قدرت بازاریابی پینترست :

برای موفقیت در پینترست باید یک استراتژی مناسب داشته باشید چون پینترست یک ابزار قدرتمند برای کسب و کار است و به کمک پلتفرم می توانید افراد را درگیر محتوای خود کنید تا افراد از برند شما آگاه شوند.و با یک کلیک می توانید افراد را به وب سایت هدایت و خدمات و محصولات خود را به آنها عرضه کنید.

گزینه ای که پینترست را از شبکه های اجتماعی مجزا کرده باید روی آن سرمایه گذاری کرد چیست؟

همانطور که می دانید پینترست یک موتور جستجوی بصری (ویژوال) است و تنها یک شبکه اجتماعی نیست.و کاربران با جستجو در پینترست می توانند محتواهای شما را پیدا کنند.همانطور که می دانید محتواهایی که در پینترست تولید می شوند، نسبت به محتواهای توییتر، اینستاگرام و فیسبوک مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد.با بهینه سازی استراتژی های بازاریابی پینترست می توانیدبه جای کامنت و لایک برندتان را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنید.با بازاریابی در این پلتفرم می توانید برند تان را به افراد بیشتری معرفی و فروش بیشتری داشته باشید.

دموگرافیک پینترست :

جمعیت شناسی یا دموگرافیک پینترست  با دیگر شبکه های اجتماعی متفاوت است.طبق گزارشات این پلتفرم توسط 77% خانم ها در رده سنی بین 25 تا 54 سال آمریکایی استفاده می شود و این پلتفرم در بین زنان بسیار پرطرفدار است.و همین علت باعث شده از پینترست به عنوان زمینه ای برای آگاهی قبل از خرید استفاده شود.بعد از شروع به بازاریابی و آموزش در پینترست و داشتن یک استراتژی ایده آل می توانید به یک جامعه هدفی دست پیدا کنید که تصمیم به خرید و توان خرید دارند.

ماندگاری بیشتر محتوا برای درخشیدن در پینترست :

محتواهایی که در پینترست منتشر می شود، در مقایسه با شبکه های اجتماعی مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد.هنگامیکه برای اولین بارپین ایجاد می کنید،امکان دارد با کامنت و لایک زیادی دریافت نکنید، در عوض بعد از مدتی مشاهده می کنید که پین های شما به وسیله جست و جو به کاربران زیادی نمایش داده شده است.

ایجاد و ذخیره محتوا در پینترست یکی از بهترین راه ها برای آگاهی از برند است.توصیه می کنم اگر محتوای اصلی کسب و کارتان بصری است این فرصت را غنیمت بشمارید.

تیک آبی پینترست :

برندهای معتبر در پینترست می توانند همانند اینستاگرام تیک آبی بگیرند و در کنار جساب کاربریشان نمایان شود.تیک آبی تاثیر فوق العاده ای در فروش و جستجو پین های حساب کاربری دارد.بعد از دریافت تیک آبی ، تجربه فروش بیشتر را می توانید داشته باشید.

خلق پین هایی متمایز!!

اگر به یاد داشته باشید در ابتدای مقاله به بصری بودن پینترست اشاره کردیم، پس برای موفقیت بیشتر اقدام به خلق پین های متمایز کنید.

نکات مهم تولید محتوا در پینترست:

متناسب با مخاطب محتوا ایجاد کنید:

برای جذب مخاطب بیشتر باید محتواهای سرگرم کننده و ارزشمند ایجاد نمایید.پس با تولید محتواهای جذاب و اشتراک گذاری آن بین کاربران می توانید مخاطبان زیادی را به طرف خودتان جلب کنید.با استفاده از طرح های خاص برندتان لوگو خود را در این پلتفرم تهیه کنید، تا پین های شما در هر جا ذخیره شده باشد، کاربر با دیدن تصویر ، برند شما را به خاطر می آورد.

حفظ زیبایی محتوا !

دقت داشته باشید در پینترست نهایت دقت را در زیبایی داشته باشید، هر چقدر میزان زیبایی محتوای شما بیشتر باشد تاثیر بیشتری بر فروش خواهد داشت.چون پینترست یک پلتفرم  بصری است دقت داشته باشید از پالت های رنگی و فونت های جذاب استفاده نمایید.با کمک ابزارهای رنگ و فونت می توانید محتواهای زیبا خلق و یک راه ارتباطی با مخاطبان است.

جزئیات بیشتری را به پین‌های Rich اضافه کنید :

اضافه کردن جزئیات بیشتر به پین های Rich از راهکارهای عالی برای موفقیت در پینترست است.و موجب افزایش بازدید از وب سایت شما می شود.در اینجا شما را با چهار نوع Rich  موجود آشنا می کنیم.

  • پادکست
  • مقاله
  • برنامه
  • رسپی

همانطور که در اینستاگرام برای فروش محصولات نیاز به محتوای کامل است در پینترست نیز نیاز به رعایت چند نکته می باشد.به عنوان نمونه شرکت ایلیکا، در پینترست کاتالوگ 200 صفحه ای منتشر کرده است.پس تمام وب لاگ نویس ها و سر آشپزها می توانند برای بازاریابی از تولید محتوای متنی استفاده نمایند.

پینترست :راهکارهای طلایی برای درخشیدن بیشتر در پینترست
اصول موفقیت در پینترست

طریقه بهینه سازی پین ها برای درخشیدن در پینترست :

برای بیشتر دیده شدن در پینترست بهترین روش بهینه سازی پین هاست.چون با دیده شدن پین ها شما موفق به بازاریابی و آموزش می شوید.نتیجه همانطور که در اینستاگرام برای نرخ تعامل نیاز به وب سایت و سئو دارید، در این پلتفرم نیز نیاز بایدکارهایی را انجام دهید.این کارها عبارتند از؛

  • اضافه کردن کلمه کلیدی  به عنوان پین
  • اضافه کردن کلمه کلیدی و هشتگ ها به توضیحات پین
  • استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی برای پینترست
  • اضافه کردن تگ به ویدیوهای پینترست
  • همکاری با اینفلوئنسرها
  • مدام تولید محتوا داشته باشید.
  • اشتراک گذاری پین های مرتبط و کاربردی

اما چطور می ‌توان پین‌ های موفقی ایجاد کرد؟

بعد از ساخت اکانت کاری و تایید سایت می توانید از ابزارهای متنوع و مختلف پینترست ، برای بازار یابی استفاده نمایید.تعدادی از نکات و ابزارهای تاثیر گذار را در ادامه معرفی می کنیم.

پین کردن مستمر و منظم   :

فعالیت مستمر و منظم در شبکه های اجتماعی برای بازاریابی بسیار مهم است.ابزارهای زیادی برای انجام این دو مورد موجود است به عنوان نمونه استفاده از بورد(آلبوم هایی با موضوع و نام مشخص) پین های مرتبط را جمع آوری می کند. با استفاده از بورد مخاطب به آسانی محصول و ایده مورد نظر خود را جستجو می کند.پس حتما توضیحات مورد نیاز را روی بورد خود بنویسید.

جذابیت بصری و خلاقانه :

قطعا محتوای جذاب و واضح در پینترست در صدر لیست قرار دارد.نکته مهم و قابل ذکر این است که تصاویر شما باید آنقدر جذاب باشد که توجه مخاطب را به خود جلب کند. تا می توانید از خلاقیت کمک بگیرید.به عنوان نمونه ؛

برای تایپ کلمات حتما دقت کنید که تایپ آن و خوانش آن واضح باشد.از رنگ های مکمل کمک بگیرید، البته دقت داشته باشید که حرف خود را با تصویر بیان کنید و زیاد از کلمات استفاده نکنید.طبق تجربه تصاویری که محصولات را در حال استفاده نشان می دهد جذابیت بیشتری نسبت به تصاویر محصول دارد.به عنوان نمونه اگر کت می فروشید حتما کت را در تن نشان دهید.

کلمات مناسب :

برای دیده شدن پین و در خشیدن در پینترست کلمات را در زیر تصاویر بنویسید.

دقت داشته باشید کلمات کلیدی استفاده شده متناسب با تصویر باشد.البته در انتخاب کلمات کلیدی دقت داشته باشید و کلمات را به گونه ای انتخاب نمایید که برای خواننده جذاب باشد.

در تصویر، ویدئو و در متن لوگوی برند خود را استفاده کنید.

اگر از شیوه کار کردن در شبکه های اجتماعی اطلاعات کافی ندارید ما مقالات زیادی در زمینه آموزش، اینستاگرام، ردیت، لینکدین و… داریم، می توایند به آنها مراجعه نمایید.

پینترست :راهکارهای طلایی برای درخشیدن بیشتر در پینترست
اصول موفقیت در پینترست

 

قابلیت فروش :

با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند به صورت مستقیم از طریق پینترست، در گوشی خود محصولات شما را خریداری نماید.

ریچ پین (Rich Pin) :

ریچ پین، نوع پیشرفته پین است. این پین ها که از ابر داده های سایت شما گرفته شده به خواننده اطلاعات دقیق تری  از پین  را  می دهد.

این پین چهار نوع دارد از جمله :

محصولات:

با نوشتن قیمت روز محصول و راحتی در خرید

دستور پخت:

لیست کاملی از مواد مورد نیاز و گزینه Make It که کاربر را برای مطالعه رسپی پخت به سایت هدایت می کند.

مقالات:

اطلاعاتی مانند نویسنده، عنوان، و تاریخ نشر و گزینه Read It  که کاربر را برای مطالعه متن کامل به سایت هدایت می کند.

اپلیکیشن:

با استفاده از گزینه install اپلیکیمستقیم دانلود می شود و تنها باری کاربران ios فعال است و بدون خروج از پینترست

همکاری با کاربران دیگر :

همانطور کهمی دانید پینترست فعالیت اجتماعی خود را نسبت به اینستاگرام کم کرده ولی با این وجود به آن نیاز دارید.برای پیشرفت برندهای مرتبط با برند خودتان حتما بایدبرندهای دیگر را دنبال کنید و پین های آن را پین کنید و یا بورد مشترک بسازید.

آنالیز :

آنالیز عملکرد در تمام شبکه های اجتماعی خصوصا پینترست بسیار ضروری و مهم است.پس اگر به دنبال پیشرفت هستید آنالیز عملکرد را فراموش نکنید.فقط کافیست تا اطلاعاتی را که پینترست در اختیارتان قرار می دهد را زیر نظر بگیرید ،به عنوان نمونه پین های شما در چه بوردهای ذخیره می شود،این مساله به شناخت کاربرو پیشرفت شما کمک فراوانی می کند.

دکمه ذخیره در وب سایت :

روی تصویر های سایت خود دکمه پین و ذخیره پینترست را بگذارید تا مخاطب به راحتی تصویر و مقاله شما را پین کند.

پین تبلیغاتی :

اگر شرایط پرداخت هزینه به پینترست را دارید، استفاده از پین ها، کمک زیادی به دیده شدن شما می کند.در حقیقت تا 20% میزان کلیک بر پین شما  افزایش پیدا می کند.

اصولا پین ها در زیر خود گزینه Promoted دارد که با پین شدن مجدد آن از بین می رود.

جمع بندی مقاله اصول موفقیت در پینترست :

در انتها به کمک این نکات کلیدی و ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب می توانید کاربران زیادی را درگیر برند خودتان بکنیدتا محصولات و خدمات شما را خریداری نمایند.پ از همین الان تولید محتوادر این پلتفرم را در کنار شبکه های اجتماعی شروع کنید .