آموزش واتساپ

آموزش ارسال پیام های واتساپ بدون تایپ کردن در اندروید و iOS

ارسال پیام های واتساپ بدون تایپ کردن :

یکی از بزرگ‌ترین و پر استفاده‌ترین شبکه های اجتماعی دنیا واتس اپ است،و هر بار این شبکه جذاب کاربران خود را غافلگیر می کند،یکی از قابلیت های جدید که این شبکه اجتماعی برای کاربران خود به ویژگی های خود اضافه کرده ارسال پیام های واتساپ بدون تایپ کردن می باشد ب ما همراه باشید تا این قابلیت جدید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

چگونه بدون تایپ کردن در واتس اپ، پیام ارسال کنیم؟

سوالی که برای تمام کاربران مطرح می شود این است که مگر می‌توان پیام‌های WhatsApp را بدون تایپ کردن ارسال کرد؟بله این قابلیت به لطف پشتیبانی گوشی های هوشمند از ویژگی تشخیص صدا ممکن است.این قابلیت برای کاربران اندروید و ios  نیز فعال است، این قابلیت برای مواقعی که گوشی در دسترستان نیست اما در نزدیکی آن قرار دارید ، بسیار کاربردی است.و فقط باید از دستیارهای صوتی گوشی کمک بگیرید. که باید دستیار را مجاز به دسترسی های بیشتری بکنید.برای استفاده این قابلیت باید چند تنظیم کوچک را انجام دهید با ما همراه باشید.

از سال ۲۰۱۵ میلادی، دستیار صوتی گوگل این امکان را به کاربر می‌دهد که با کمک صدای خود، پیام‌های واتس اپ را ارسال نماید،و اپل نیز از سال 2016 ، امکان استفاده از Siri یا دستیار صوتی را به برنامه‌های شخص ثالث اضافه کرد. بعد از انتشار رسمی iOS 10 این ویژگی به وسیله واتس اپ به کار گرفته شد.

ارسال پیام‌های واتس‌اپ با استفاده از دستورات صوتی در اندروید :

ابتدا مطمئن شوید که از آخرین نسخه واتساپ استفاده م یکنید،و همچنین آخرین نسخه دستیار گوگل روی گوشی تان نصب باشد،وگرنه آپدیت های گوگل را بررسی نمایید،در Google Assistant،روی قسمت عکس پروفای ضربه زده  و وارد قسمت Popular Settings شوید، در این قسمت گزینه Personal results را جستجو کنید،و آن را فعال نمایید.به همین راحتی و با گفتن Hey Google یا OK Google، دستیار صوتی گوگل فعال می شود.و به راحتی می توانید دستور صوتی Send a WhatsApp message to (ارسال پیام واتساپ به مخاطب …) را ارسال کنید و می توانید نام مخاطب را اعلام نمایید.ممکن است  Google Assistant از شما درخواست کند تا پیام صوتی خود را واضح تر بیان کنید و کافیست در مرحله بعد بگویید Okay, send it تا پیامتان را ارسال کند، بدون نیاز به تایپ کردن.

gadgets.ndtv یک وب سایت خبری است و در مورد این قابلیت اعلام می کند که امکان دارد دستیار گوگل از شما برای ارسال پیام درخواست تایید نکند،و پیام را برای مخاطبینی که قبلا مشخص کرده اید ارسال نمایید، ضمنا ممکن است بخواهید بدون بازکردن قفل گوشی تان پیام را دستیار گوگل ارسال کند، کافیست به قسمت Popular Settings رفته و گزینه Lock screen را فعال نمایید.

ارسال پیام های واتساپ بدون تایپ کردن

 

ارسال پیام‌های واتس‌اپ با استفاده از دستورات صوتی در iOS :

برای استفاده از این قابلیت واتساپ کافیست نسخه 10.3 و یا نسخه های بالاتر را در گوشی خود نصب کرد باشید.ابتدا به تنظیمات رفته و گزینه Siri & Search را انتخاب نمایید.بعد به طرف پایین اسکرول کرده و روی گزینه واتساپ ضربه بزنید و بعد گزینه Use with Ask Siri را فعال نمایید تا مراحل ادغام Siri با واتساپ انجام شود. بعد از انجام تنظیمات می توانید بگویید Hey Siri و بعد دستور Send a WhatsApp message to (ارسال پیام واتساپ به …) و نام مخاطب را بگویید.سپس Siri از شما سوال می کند که قصد ار سال چه پیامی را دارید،و باید پیام خود را به صورت متن بگویید،و بعد یک پیش نمایش از متن برای شما روی صفحه نمایش داده می شود،و دستیار صوتی آنرا برای شما می خواند.

در آخرین مرحله Siri از شما سوال می کند آیا برای ارسال پیام آماده هستید یا خیر؟و اگر در متن مشکل خاصی وجود نداشته باشد با گفتن کلمه Yes پیام برای مخاطب مورد نظر ارسال می شود.و نکته مهم این است اگر برای اولین دفعه از این روش برای ارسال پیام استفاده می کنید باید حتما به Siri اجازه دسترسی به داده ها و اطلاعات خود بدهید ممکن است گاهی اوقات دستیار صوتی با برنامه واتساپ تعامل نداشته باشد و با خطا مواجه شد، خطاهایی مثل ؛ Sorry, there’s something wrong. Please try again  اصلا نگران نباشید و مجدد تلاش کنید.

امتیاز به این مطلب post
فاطمه

Share
Published by
فاطمه

مطالب اخیر

آموزش: سوشال لیسنینگ چیست؟ social listening

با بیشتر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک، یوتوب، ایکس، تلگرام و…

% روز قبل

آموزش: اصلاح سیستم رتبه بندی الگوریتم ریلز اینستاگرام

بیشتر  محتوا های منتشر شده در شبکه های اجتماعی به خصوص در بخش ریلز اینستاگرام…

% روز قبل

روبیکا: آموزش و روش درآمدزایی در rubika

تا به حال به گوشیی که دست تان است نگاه کردید؟ آیا می دانید با…

% روز قبل

اینستاگرام: غیرفعال کردن سین پیام دایرکت instagram

در دنیای امروز که ارتباطات اینترنتی بخش عمده ای از زندگی روزمره ما را تشکیل…

% روز قبل

WhatsApp:راه های خارج شدن از بن block + دلایل ban

واتس اپ یکی از برنامه های محبوبی است که همه ما از آن استفاده کرده…

% روز قبل

اینستاگرام: جلوگیری از ریپورت شدن و رفع ریپورت شدن

در instagram یکی از ویژگی هایی که برای حفاظت از امنیت اکانت شما و به…

% روز قبل