Search
Close this search box.

اینستاگرام:7 تکنیک طلایی و ویژه جهت بازاریابی و فروش بیشتر در اینستاگرام

فهرست مطالب

بازاریابی اینترنتی :

چندین دهه ای است که افرادبا استفاده از ایمیل به بازاریابی می پرداختند! اما کم کم با به وجود آمدن اینستاگرام بازاریابی با ایمیل سخت شده است.ولی بازهم روش ها و ترفندهایی بازهم می توانند با ایمیل بازاریابی داشته باشید.در این مقاله 7 تکنیک طلایی و ویژه جهت بهتر شدن بازاریابی معرفی می شود.

انفجار در اینستاگرام:

اشخاصی که  اکانت اینستاگرام دارند، اینستاگرام را بیشتر چک می‌کنند و یا ایمیلشان را؟بازاریابی روز به روز با ایمیل سخت‌تر می‌شود. البته منظور این نیست که قدرتش را از دست داده یا باید کنار گذاشته شود. هنوز اصلی‌ترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی همان ایمیل است؛ ولی اطلاع‌رسانی،جلب‌ توجه مخاطب و بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی هر روز آسان‌تر می‌شود. علت این محبوبیت این است،که رسانه‌های اجتماعی برای مخاطب خیلی بیشتر از ایمیل شخصی جذاب است.

رتبه اول اینستا گرام :

اینستاگرام توانسته رتبه اول را در تمام رسانه‌های اجتماعی  مخصوصا موبایل به خود اختصاص داده اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر دارد که بیش از 200 میلیون از آن‌کاملا فعال هستند؛ یعنی مطالب جدید را می‌بینند. جالب است بدانید هم‌اکنون بیش از 20 میلیارد عکس در اینستاگرام وجود دارد، یعنی تقریبا به ازاء هر فردی که روی کره زمین زندگی می‌کند حدود 3 عکس وجود دارد.

7 تکنیک طلایی و ویژه جهت بازاریابی و فروش بیشتر در اینستاگرام
7 تکنیک طلایی اینستاگرام

اینستا گرام و فرصت بازاریابی :

اگر بتوانید از اینستاگرام درست استفاده کنید و ترفندهای جذاب‌ آن را بدانید به راحتی می‌توانید برندتان را محبوب‌ و پرطرفدار کنید و همچنین محصولات و خدمات را بفروشید. شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی می‌توانید از روش‌های بازاریابی با اینستاگرام استفاده کنید. اگر فرصت بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته‌اید در اینجا 7 تکنیک طلایی و ویژه معرفی می شود.

7 تکنیک طلایی و ویژه جهت بازاریابی و فروش بیشتر در اینستاگرام
7 تکنیک طلایی اینستاگرام

چگونگی جذب فالور:

یک از روسای بزرگ سایت تعریف می کند؛هنگامی که تعداد فالوورهای اینستاگرام در یک حدود 1000 نفر بود، حدود ساعت 8 عصر پنجشنبه یک کپن تخفیف در اینستاگرام گذاشتم و نوشتم فقط تا 23:59 امشب؛ یعنی آن کپن فقط برای 4 ساعت معتبر بود. فقط در آن 4 ساعت چند میلیون تومان فروش ایجاد شد. اگر همین کار با ایمیل انجام می‌شد قطعا به این سرعت نتیجه نمی‌داد.

اگر میزان کل فروش را به تعداد دنبال‌کننده‌ها تقسیم کنیم می‌بینیم در این مورد خاص مالی هر فالوور حدود 4000 تومان می‌شود؛ یعنی هر دنبال‌کننده برایمان می‌تواند 4000 تومان فروش ایجاد کند؛ بنابراین حتی ارزش دارد بر تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کنیم که نتیجه آن افزایش تعداد هواداران ما شود.

7 تکنیک طلایی و ویژه جهت بازاریابی و فروش بیشتر در اینستاگرام
7 تکنیک طلایی اینستاگرام

هدایت افراد به سایت:

یکی از روش های جدید بازاریابی اینترنتی که روز به روز در حال رایج شدن است، هدایت افراد سایت به رسانه‌های اجتماعی است. پس از آنکه بازدیدکننده، دنبال‌کننده یکی از رسانه‌های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و می‌توانید پیام‌های بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم.در ادامه به بررسی7 تکنیک طلایی و ویژه  می‌پردازیم که می‌تواند  بازاریابی شما را در اینستاگرام  به طور معجزه آسایی بهبود بخشد.

1-درج آدرس سایت در پروفایل:

در اینستاگرام شما می‌توانید آدرس وب‌سایت  خود را در پروفایلتان وارد کنید. اگر وب‌سایت ندارید توصیه می شود آن قسمت را  اصلا خالی نگذارید؛ مثلا می‌توانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد کنید. اگر سایت دارید بهترین حالت آن است که به جای وارد کردن آدرس صفحه اصلی سایت، افراد را به صفحه فرود خود هدایت کنید. صفحه فرود صفحه‌ای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت  و به ازاء آن یک هدیه به او می‌دهید. هدیه می‌تواند یک کتاب  آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جذاب دیگر باشد.

7 تکنیک طلایی و ویژه جهت بازاریابی و فروش بیشتر در اینستاگرام
7 تکنیک طلایی اینستاگرام

2-استفاده از تکنیک توقف بر عکس‌ها :

با استفاده از عکس های خاص و جذاب می توانید،حس کنجکاوی مخاطب را افزایش دهید.اگر عکس های معمولی و بی کیفیت درج کنید.انگیزه ای برای مخاطب ایجاد نمی کند.مخاطبان هر روزه با عکس های زیادی مواجه می شوند.و تنها با استفاده از ترفند تحریک شدن حس کنجکاوی می توانید مخاطبان زیادی را جذب پیج خود کنید. و با توقف بر روی عکس می توانند از یک محصول خرید کنند.می توانید از عکس های محصول خود را به صورت پازل بگذارید و مخاطبان خود را تشویق به حدس زدن عکس های پیج خود نمایید و با این ترفند مخاطبان زیادی را جذب کنید.با استفاده از کمی خلاقیت می تواند یک پیج جذاب داشته باشید.

7 تکنیک طلایی و ویژه جهت بازاریابی و فروش بیشتر در اینستاگرام
7 تکنیک طلایی اینستاگرام

3-توضیحات کامل را در پروفایلتان بنویسید:

در بخش توضیحات پروفایلتان که Bio نامیده می‌شود کلمات ساده و کلیشه ای ننویسید از خودتان و کسب‌ و ‌کارتان  اصلا تعریف نکنید، بلکه فقط بر جواب به یک سوال متمرکز شوید. چرا دیگران باید شما را فالو کنند؟ مهم‌ترین مطلبی که باعث فالو شدن شما می‌شود ، ارائه دلیلی قانع ‌کننده برای این کار است. در واقع خیلی شفاف بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی به دست می‌آورند.
نمونه نامناسب: بزرگ‌ترین برند آموزشی در زمینه بازاریابی
نمونه مناسب: با فالو کردن  صفحه ما با نکات و ترفندهای بازاریابی آشنا شوید ، برای خرید از سایت کدهای تخفیف دریافت کنید.

4- ارائه کد تخفیف در اینستاگرام تا زمان محدودی:

در تحقیقاتی که انجام داده ایم روش های زیادی ، برای هدایت و راهنمایی افراد به صفحه اینستاگرام و فروش بیشتر روش های فراوانی وجود دارد.یکی از این روش ها  گذاشتن فروش ویژه و کد تخفیف ویژه می تواند مخاطبان زیادی را برای شما جذب می کند.در گذاشتن تخفیف و کدها حتما خلاقیت داشته باشید تا از رقبایتان گوی سبقت را بربیاید.

7 تکنیک طلایی و ویژه جهت بازاریابی و فروش بیشتر در اینستاگرام
7 تکنیک طلایی اینستاگرام

5- انتشار مطالب انحصاری :

یکی از اشتباهات بسیار زیادی که افراد در بازاریابی اینترنتی انجام می دهند.انتشار کردن تمام مطالبشان را تمام شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.به عنوان نمونه شما یک تخفیف ویژه دارید.این موضوع را در تمام شبکه های اجتماعی خود مطرح نکنید.چون کاربران شبکه های اجتماعی این احساس را پیدا می کنند که تمام شبکه ها کپی یکدیگر هستند.و لزومی نمیبینند که شما را دنبال کنند.پس سعی کنید در تمام شبکه ها مطلبتان را انتشار نزنید و انحصار در یک پیج باشید.

6- تغییر عکس پروفایل هر ماه یکبار:

توصیه می شود ماهی یکبار عکس پروفایلتان را تعویض کنید.تعجب نکنید این کار باعث می شود.از نظر اینستاگرام یک کاربر فعال به نظر برسید و هرچه فعال تر باشید.در نتایج اینستاگرام و اکسپلور زودتر پیدا خواهید شد و تعداد فالورهای زیادی خواهید داشت.با کمی خلاقیت می توانید پروفایلتان را اگر برند تجاری دارید متناسب با هر فصل رنگ برندتان را تغییر دهید.می توانید گاهی در پروفایلتان از کلمه فروش ویژه استفاده کنید!

7-ابتدا آموزش، سپس فروش:

در اینستاگرام  حتما یک دوره آموزشی مناسب و منظم داشته باشید، شاید بلافاصله بگویید کار من آموزش نیست؛ چون فروشگاه لوازم اتومبیل دارم، حتی اگر لوازم اتومبیل می‌فروشید باید بدانید؛کار اصلی شما آموزش است. ارائه نکات و ترفندهایی درباره لوازم اتومبیل و همچنین می‌توانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش‌ها توضیح دهید چگونه می‌توان تشخیص داد،محصول کیفیت مناسبی دارد یا تقلبی است.  اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می‌دهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری می‌دهد. یکی از دلایل موفقیت همین است.افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می‌کنند، سپس به خریدار تبدیل می‌شوند.

پایان گفتار:

در این مقاله 7 تکنیک طلایی و ویژه برای بازاریابی بهتر معرفی شد امیدواریم با به کار بستن 7 تکنیک طلایی و ویژه فروشی عالی داشته باشید.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *