برای هر سایت میزان ترافیک موتور جستجو عددی ارزشمند است. برای تعداد زیادی از طراحان وب و اشخاصی که برای کسب و کار خود، وبسایت ساخته اند، میزان ترافیک تاثیر مستقیمی دارد، در قسمت محتوا و مخصوصا بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجوگر ضعف جدی دارند. به همین علت است که هزینههای فراوانی برای ظاهر سایتها صرف میشود ولی در باطن موفق نشده اند یک محتوای اثربخش و بهینه برای موتورهای جستجوگر، مخصوصا گوگل تامین کنند. در حقیقت الویت ایجاد محتوای درست و چگونگی چیدمان سایت طبق الگوهای گوگل و کمک از دانش سئو یکی از مهمترین قسمت های طراحی سایت می تواند باشد.با ما همراه باشید تا موتور جستجو و ترافیک سایت را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
چرا وبسایت شما ترافیک از موتور جستجو دریافت نمیکند؟
۱- سایت ایندکس نشده است :
در صورتیکه سایت در گوگل ایندکس نشده باشد، گوگل برای سایت قادر به ارسال ترافیک نخواهد بود.یعنی ایندکس شدن در گوگل به مفهوم ثبت نقشه سایت در دایرکتوری گوگل می باشد، از دو راهحل افزونه و گوگل وبمستر جهت ثبت نقشه سایت در گوگل میتوانید استفاده نمایید. با اینکار خزندههای گوگل در سریع ترین زمان سایت و محتوای آن را کشف میکنند و قادر به فراهم آوردن ترافیک مناسب برای سایت هستند. میتواند برای تهیه نقشه سایت و ایندکس کردن در گوگل افزونه Google XML Sitemap بهترین گزینه است.
۲- پاسخگوی مناسبی برای جستجوهای افراد نیستید:
کاربران کلمات مشخص و معینی را جستجو می کنند و اگر گوگل در نمایش شما را در الویت نشان نمی دهد به این علت است که نوع عنوان و استفاده از کلمات کلیدی مطلوب نیست. باید به این موضوع دقت داشته باشید که در وب سایت خود ازکلمات کلیدی مربوط به شغل خود و همچنین محتوایی که در وبسایت معرفی میکنید را عنوان کنید و حتما مقالات و محتواهایی که در بلاگ و برای معرفی محصول و کالا استفاده می شود را بنویسید.استفاده از کلمات کلیدی در مقاله بسیار مهم است و موجب بهبود ترافیک موتور جستجو می شود.در این زمینه از ابزارهایی مانند سایت ahrefs و همچنین گوگل trends می توانید استفاده کنید.
۳- مقالات شما براساس کلمات کلیدی نیست :
هر محتوایی که در سایت تولید میشود باید هدفمند عمل کرده و بتواند با کلمات کلیدی توضیحات بهتری را برای کاربر ایجاد نماید، این محتوا می تواند حاوی اطلاعاتی برای کاربر و یا معرفی یک کالا باشد،این کار امکان دارد موجب ترغیب کاربر برای استفاده از محصول و خدمات شود.در هر صورت باید دقت داشته باشید کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنند،را در نظر داشته باشید.
۴- در عناوین محتوا از کلمههای کلیدی استفاده نمیکنید:
زمانی که کاربر کلماتی را در گوگل سرچ میکند. نتایجی را گوگل به او توصیه می کند که از برگرفته از عنوانهای مطالب است . پس در صورت عدم استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ها این فرصت طلایی را برای حضور در نتایج گوگل از دست می دهید. حتما برای انتخاب عنوان وقت صرف کنید و جدای از جذابیت کلمات کلیدی دقت داشته باشید که افزایش ترافیک موتور جستجو فقط با استفاده از کلمات کلیدی امکان پذیر است.
۵- کامل بنویسید:
اگر کسی که در مورد موضوعی دانشی دارد منطق حکم می کند که توانایی توضیح بیشتر در مورد آن مطلب را داشته باشد.جالب است بدانید گوگل نیز به این نکته ریز توجه زیادی دارد. تعداد و حجم محتوا و مقالاتی که برای سایت تهیه می کنید موتورهای جستجو را به طرف خود جلب می کند.به عنوان نمونه یک نویسنده اگر قصد داشته باشد،در مورد چگونگی کارکرد موتورهای جستجو مطلبی بنویسد قطعا این مطب با جزییات کامل در 100 کلمه امکان پذیر نیست.پس از نظر علمی ارائه حجم دانش به صورت کم اهمیتی ندارد.و باید مطالب در زمینه بلاگ و وبسایت بیش از 2000 کلمه باشند،و استمرار در تامین و تولید محتوا موجب افزایش ترافیک موتور جستجو می شود.
۶- محتواهای غیر قابل اشتراک تولید میکنید:
برای نوشتن مطلب باید زمان بگذارید و متوجه شوید که چرا کاربران محتواهای تولید شده را برای دیگران به اشتراک نمیگذارند.بررسی توییتها یکی از علاقمندیهای گوگل است ،در شبکههای اجتماعی وبسایت شما انجام میدهد.برای طولانی شدن چرخه مقالات بهترین راهکار استفاده از ویجتها برای اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی می باشد.و موجب تشویق افراد به طرف کسب و کار شما می شود.برای بهینه سازی محتوا استفاده از لینکهای فیسبوک و توییتر بیسار با ارزش و مهم است.یکی از قوانین نانوشته گوگل این است که در صورتی که تعداد توییت ها و کلمات کلیدی در یک سایت از 7500 عدد بیشتر باشد،آن سایت به عنوان یکی از 5 مرجع مهم کلمات کلیدی شناخته می شود.
۷- لینک های داخلی و خارجی نمیسازید:
لینکها دارای سه مزیت هستند که برای سایت به ارمغان می آورند:
اولین مزیت زمانیکه یک سایت معتبر به سایتتان لینک میدهد موجب اعتبار بیشتر سایت شما میشود. پس این موضوع بسیار مهم است که چه سایت و یا شرکتی به سایت شما لینک میدهد.
مزیت دوم اینکه با وجود لینکها، گوگل میتواند به سرعت مطالب مربوط را تشخیص داده و در نتایجش بگنجاند.
مزیت سوم با بکلینکهایی که از دیگر سایتها میگیرید در حقیقت اهمیت و اعتبار سایت و همچنین مرجع بودن خود را با بک لینک می توانید به گوگل نشان دهید.
۸- از وردپرس استفاده نمیکنید :
استفاده از وردپرس دارای منافعی است،ورد پرس ارتباط خوبی با گوگل دارد. در گوگل محتوای وردپرس به راحتی ایندکس میشود.یکی دیگر از مزایای ورد پرس داشتن کد نویسی خوبی می باشد.این موضوع موجب می شود تا اطلاعات بیشتری در اختیار خزنده های گوگل قرار گیرد.
۹- تصاویر را بهینه سازی نمیکنید :
به غیر از کیفیت عکس ها و تعداد آنها که ر سایت آپلود می شود،نام جایگیزین برای عکس بسیار اهمیت دارد.بهترین نام جایگزین استفاده از کلمات کلیدی متن می باشد.اگر دقیقا کلمات کلیدی را برای نام استفاده کنید،فوق العاده است.
جمعبندی :
ارزش هر سایت به محتوای آن است و در گوگل بدون بهینه سازی هیچ جایگاهی ندارد.رعایت همه نکات ذکر شده در مطلب کار راحتی نیست و امکان خطا وجود دارد.