Search
Close this search box.

چند قابلیت در واتساپ

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید امنیت خود را افزایش دهید و از اکانت خود وحریم خصوصی در واتس‌اپ مطمین باشید و چند قابلیت در واتساپ بدانبد با مارکتور همراه باشید.

چگونه تنظیمات حریم خصوصی را تغییر دهیم؟

اگر می‌خواهید امنیت درون برنامه‌ای را افزایش دهید باید به تنظیمات حریم خصوصی واتس‌اپ Settings > Account > Privacy بروید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که چه کسانی تصویر پروفایل، پیام About و Status (استوری)شما را ببینند. اگر شما “Last Seen” را مخفی نمایید، مخاطبین شما قادر به مشاهده آخرین زمان استفاده شما از واتس‌اپ نخواهند بود؛ همچنین شما نیز نمی‌توانید Last Seen آن‌ها را ببینید.

این یک معامله دوطرفه است یعنی اگر شما Last Seen کردین طرف مقابل خودتون هم ب صورت خودکار Last Seen میشود و شما نمیتوانید زمان انلاین بودن مخاطب را ببینید.
اگر شما خواهان این سطح از امنیت هستید باید انتظار داسته باشید که دیگران هم همین را بخواهند.

“My Contacts” در واتس‌اپ چیست؟

بعضی از اطلاعات حساب شما برای افرادی که در لیست مخاطبین شما قرار ندارند قابل دسترسی است. این موضوع برای این است که حداقل کاربرانی که شما را می‌شناسند بتوانند حساب شما را شناسایی کنند. به همین دلیل بعضی از اطلاعات بر روی “Everyone” تنظیم شده‌اند که البته قابل تغییر به “My Contacts” هستند.

حریم در واتساپ

حریم در واتساپ

شما می‌توانید اکثر تنظیمات را بر روی “My Contacts” و یا “Nobody” تنظیم نمایید.

  • My Contacts: به هر شخصی که در دفترچه تماس شما قرار دارد اجاره می‌دهد تا status(استوری)های 24 ساعتی شما را ببیند.
  • My Contacts Except: می‌توانید با کلیک بر روی فلش، افرادی از دفترچه تماس را که نمی‌خواهید آپدیت‌های شما را ببینند انتخاب و بلاک کنید.
  • Only Share With: این گزینه برعکس گزینه قبلی است. شما به‌جای بلاک کردن افراد از دیدن status(استوری)هایتان، افرادی را که می‌خواهید آن‌ها را ببینند، انتخاب می‌کنید.

این سه مورد بر روی Status (استوری) اعمال می‌شوند. مخاطبین شما همچنان می‌توانند اطلاعات About و … را بخوانند؛ مگر این‌که شما دسترسی که در اول مطلب گفته شده به این موارد را نیز تغییر دهید.

“Status” (استوری) در واتس‌اپ به چه معنا است؟

پیش از آن‌که بدانیم کدام مخاطب چه اطلاعاتی را می‌تواند ببیند باید در مورد “Status” (استوری) بحث کنیم.

شما می‌توانید “Status” را در سمت چپ رابط کاربری واتس‌اپ پیدا کنید.

استوری در واتساپ
درواقع Status پیامی است که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شود. شما می‌توانید یک پیام متنی حاوی محتوای تصویری را به Status خود ارسال نمایید. برای مثال اگر تا یک مدتی به اینترنت دسترسی نداشته باشید می‌توانید این موضوع را در قالب Status با مخاطبین خود به‌اشتراک بگذارید.

این ویژگی شبیه به “My Story” در اسنپ‌چت است. به ادعای مارک زاکربرگ واتس‌اپ و اینستاگرام (که هردو متعلق به فیسبوک هستند) دو سرویس برتر اشتراک‌گذاری استوری هستند.

 

“About” در واتس‌اپ چیست؟

احتمالا متوجه قسمت “About” در واتس‌اپ شده‌اید. اما آیا باید در مورد مسائل حریم خصوصی “About” نیز نگران باشیم؟

جواب منفی است! این قسمت شامل داده‌های حساس نیست. “About” تنها یک پیام کوتاه است که کاربران می‌توانند آن را در زیر نام شما ببینند. بعضی از افراد در این بخش یک لطیفه و یا نقل‌قولی را می‌نویسند که دیگران بتوانند آن‌ها را هنگام افزودن به مخاطبین پیدا کنند. بیشتر کاربران حتی جمله پیش‌فرض “Hey there! I am using WhatsApp.” را تغییر نمی‌دهند.در این قسمت هرچیزی که کاربر میخواهد میتواند بنویسد.

برای تغییر About از سمت راست صفحه بر روی Settings و سپس نام خود کلیک کنید. بر روی قسمت About ضربه بزنید. در “Currently Set To” می‌توانید پیام فعلی مورد‌ استفاده را مشاهده کنید. با کلیک بر روی همین پیام می‌توانید آن را با جمله دلخواه عوض کنید.

 

منبع:مارکتور

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

یک پاسخ

  1. سلام در قسمت About واتساپ زیر نقل یه تاریخ نوشته میشه ک برای مخاطبان مختلف متفاوت هست اون تاریخ ب چه معناس؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *