معنی Link in Bio در اینستاگرام چیست؟
Link in Bio یک لینک است که در بخش بالایی پروفایل کاربر و در زیر نام کاربری و توضیحات آن، نوشته میشود.پس اگر قصد جستجو Link in Bio شخصی را دارید،کافیست به صفحه پروفایل او مراجعه کنید. اگر بخواهیم به جای دقیق این گزینه اشاره کنیم،در قسمت بالای کلید “Follow” و یا “Following” قرار دارد. با لمس لینک موردنظر ، با مرورگر گوشی و یا مرورگر داخلی خود اینستاگرام در نهایت، اجرا میشود.
چرا Link in Bio؟
علت ظاهر شدن Link in Bio در این شبکه اجتماعی مربوط به رابطه کاربری آن است. تعداد زیادی از برندها، سلبریتیها و تولیدکنندگان محتوا، به وسیله این شبکه اجتماعی به تبلیغ محصولات، محتوای تولید شده و یا تبلیغ فردی و یا حسابی دیگر، می پردازند. و چون اینستاگرام اجازه قرار گرفتن لینکهای قابل کلیک را در کپشن پستها نداده و همه افراد در این شبکه اجتماعی، قادر به گذاشتن یک لینک در پروفایل خود می باشند.
پس گذاشتن یک لینک در حساب کاربری هر شخص، موجب تبدیل حساب کاربری به مرکز کسبوکار میشود. این تنها روشی است که یک کاربر قادر است به وسیله آن، مخاطبان خود را از این شبکه اجتماعی خارج و آنها را به وبسایتی دیگر هدایت نماید.
به همین علت، عبارت Link in Bio در ویدیوها و کپشن تصاویر اینستاگرام، زیاد دیده میشود. بهعنوان نمونه، یک شرکت تولید لوازم خانگی میتواند نمونه توسعه یافته خود را تبلیغ نماید و بعد برای دانلود آن، کاربران را به لینک نوشته شده در بیوی پروفایل (Link in Bio) ، هدایت میکند. و همین لینک کاربران را به صفحه دانلود آن نمونه متصل شده، هدایت میکند.
تیکتاک یکی دیگر از اپلیکیشنهایی است که این عبارت در آن رایج است. در این شبکه مانند اینستاگرام، فقط میتوانید یک لینک را در پروفایل خود قرار دهید. ضمنا کاربران تیکتاک قادر نیستند،در کپشن ویدئوهای خود لینکی را قرار دهند. به همین علت برای تشویق مخاطبان به مشاهده از یک وبسایت به غیر از تیکتاک، باید آنها را به “Link in Bio” هدات کنند.ضمنا در پروفایل توییتربعضی از کاربران وجود دارد، همچنین درتوییتر قادر به گذاشتن لینک در توییت ها باشید.و لینک های موجود در پروفایل توییتر دارای اهمیت بیشتری نسبت به اینستاگرام و تیک تاک است.
انواع لینکها:
به رایج ترین لینک ها که می تواند در بیوی یک حساب اینستاگرامی نمایش داده شود عبارتند از؛
- تجاری/خود تبلیغاتی (Merchandise/Self Promotion): این لینکها معمولا توسط اشخاصی استفاده می شود،که محصولاتی مانند کتاب و یا نوعی لباس، تولید می کنند و در حال حاضر تصمیم به تبلیغ آن دارند.
- وبسایت شرکت (Company Website):اگر شرکتی قصد داشته باشد که کاربران به صورت مستقیم به وب سایت و فروشگاه هدایت کنند از این نوع لینک استفاده می شود.
- لینکهای مربوط به سایر شبکههای اجتماعی (Other Social Media Links): این نوع لینکها برای تبلیغ پروفایل کاربر در دیگر شبکههای اجتماعی مانند توییتر و یا یوتیوب، کاربرد دارد.
- لینکهای واسطهگری در فروش (Affiliate Links): به وسیله این لینکها، کاربران به ازاء هر خرید یک محصول به وسیله دیگر کاربران از فروشگاههای آنلاین، می توانند حق کمیسیون دریافت نمایند.
- حمایت مالی و شراکت (Sponsorships and Partnerships): برای حمایت کنندگان مالی این لینکها کاربرد دارد،و به ازاء قرار دادن لینک آنها در قسمت بیوی پروفایل، مبلغی را به صاحب آن حساب، پرداخت می کنند.
- لینکهای بیو (Bio Links): یک استراتژی رایج گذاشتن لینکی که به یک صفحه حاوی چندین لینک دیگر منتهی است می باشد. این ترفند در حقیقت یکی از راهکارهابرای رفع کمبود قرار دادن چندین لینک در پروفایل شبکههای اجتماعی می باشد.
از آنجا که فقط در بیوی حساب خود قادر به گذاشتن یک لینک برای تبلیغ هر چیزی می باشید،در نتیجه بسیار طبیعی است که در قسمت بیو انواع و اقسام لینک ها قرار بگیرد.
گسترش Link in Bio:
که استفاده از لینک در بایو روزبهروز در حال گسترش است،و ابزارهایی نیز به وجود آمده اند که کاربران می توانند با استفاده از یک لینک عمومی (Universal Link)، لینکهای مختلفی را در پروفایل حساب خود بگذارند. این ابزارها عبارتند از؛ Linktree ،Shorby و Feedlink معمولا کاری که لینکها انجام میدهند این است که کاربر را به یک صفحه دیگر هدایت می کند که در آن صفحه قادر به مشاهده چندین لینک مهم هستید.و کاربران میتوانند انواع لینکهای مختلف مانند لینک اسپانسری و یا همکاری در فروش را در یک صفحه بگذارند.
نکتهای در رابطه با استوریهای اینستاگرام:
محدودیت لینکها در این شبکه اجتماعی، شامل استوریهای اینستاگرام نمیشود. به همین علت، تبلیغات مختلفی و زیادی را در استوریها مشاهده می کنید، چون بدین ترتیب کاربران میتوانند به راحتی به طرف بالا سوایپ کرده و به لینک قرار داده شده مراجعه کنند.