در زمان خرید اولین چیزی که مشتری به آن دقت می کند،برند آن کالا می باشد،چون عموما برندهای خوب موجب ایجاد یک حس خوب به مشتری می شود،و همین موضوع باعث می شود که فرد ناخواسته به سراغ برندهای خوب و شناخته شده برود، اگر شما نیز جزء افرادی هستید که قصد دارید در شغل خود برند باشید با ما همراه باشید تا 8 روش برتر برندسازی آموزش دهیم.
اهمیت برند در کسب و کار :
یکی از اصول اصلی و مهم که جزء دیجیتال مارکتینگ شده و می توان ادعا کرد که هیچ کسب و کاری بدون داشتن برند شخصی نمی تواند موفقیت داشته باشد،برند سازی از اصول جدایی ناپذیر دیجیتال مارکتینگ است، در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین روش های برند سازی موفق آشنا شوید.
مراحل قدم به قدم برای ساخت برند موفق :
شناسایی مخاطب :
شناخت مخاطب هدف یکی از مهم ترین مراحل ساخت برند، است، اولین قدم برای موفقیت در کسب و کار شناسایی مخاطب هدف است،به این علت بیشتر صاحبان کسب و کار ها از خود سوال می کنند، که مخاطبان ما در چه رده سنی هستند؟آیا مخاطبان من از شبکه های اجتماعی و چه شبکه هایی استفاده می کنند؟ و در طول روز به دنبال چه نوع محصولاتی هستند و به محصولات برند من در روز چند بار نیاز دارند؟پاسخ به این پرسش ها می تواند کمک زیادی در سنجش سلیقه و نیاز مشتری های شما داشته باشد.
برای برند خود نام و لوگو انتخاب کنید:
یکی از مهم ترین بخش های فرایند برندسازی ،نام برند است، نام انتخاب شده باید جذاب و متناسب با کسب و کار باشد، ضمنا باید نامی باشد که به راحتی در ذهن مخاطبان ثبت شود، و نباید این نام جلوی گسترش کسب و کار را بگیرد، در کل باید نام انتخابی برای برند جامع و کامل باشد و در صورت گسترش فعالیت های کسب و کارتان، نیازی به تغییر نام برند نباشد، چون تغییر نام برند در اوج دوران پیشرفت و گسترش به معنای نابودی کامل آن برند است! همچنین در انتخاب لوگو نیز باید به ویژگی هایی که برای انتخاب نام برند اشاره شد دقت کرد، ضمنا دقت داشته باشید که طراحی لوگو برای برند در کنار حرفه ای بودن باید ساده و جذاب و قابل فهم باشد،
انتخاب یک شعار ساده:
تجربه ثابت کرده انتخاب یک شعار ساده ولی جامع بسیار بهتر از یک شعار کامل و طولانی می باشد!هر شعاری فرد را به یاد یک چیز می اندازد.به عنوان نمونه شعار گرما در سرما سرما در گرما شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ قطعا سپهر الکتریک،پس شعار هر چه کوتاه تر و قابل فهم تر باشد،موفق تر است و افراد به راحتی به سراغ آن می روند.
ارتباط با افراد تاثیرگذار:
یکی از دشوار ترین مراحل برندسازی انتخاب بستر و نحوه تبلیغات در بسترهای تبلیغاتی می باشدو بارها این اتفاق رخ داده که یک برند با تبلیغات گسترده ای که در شبکه های اجتماعی و یا رسانه های محیطی داشته باز هم نتوانسته به طور کامل در ذهن مخاطبان خود ثبت شود.یک نکته بسیار ضروری که باید به آن توجه زیادی داشته باشیم این است که اولین توضیحات در قدم اول بسیار مهم و ضروری است.و شما باید از حضور مشتریان و مخاطبان خود در فضاها و مکان های مختلف اطلاع داشته باشد،و بعد از اطلاع از این موضوع می توانید یک تبلیغ عالی در یک کانال ساخته و بازدید های عالی داشته باشید.
از مشتریان فعلی خود غافل نشوید:
یکی از مهم ترین ارکان فروش راضی نگه داشتن مشتریان فعلی می باشد، چون اگر مشتری فعلی شما راضی باشد، می تواند مشتریان زیادی را برای یرند شما به همراه بیاورد و روی اطرافیان خود در مورد برند شما تاثیر زیادی بگذارد،پس حتما تعامل با مشتریان خود را حفظ کنید.
نام و لوگوی برند خود را همشیه معرفی کنید:
در تمام مدت زمان نمایش تبلیغات و همینطور رودر رو شدن با مخاطب خود آرم و نشان تجاری برند خود را جلوی چشمان آنها قرار دهید.چون مخاطب به طور ناخودآگاه همه تصاویری که مشاهده می کند، را در ذهن خود ثبت می کند.
از برندهای موفق تقلید نکنید! :
همیشه سعی کنید خلاق باشید، زیرا مخاطبان فوق العاده باهوش هستند و به راحتی می توانند تشخیص دهند که بین تبلیغات تکراری، برندهای متقلب و غیرخلاق چه تفاوت هایی وجود دارد،سعی داشته باشید همیشه خلاقیت داشته باشید و به صورت ظاهری نیز شده یک نوآوری جدید داشته باشید،و به یاد داشته باشید که افراد از برندهایی استقبال می کنند و آنها را دنبال می کنند که خلاقیت و نوآوری بیشتری داشته باشد.
برای مخاطبان خود جایزه تعریف کنید:
تشویق مخاطب برای استفاده از محصولات و خدمات برند،یکی از کلیدی ترین اتفاق هایی است که باید به دنبال آن باشید این است، استفاده از تخفیف برای خرید مجدد، شارژ کیف پول ،ارائه هدیه و جایزه،و … از ویژگی های ممتازی هستند که موجب می شود در ذهن مشتری باقی بماند و ذهن او را درگیر ارزش و هدیه نگه دارد.که شما برایش در نظر گرفته اید،و این موضوع موجب خرید مجدد و استفاده مجدد از خدمات می شود.
جمعبندی :
در این مقاله سعی کردیم در مورد 8 روش برتر برندسازی با شما صحبت کنیم، شما با استفاده از این روش ها که شامل انتخاب نام برند، لوگو، تعین مخاطبان هدف و … می باشد می توانید به صورت حرفه ای برندسازی کسب و کار خود را آغاز کنید.
لازم به ذکر است که برای ساخت برند حرفه ای باید عوامل دیگری را نیز در نظر گرفت.که هرکدام از این عوامل به عنوان زیر مجموعه یک عامل دیگر عمل می کند.اگر شما تجربه خاصی در مورد برند سازی داشته اید خوشحال می شویم با ما درمیان بگذارید.