Search
Close this search box.

5 مورد از بهترین نمونه های ایمیل مارکتینگ

فهرست مطالب

برای افزایش ترافیک سایت، یا مشاهده محصولات جدید،خواندن مقاله‌‌‌‌‌های جدید،خرید محصول و یا استفاده از کد تخفیف و… از ایمیل مارکتینگ استفاده می شود.به وسیله ایمیل محتواهای مختلف به لیستی از مشترکین سایت یا اپلیکیشن ارسال می شود.با ما همراه باشید تا نمونه های ایمیل مارکتینگ را معرفی کنیم.

نمونه های ایمیل مارکتینگ :

در طول روز ایمیل‌‌‌‌‌های تبلیغاتی بسیاری برای مخاطبان ارسال ‌‌‌‌می‌شود. بیشتر این ایمیل‌‌‌‌‌ها اتوماتیک هستند، و عموما مطالعه نمی‌شوند. ولی چه چیزی موجب ‌‌‌‌می‌شود که یک ایمیل تبلیغاتی مطالعه شود؟ مخاطب را به طرف خود جذب کند؟ و مهم تر از همه، مخاطب را تشویق کند که مشترک سرویس ایمیل باشد، و عضویتش را به هیچ عنوان لغو نکند.با ما همراه باشید تا نمونه های ایمیل مارکتینگ را معرفی کنیم.

نمونه های ایمیل مارکتینگ نایک:

یکی از برندهای ورزشی پرطرفدار و محبوب درکل دنیا نایک (Nike) با تلفظ صحیح نایکی می باشد. و از استراتژی های بازاریابی متنوعی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند. در ادامه قصد داریم به بررسی و تحلیل ایمیل‌های ارسالی این برند بپردازیم.

ایمیل ثبت نام در سایت:

نایک کاملا ساده و مستقیم برای ایمیل ثبت نام ارزش قائل است:و بیان می کند که اگر در سایت ثبت نام نمایید، از تازه ترین خبر و تخفیفات ما مطلع می شوید. در زمان ثبت نام از شما، ایمیل، کد محل، جنسیت، و تاریخ تولد گرفته می شود. نایک با کسب این اطلاعات از مشتریان، ایمیل های شخصی برای مشتریان خود ارسال می کند، به مناسبت تولد کد تخفیف ارسال می‌کند و با اطلاع از جنسیت مشتری، ایمیل های معرفی محصولات را دسته بندی می کند.

همچنین، نایک تضمین داده که اشتراک گذاری اطلاعات مشتریان با هیچ سازمان و فرد دیگری غیر ممکن است. این تضمین یک مزیت رقابتی برای نایک است. چون بیشتر مصرف‌کنندگان در سایت ها برای حفظ حریم شخصی خود، ثبت نام نمی‌کنند.

ایمیل خوش‌آمدگویی:

پس  از ثبت نام در سایت نایک،به صورت اتوماتیک یک ایمیل خوش آمدگویی برای مخاطب ارسال می‌شود. تیتر این ایمیل “You are In” طوری است که مخاطب حس می کند که قسمتی از یک اتفاق خاص است.جذابیت پیام نوشته شده در متن ایمیل  نسبت به عنوان کمتر است.

کسب و کار: 5 مورد از بهترین نمونه های ایمیل مارکتینگ
نمونه های ایمیل مارکتینگ

ایمیل دعوت به خرید محصولات جدید:

در تصویر زیر یکی از نمونه ایمیل‌‌‌‌‌های فصلی نایک برای فصل تابستان را مشاهده می کنید. یک طراحی ساده و مینیمالیستی و  به نکته اصلی دقیقا اشاره ‌‌‌‌‌دارد.این ایمیل در بخش کال تو اکشن تمرکز روی لباس‌‌‌‌‌های تابستانی آقایان و خرید دارد.ولی وقتی  که گزینه خرید را انتخاب و کلیک می‌کنید، محصولات دیگری نیز مشاهده می کنید. این ایمیل خلاق حاوی عکس‌‌‌‌‌های شارپ و طرح محصول است.ضمنا، متن کوتاه و ترغیب کننده در ایمیل نوشته شده است.که مخاطب را به خرید تشویق می کند.

کسب و کار: 5 مورد از بهترین نمونه های ایمیل مارکتینگ
نمونه های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مناسبت های خاص:

نایک همیشه با تولید محتوای متفاوت و ویژه،در مناسبت‌های خاص از دیگر برندها جلو می‌زند. و صد البته در مورد ایمیل مارکتینگ نایک نیز این موضوع صدق می‌کند. به عنوان نمونه در شرکتی که نایک در روز پدر افتتاح کرده بود، ازمشتری درخواست شد، که با مشاهده کارت‌های هدیه نایک یکی را انتخاب نمایید. همین یک عبارت ایمیل به قدر کافی تشویق کننده است “کارت هدیه، تنها هدیه ای است که همیشه اندازه است”

کسب و کار: 5 مورد از بهترین نمونه های ایمیل مارکتینگ
نمونه های ایمیل مارکتینگ

ایمیل تبریک تولد:

در برند نایک ایمیل تبریک تولد بسیار ساده است و جذابیت کافی را ندارد. در حقیقت،بهتر بود از تصویر بهتری استفاده شود،همچنین نایک می توانست از تصاویر متحرک گیف در ایمیل‌هایش استفاده کند.جذابیت ایمیل تبریک تولد با استفاده از تصویر متحرک بیشتر می شود. کد تخفیف مخصوص کاربردر متن ایمیل، آورده شده است. البته نایک می توانست با راحت تر کردن این قسمت، مشتری را مجبور به خرید کند. برای نمونه، مشتری به صفحه خرید محصول هدایت می شود، و با انتخاب محصول، کد تخفیف از قبل اجرا شده باشد.

کسب و کار: 5 مورد از بهترین نمونه های ایمیل مارکتینگ
نمونه های ایمیل مارکتینگ

نتیجه‌گیری :

همانطور که در قسمت بالا ایمیل‌ها را مشاهده کردید،  در بین ایمیل های دیگر ،یک متن ایمیل مارکتینگی موفق است که جذاب باشد و توجه مخاطب را به خود جلب کند.سادگی و اختصار ویژگی مشترک بین همه ایمیل‌های بالا است.  ایمیل‌های طولانی را کاربران اصلا نمی‌خوانند. در متن ایمیل‌های تبلیغاتی سعی کنید از طرح‌های گرافیکی خلاق استفاده نماید. این طرح‌ها حتما باید قابلیت ریسپانسیو  داشته باشند. یعنی در انواع دستگاه های متفاوت مانند، لب تاپ، تبلت، و گوشی هوشمند به خوبی قابل مشاهده باشد.  در ایمیل‌تان بهتر است از عبارت خانم و آقای……. استفاده نکنید،چون عموما کاربران این ایمیل‌ها را کلیک نمی کنند و نمی‌خوانند. سعی کنید، نام خود فرد را استفاده کنید. همه سعی شما شما باید در جهت حفظ و جذب مخاطب باشد.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *