Search
Close this search box.

معرفی 15 شبکه اجتماعی برتر جهان

فهرست مطالب

با سلام خدمت ماکتوری های عزیز در این پست قصد معرفی 15 شبکه اجتماعی برتر جهان را به شما عزیزان و همراهان گرامی داریم . با ما همراه باشید.

مردم سراسر جهان برای ارتباط آسان نیاز به شبکه های اجتماعی دارند و برای استفاده از شبکه های اجتماعی دلایل و سلایق خاص خود را نیز دارند . در این پست قصد داریم شبکه هایی را به شما معرفی کنیم که توانسته اند بالاترین امار جذب مخاطب را کسب کرده و  سلایق بیشتری را جذب خود کنند.

شبکه های اجتماعی پربازدید

فیسبوک (Facebook)

فیسبوک (Facebook) بزرگترین شبکه ارتباط اجتماعی (هم از نظر تعداد کل کاربران و هم اعضای حقیقی ثبت شده) در سراسر جهان است. این شبکه اجتماعی محبوب در مدت 15 سال یعنی از سال 20004 که از آن رونمایی شد تا کنون (2019) توانسته بیش از 2 میلیارد کاربر به خود جذب کند و طبق آمار رسمی تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی در ماه به 2.38 میلیارد نفر میرسد و این باعث شده که فیس بو بتواند لقب بزرگتزین شبکه اجتماعی جهان را نسیب خود کند .

یوتیوب (Youtube)

یوتیوب بزرگترین و محبوب ترین رسانه تصویری در بین شبکه های اجتماعی است که در سال 2005 تاسیس و در سال 2006 به قیمت 1.65 میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری شد. این وبسایت محبوب در حال حاظر بیش از 1.5 میلیارد بازدید ماهانه دارد.

اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یکی دیگر از شبکه های اجتماعی تصویری است. از این اپلیکیشن در سال 2010 رونمایی شد و تا کنون بیش از 400 میلیون کاربرد فعال دارد و مالک اصلی آن نیز فیسبوک است. یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام فیلتر های منحصر به فردی است که امکان ویرایش عکس و فیلم را ایجاد میکند. هم اکنون اینستاگرام حدود 800 میلیون بازدید ماهانه دارد.

توییتر (twitter)

توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و توانست با وجود محدودیت حداکثر 140 کارکتر مخاطب های زیادی را به خود جذب کند و بیشتر از این شبکه اجتماعی برای انتشار اخبار و موضوعات تجاری استفاده میشود . این اپلیکیشن بیش از 320 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

رِدیت (Reddit)

این شبکه  در سال 2005 تاسیس شد و در حدود یک دهه بعد تعداد کاربران ثبت شده در این وبسایت بیش از 36 میلیون کاربر است و بازدید های آنلاین ماهانه‌ی آن هم بیش از 250 میلیون نفر است.این شبکه‌ی اجتماعی مربوط به اخبار و سرگرمی است. افرادی که در این سایت ثبت نام می‌کنند می‌توانند پست‌ها و لینک‌های مستقیم خود را ارسال کنند. کاربران همچنین قادر به سازماندهی و تعیین موقعیت خود را بر روی صفحات سایت با رای دادن هستند. ارسال‌هایی که بیشترین رای مثبت را کسب کرده باشند در صفحات اول و یا اصلی سایت قرار می‌گیرند.

واین (Vine)

واین یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی بین المللی برای آپلود و دانلود و اشتراک گذاری ویدیو می باشد  واین این قابلیت را دارد که شما بتوانید ویدیو های زیبا و کوتاه بسازید و لحظات خوش خود را با تمامی دوستان خود اشتراک بگذارید و آنها می توانند ویدیو شما را لایک کنند و نظراتشان را در رابطه با ویدیو شما اعلام کنند . بازدید های آنلاین ماهانه‌ی واین در حال حاضر بیش از 200 میلیون نفر می باشد.

پینترست (Pinterest)

پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی  که در سال 2010 تأسیس شده است و در همین مدت به موفقیت خیره کننده ای دست یافته و توانسته با سب جدیدی که دارد، کاربران زیادی را به خود جذب کند. پینترست برای عکس گذاری  است و بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از قطب های انتشار عکس در دنیا تبدیل شده است.

اَسک (Ask.fm)

یک شبکه اجتماعی جهانی است که در آن کاربران برای خود پروفایل درست میکنند و می توانند سوالاتشان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. این وبسایت در سال 2010 ایجاد شد و تاکنون توانسته و روز به روز پیشرفت کند و حدود 160 میلیون بازدید ماهانه را برای خود داشته باشد.

تامبلر (Tumblr)

تامبلر یک وب سایت است که به کاربران خود اجازه ارسال متن، عکس ها، فیلم ها، لینک ها، نقل قول ها و صدا را می دهد. کاربران می توانند کاربران دیگر را دنبال، و یا tumblelog خود را خصوصی کنند و در ضمن استفاده از خدمات آن بسیار ساده است. تامبلر 225 میلیون وبلاگ دارد و در حال حاضر حدود 115 میلیون فعالیت ماهانه در آن ثبت شده است.

فلیکر (Flickr)

فلیکر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک گذاری تصویر و ویدئو است که توسط شرکت ludicorp در سال ۲۰۰۴ ایجاد شد و درسال ۲۰۰۵ توسط یاهو خریداری شد. این سایت به مرور به یک شبکه اجتماعی بر پایه عکس تبدیل شده است. فلیکر تا به حال در مجموع 100 میلیون عضو ثابت و 112 میلیون بازدید ماهانه فعال دارد.

گوگل پلاس (Google Plus)

Google Plus یک شبکه اجتماعی ارائه شده توسط کمپانی گوگل میباشد که در سال 2011 از آن رونمایی شد. شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به G+ هم معروف است و برای اشتراک گذاری عکس و متن و لینک مورد استفاده قرار میگرد. شبکه اجتماعی گوگل پلاس دارای ویژگیهای فراوانی می باشد. گوگل پلاس هم اکنون حدود 111 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه دارد.

لینکدین (Linkedin)

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که در سال 2002 ایجاد شد. این شبکه  برای کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. با این حال، استفاده از لینکدین تنها به ااین ماجرای کسب و کار محدود نمی شود و کاربران این شبکه  می توانند از طریق آن، با افراد دیگر که در حوزه کاری شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند. لینکدین هم اکنون حدود 106 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه دارد.

وی کی (VK)

وی کی VK یک برنامه شبکه اجتماعی است که  مردم را از سراسر جهان در کنار یکدیگر جمع میکند و به آنها این امکان را میدهد که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شما میتوانید در این برنامه به دوستان خود پیام ارسال کنید و شما  میتوانید کارهای دیگری مانند  اشتراک گذاری عکس، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی را نیز انجام دهید. وی کی هم اکنون حدود 95 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه دارد.

کلاس میتس (ClassMates)

این شبکه یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود که در سال 1995 در قالب یک سرویس شبکه‌ای راه‌اندازی شد و در سال 2010 شبکه اجتماعی بهبود یافته و جدید ان رونمایی شد . این شبکه اجتماعی به‌گونه‌ای ساخته شده است که تمامی اعضا میتوانند به‌ راحتی دوستان  دبستان، متوسطه، دبیرستان و دانشگاه را در آن پیدا کنند و در حال حاضر حدود 57 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه دارد.

میت آپ (Meetup)

وب سایت Meetup (میت آپ) یک شبکه اجتماعی است که در سال 2002 تاسیس شد. در Meetup کاربران می توانند به جستجو و عضویت در گروه های مختلف بپردازند و با یکدیگر  به صورت آفلاین ملاقات داشته باشند. گروه ها معمولاً در زمینه های کلی مانند بازی,فیلم,سیاسی,ورزشی و….. میشوند. در واقع در Meetup میتوان  آدم هایی را با علاقمندی های یکسان پیدا کرد و با آن ها به صورت مجازی ارتباط داشت . این شبکه در سال 2017 بیش از 32 میلیون کاربر و 280 هزار گروه در سراسر جهان دارد.

 

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *