتوا دارد.
در نتیجه توییتر آنالیتیکس می تواند به شما کمک کند،که شما در چه زمان و چه روز هایی پست های شما موفق تر هستند،و می توانید متوجه شوید که فالوورهای شما در چه زمانی آنلاین هستند،دقیقا در همان زمان توییت کنید.
بازاریابی موفق تر :
Twitter Analytics به شما کمک می کند که چه فعالیت هایی جواب می دهد یا خیر ؟ Top Tweet به شما اعلام می کند، که کدام قسمت کار شما صحیح است و کدام توییت ها ضعیف تر می باشد و متوجه می شوید که کدام جای کا را اشتباه کرده اید.