Search
Close this search box.

آموزش شروع بازاریابی و کار در فضای مجازی با واتساپ_ قسمت دوم

فهرست مطالب

آموزش شروع بازاریابی و کار در فضای مجازی با واتساپ_ قسمت دوم:

در حال حاضر واتساپ جایی در فضای تبلیغی و تجارتی ندارد پس باید برای بازاریابی و تجارت کمی خلاق باشید.مهم است که استراتژی خود را در کنار استراتژی بازاریابی عمومی برنامه پیام رسان خود توسعه دهید.پس باید حتما آموزش شروع بازاریابی و تجارت با واتساپ را فرا بگیرید.

نکات و استراتژ های بازاریابی با واتساپ:

.در حالی که واتساپ در دسترسی و در ویژگی‌های خود نسبت به سایر برنامه‌های پیام رسان متفاوت است، و محدودیت هایی برای شغل شما دارد اما بازهم می توانید در کنار تمام این محدودیت ها نهایت استفاده از واتساپ را کرده و در شغل خود پیشرفت داشته باشید.

محدودیت های واتساپ:

همه می دانیم در واتساپ حدودا با 256 مخاطب می توانیم تعامل داشته باشیم و این برنامه پیام رسان به یک شماره تلفن لینک و گره خورده است و نمی توان از آن انتظار یک پیام رسان بزرگ را داشت.پس هرگونه فعالیت بازاریابی که انجام می‌دهید باید جنبه شخصی را منعکس کند (و به حریم افراد احترام بگذارد) و باید بدانید که مصرف کنندگان با دوستانشان در تعامل هستند، بنابراین اعتماد و خلاقیت مهم است.

اسامی کشورهایی که از واتساپ در کارهای تجاری بیشتر استفاده می کنند:

آمریکای جنوبی از جمله کشورهایی است که از واتساپ بهترین استفاده در جهت تبلیغ  چند نمونه از برندهایی که از واتساپ برای بازاریابی استفاده کرده‌اند، موفقیت چشمگیری داشته است.

اولین گام در جهت استفاده بازاریابی در واتساپ چیست؟

اولین گام در جهت استفاده بازاریابی در واتساپ برای گفتگو با کاربران و ایجاد همهمه در مورد تجارت خود، با نام تجاری خود یک شخصیت ایجاد کنید.این اولین قدم در آموزش شروع بازاریابی و کار در فضای مجازی است.

نمونه هایی از استفاده واتساپ جهت بازاریابی:

برزیل:

هلمن در برزیل می‌خواست مردم را ترغیب کند که از سس مایونز به عنوان یک ماده پخت و پز استفاده کنند؛ نه فقط به عنوان یک چاشنی. بنابراین آنها بازدید کنندگان را به وب سایت خود دعوت کردند تا شماره تلفن‌های خود، به همراه تصویری از محتویات یخچال خود را ارسال کنند. سپس از طریق واتساپ به سرآشپزهای واقعی متصل شدند، این سرآشپزها نیز با استفاده از سس هلمن و سایر مواد موجود در یخچال، دستور العمل ساخت یک غذا را به آن‌ها می‌دادند. سرآشپزها حتی به کاربران آموختند كه چگونه غذا را از طریق تصاویر، فیلم‌ها و سایر ویژگی‌های موجود در واتساپ تهیه كنند.

آرژانتین:

وقتی Absolut Vodka مجموعه بطری خود را با نسخه محدود Absolut Unique در آرژانتین راه اندازی کرد واتس آپ یک مکان طبیعی برای امتحان کردن و ساختن این همهمه بود، زیرا ۸۴ % از کاربران تلفن همراه در آن زمان این برنامه را داشتند.

برای راه اندازی آنها تصمیم گرفتند یک مهمانی بسیار اختصاصی برگزار کنند. فقط دو دعوت نامه در دسترس عموم بود. هرکسی که می‌خواست این بلیط ها را بدست آورد مجبور بود از واتساپ استفاده کند تا با یک مأمور خیالی به نام Sven تماس بگیرد و او را متقاعد کند که به او یک بلیط بدهد.

نتیجه استفاده از واتساپ دربرزیل و آرژانتین:

این کار بیش از ۱۰۰۰ تصویر، فیلم و پیام صوتی منحصر به فرد جمع آوری کرد که افراد برای متقاعد کردن sven ایجاد کردند و موجی را در جامعه ایجاد کردند.

13000شرکت کننده به طور متوسط ​​۶۵ دقیقه را در تعامل با برند صرف کردند از آنها این سرویس را تایید کردند. 99/5%این برند از نتایج حاصل از این کار بسیار خوشحال بود و این روش را به آرژانتین، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه منتقل کرد.

در ارائه خدمات هوشمند به مشتریانتان خلاق باشید:

نام تجاری Agent Provocateur مدتی است که از واتساپ برای ارائه به روزرسانی‌های جدید در مورد ورود کالا و رویدادهای جدید در فروشگاه‌های این برند به مشتریان برتر خود استفاده می‌کند. همچنین مشتریان می‌توانند از سرویس پیام رسان سؤال‌های خود را بپرسند.و به صورت آنلاین پاسخ خود را دریافت کنند ،سعی کنید با مشتریانتان خودمانی شوید.

آموزش شروع بازاریابی و کار در فضای مجازی با واتساپ:

واتساپ یک برنامه تجاری را راه اندازی کرده است به نام( مالکیت مشاغل کوچک )دانلود این برنامه رایگان است و برای دستگاه‌های Android قابل دسترسی است.این نرم‌افزار به مشاغل این امکان را می‌دهد که با استفاده از ابزارهایی برای خودکارسازی، مرتب سازی و پاسخ سریع پیام ها، با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

آپدیت: نسخه ios این نرم افزار به تازگی منتشر شده است.

نحوه کار برنامه بازاریابی واتساپ چگونه است؟

به عنوان نمونه، می‌توانید پیام‌هایی را که اغلب ارسال می‌کنید ذخیره و مجددا استفاده کنید و از این (پاسخ های سریع) برای پاسخ به سؤالات متداول استفاده کنید. همچنین هنگامی که نمی‌توانید بلافاصله پاسخ دهید، می‌توانید پیام فوری تنظیم کنید تا مشتریان شما بدانند چه موقع انتظار پاسخ را از سوی شما داشته باشند. همچنین می‌توان پیام تبریک تنظیم کرد که مشتریان را به سمت شغل شما راهنمایی کند. برای شروع ارتباط با افراد، لازم است که شماره آنها را در لیست مخاطبین تلفن خود اضافه کنید.

افزودن پیوندها با واتساپ:

با استفاده از واتساپ می‌توان پیوندی را به منظور ورود کاربر از وب سایت، امضای ایمیل یا صفحات رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرد و این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا مکالمه‌ای را با برند شما شروع کنند. به خاطر داشته باشید که افراد انتظار دارند تا پاسخ هایشان را سریع دریافت کنند، بنابراین مطمئن شوید که منابعی برای مدیریت چت‌ها دارید، یا مانند Agent Provocateur، دسترسی را به پنجره‌های خاص زمانی محدود کنید.

واتساپ و کمپین بازاریابی:

در حالی که واتساپ به عنوان بازاریابی فیس بوک به اندازه ویژگی‌های فیس بوک جذاب نیست، اما در این جهت حرکت می‌کند. بازاریابانی که کمپین‌هایی ایجاد می‌کنند تا با ویژگی‌های منحصر به فرد واتساپ کار کنند، مزیت بالایی دارند. عدم تبلیغات و حضور شرکت در واتساپ به این معنی است که در صورت انجام درست این کار، متقاضیان اولیه می‌توانند واقعاً استقبال کنند.

منبع: Hoot suite

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *