آپارات و یوتیوب یکی از بهترین مکان های رایگان برای تولید فیلم می باشد، هر چند در ایران سرویس های دیگری وجود دارد، اما چون به صورت کامل سیاست خود را اعلام نکرده اند بهترین راه استفاده از این دو گزینه می باشد.
ویدیو مارکتینگ را جدی تر بگیرید :
بخش مهمی از بازاریابی این روزها بازاریابی به وسیله ویدیو یا ویدیو مارکتینگ است که حتی به صورت افلاین هم میی توانید فعالیت و فروش بالایی داشته باشید،پس باید قسمتی از سرویس بازاریابی خود را به تولید محتوا و اجرا کردن ایده ها و خلاقیت خود اختصاص دهید.
جایگاه ویدیو مارکتینگ نزد کسب و کارها و مشتری های ایرانی :
ایرانی ها نیز با شاخه های متفاوت بازاریابی همراه هستند و اعتقاد دارند، میزان فروش آنها با وجود فیلم های تبلیغاتی و ویدیوهایی که در فرآیند فروش ارائه می شود افزایش پیدا می کند و صد البته موجب افزایش تجربه مشتریان می شود.وارد می کنند.
به عرصه ویدیو مارکتینگ اگر برای اولین بار است که قدم می گذارید،توصیه میکنم ترفندهای ویدئو مارکتینگ را برای ایرانی ها مد نظر داشته باشید و دهید.
فالوور ها چه نقشی در توسعه ویدیو مارکتینگ دارند؟
زمانی که شما دست به ایجاد کانالی از محتوای اموزشی ویدیویی می زنید، و یا فیلم های معرفی واستفاده از محصولات خود را در این کانال می گذارید، قطعا شما دنبال کنندگانی دارید که به شما و کانال شما وابسته شده اند و به طور مدام شما را دنبال می کنند و می توانید تاثیر خوبی در درگیر کردن ذهن آنها بای خرید محصولات داشته باشید.پس همانقدر که دقت در افزایش ترافیک سایت تان دارید به افزایش فالوور ها نیز دقت کافی داشته باشید.هر چه تعداد کاربران و دنبال کنندگان شما در آپارات و یوتیوب بیشتر باشد فروش بیشتری خواهید داشت.
چگونه Follower یوتیوب و آپارات را افزایش دهیم و بیشتر بفروشیم؟
channel trailer ایجاد کنید :
یک معرفی کوتاه ویدیویی از کانال را channel trailer می گویند، پس باید در اولین مرحله اهداف کانال خود را معین کنید، و یک ویدئو کوتاه به مدت یک دقیقه در مورد آن تولید کنید که همراه با موزیک باشد و همراه با ترکیبات رنگی و اثر گذار باشد تا به راحتی ذهن کاربران را درگیر کند. حیاتی ترین قسمت این ویدئو ۳ ثانیه اول channel trailer است چون نقش بسیار اساسی و مهمی در جذب ذهن بازدید کننده دارند.
channel trailer را بهتر است که در ابتدای کانال بگذارید، چون هر شخصی که از کانال بازدید کند در اولین نگاه چشم به این ویدئو می خورد،و ضمنا موجب می شود که شما با پخش شدن ویدئو از جاهای دیگر نیز فالورر جذب کنید.
نکته ای مهمی که در مورد channel trailer باید به آن دقت داشت این است که،اگر اشخاص بخواهند برای مشاهده ویدئو های جذابی که قصد تولید آن دارید،را ببینند باید در کانال شما باید ثبت نام کنند،و همین روش بهترین راه باری افزایش فالوور است.
خودتان را معرفی کنید :
اگر شما فرد حرفه ای و یا تازه کار در کسب و کار خود باشید، باید یک تعریف معین و مشخصی از خود داشته باشید تا بتوانید در ذهن کاربر ماندگار شوید. به عنوان نمونه استفاده از یک نام مستعار جالب می تواند نام شما را برای همیشه در ذهن کاربر حک کند، و یا به صورت تفننی استفاده از طنز بهترین روش برای معرفی خودتان به دیگران است.در کپشن ویدئو از خود یک تعریف عالی داشته باشید،استفاده از طنز گاهی اوقات به کاربران احساس خوبی می دهد، پس این مورد را به صورت جدی پیگیری کنید.
video thumbnails ثابت و یکتا داشته باشید :
برای بسیاری از افراد video thumbnails مشخص و قابل درک است. در کانال در واقع video thumbnails تصویر شاخص و کوچکی است که از هر ویدیو مشاهده می شود. اگر این شاخصه به دقت انتخاب شود و ثابت باشد در ذهن کاربر می تواند به خوبی حک شود. دقت داشته باشید که ویدئو هایی که در کانال تان می گذارید از نظر تم تصاویر پیش فرض شاخص، از نظر میزان خطوطی که به معرفی و تیتر گذاری ویدیو اختصاص می دهید دارای همخوانی و نظم خاصی باشد.
برای تولید عکس های شاخص و جذاب می توانید از canva که یک سرویس های رایگان و ارائه دهنده عکس می باشد،استفاده کنید.
همکاری با دیگر یوتیوبیست های مشابه :
این موضوع شاید هنوز در ایران جا نیفتاده ،اما تعداد زیادی از همکاران و یا رقبای شما دارای کاال هایی هستند، اما به این نکته دقت اشته باشید که هر همکاری رقیب نیست.پس به راحتی می توانید به بعضی از آنها پیشنهاد همکاری بدهید، و به همین راحتی خودتان را به دیگران معرفی کنید،و ویدئوهای مشترکی که تولید کرده اید را در شبکه دیگر به عنوان پست مهمان منتشر کنید.
تنوع های مقطعی ایجاد کنید :
برای داشتن یک تم خاص و داشتن تنوع می توانید ازموزیک و رنگ های خاص استفاده کنید،گاهی اوقات در بین ویدئوهای خود تنوع داشته باشید و سنت شکنی کنید.مانند نمونه های زیر ؛
استفاده از آهنگ های پر طرفدار و موجود و یا آهنگ های جدیدبه جای اهنگ اصلی برند خود
ایجاد یک ویدئو در یوتیوب برای پاسخ به یک ویدیوی جنجالی
در ویدئو خود به یک پرسش مطرح شده پاسخ دهید.
در صورت تهیه یک ویدیوی چالشی ، یک ویدیو دیگر برای این منظور ایجاد کنید.
همیشه در صحنه به طور کلی حضور داشته باشید و گاهی اوقات به عنوان زنگ تفریح فعالیت کنید.
انتشار ویدیو های خود در سامانه های انلاین مشابه :
زمانیکه که ویدیوی خود را برای یوتیوب یا آپارات تولید کردید، فقط به این مکان بسنده نکنید. بهترین پیشنهاد انتشار این ویدئو در شبکه های اجتماعی صوتی و تصویری دیگر و حتی شبکه هایی مانند, فیس بوک، گوگل پلاس و توییتر می باشد.
یک پیج اینستاگرام داشته باشید،یک توصیه ویژه و مهم است و ۱ دقیقه آغازی یا معرفی از فیلم خود را تولید کرده و در آن منتشر کنید. دربخش بالا و در قسمت بیو لینک آپارات یا چنل یوتیوب خود را قرار دهید تا با کمک این روش علاقمندان به مشاهده فیلم کامل، به راحتی هدایت شوند.به همین راحتی می توانید، کانال خود را طوری مدیریت کنید که مخاطبان شما با شما احساس همراهی زیادی پیدا کنند، و همیشه محتواهای شما را دنبال کنند و به شما وفادار بمانند و شما رابه دیگران معرفی کنند.
با ایجاد یک پلی لیست می توانید مدت ها کاربران را درگیر فیلم های خود کنید.ولی با کمی دقت می توانید پر بازدید ترین ، محبوب ترین و پر مخاطب ترین ویدیوی خود را آنالیز و المان های آن را در همه ویدیوهای تان استفاده کنید تا دیگر ویدئو ها نیز بازدید بالا یی داشته باشند و همچنین فالوور بیشتری جذب کنید.
گفتار پایانی :
دوستان و همراهان عزیز این ها روش های ساده ای برای کمک شما جهت مدیریت یک چنل قوی و همچنین افزایش روز به روز فالورر ها می باشد، خوشحال می شویم دیدگاه های خود را با مارکتور در میان بگذارید و اگر این مطالب باری شما مفید بود آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.