Search
Close this search box.

اهمیت حساب گوگل و چگونگی افزایش امنیت آن

فهرست مطالب

با سلام خدمت تمامی بازدیدکنندگان سایت marketor ، این مقاله در مورد چگونگی افزایش امنیت حساب گوگل است.

چگونه امنیت حساب گوگل (جیمیل) خود را افزایش دهیم:

در واقع حساب کاربری گوگل برابر است با  کل دنیای مجازی و حقیقی که تمام اطلاعات کاربری تحت حساب کاربری گوگل ثبت می شود. از حساب گوگل استفاده های متنوع و متفاوتی می شود، مثل:

  • خرید اینترنتی
  • فعال سازی تمامی ویژگی های گوشی اندروید
  • ارسال کردن نامه های الکتریکی
  • ثبت نام در سایت های مختلف

افراد می توانند با داشتن حساب کاربری دیگران موقعیت جغرافیایی آنها بفهمند و به گونه ای امنیت فیزیکی شما به امنیت حساب گوگل شما بستگی دارد. حال که با اهمیت Google account آشنا شدید، برای شما راهکارهای افزایش امنیت حساب گوگل و یا جلوگیری از هک حساب جیمیلتان را برای شما بازگو می کنیم.

امنیت حساب گوگل

راهکار های افزایش امنیت حساب گوگل:

جهت ایمن سازی Gmail یا Google account چندین راه وجود دارد که در این جا به تک تک روش های افزایش امنیت حساب گوگل خود اشاره می کنیم.

استفاده از رمز عبور(complex):

یکی از مهمترین روش های جلوگیری از هک حساب گوگل داشتن رمزی مناسب و پیچیده است. رمز عبور شما حداقل باید از 8 حرف باشد که در آن می توانید از چهار کاراکتر مختلف استفاده کنید، یعنی هم از اعداد، هم از حروف کوچک، هم حروف بزرگ و هم از علامت ها می توانید استفاده کنید. در صورتی که از چنین رمزی در حساب خود استفاده کنید، دیگر هیچ هکری به آسانی نخواهد توانست حساب گوگل شما هک کند. نمونه ای از رمز پیچیده و مناسب می تواند Ma05tin@32 باشد.

ایمن سازی حساب توسط step verification-2:

تایید دو مرحله ای به شما اجازه می دهد تا شما یک لایه ی امنیتی بر روی حساب گوگل خود ایجاد کنید. با فعال کردن تایید دو مرحله ای اگر هکری به رمز عبور شما دست یابد، باز هم نمی تواند به حساب شما وارد شود. چرا که برای ورود به حساب باید به کد ارسال شده دسترسی داشته باشد.

امنیت حساب گوگل

چگونگی فعال سازی step verification-2:

ابتدا شما با مرورگری همچون Google chrome به حساب کاربری خود وارد شده و سپس به آدرس http://accounts.google.com/SmsAuthConfig رفته تا با صفحه ی step verification-2 مواجه شوید. حال بر روی گزینه ی Get Started کلیک کرده، سپس در صفحه ی باز شده رمز عبور خود را تایپ کرده و بر روی sing in کلیک کرده. در پنجره ی Let’s set up your phone شماره ی تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس به تلفن همراه شما کدی ارسال می شود که پس از دریافت کد در صفحه ی Confirm That its Work کد را وارد کرده و بر روی next کلیک کرده. در صفحه ی Its Worked! Turn On 2-Step Verification روی گزینه ی turn on کلیک کرده و رمز دو مرحله ای حساب خود را فعال کنید.

استفاده کردن از تلفن همراه دوم برای :step verification-2

پس از فعال سازی step verification-2  دوباره به آدرس http://accounts.google.com/SmsAuthConfig  رفته و سپس رمز عبور خود را زده و بر روی

sing in کلیک کرده تا وارد حساب گوگل خود شوید پس از ورود به صفحه ی step verification-2 در بخش Set up alternative second step روی گزینه ی Backup phone کلیک کنید.

در این قسمت شما می توانید شماره ی همراه دیگر خود را افزوده تا در صورت دسترسی نداشتن به شماره ی اصلی کد به شماره ی دوم شما ارسال شود.

استفاده از Backup code:

شما می توانید با فعال نمودن Backup code کد های پشتیبانی را از Google دریافت کنید. این کد ها زمانی کاربرد دارد که شما به تلفن همراه خود دسترسی ندارید، می توانید این کد ها را وارد کنید. البته این کد ها یک بار مصرف است.

اضافه کردن تلفن ریکاوری:

یکی از اتفاقات رایج و احتمالی که ممکن است برای هر کسی پیش آید این است، که رمز عبور خود را فراموش کنید. شما می توانید برای جلوگیری از این اتفاق شما می توانید یک شماره به حساب کاربری گوگل خود به عنوان recovery phone اضافه کنید. با اضافه کردن این شماره در صورت فراموشی رمز عبور شما می توانید از شماره برای بازیابی حساب خود استفاده کنید. برای فعال کردن این حالت شما می توانید به آدرس https://myaccount.google.com/phone بروید و سپس رمز عبور خود را وارد کنید و در صفحه ی باز شده بر روی گزینه ی Add recovery phone کلیک کنید و یک شماره به آن اضافه کنید و روی verify کلیک کنید و سپس روی continue  کلیک کنید.

این مورد را شما می توانید با ایمیل هم اجرایی کنید، یعنی می توانید یک ایمیل ریکاوری داشته باشید تا در صورت فراموشی رمز گوگل خود از آن برای بازیابی حساب استفاده کنید.

با تشکر از توجه شما مخاطبین و بازدید کنندگان

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *