شما به عنوان یک فروشنده ممکن است با خریداران متعددی روبه رو شوید،بعضی از مشتریان بدون هیچ سوالی از شما خرید انجام دهند وبعضی دیگر از شما سوالات متعددی بپرسند تا متقاعد شوند که خرید انجام دهند،راهنمای کردن مشتری بسیار ایده جالب و خوبی است و همه این تلاش ها برای متقاعد کردن مشتری بسیار ایده آل است، با ما همراه باشید تا تکنیک ها و ترفندهای متقاعد کردن مشتری برای فروش را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
اگر شما با تمام ترفندها و روش های متقاعد کردن مشتری آشنایی داشته باشید و کمی هم با روانشناسی آشنایی داشته باشید به راحتی می توایند فروش عالی داشته باشید و هر مشتری که به مغازه شما می آید دست خالی بیرون نرود.با ما همراه باشید.
استفاده از ژستهای قدرت :
تعدادی از ژست ها نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و بعضی دیگر نشان دهنده اعتماد به نفس پایین فروشنده است،دقت داشته باشید حتی نحوه ایستادن و حالت دستان فروشنده در متقاعد کردن مشتری بسیار موثر است.پس سعی کنید این ژست ها را تمرین کنید.
حتما در جلوی آینه این ژستها را تمرین کنید.و دقت داشته باشید که در هر حالتی حالت وضعیت بدن در وضعیت قدرت باشد، تن صدایتان همراه با اعتماد به نفس باشد و به هیچ وجه صدایتان در زمان صحبت کردن نلرزد و در زمان صحبت کردن اعضاء بدنتان باهم هماهنگی داشته باشد.
تصویرسازی :
طوری باید برای مشتری صحبت کنید که محصول چیزی فراتر از موضوعی است که در ذهنش است،برای مشتری به راحتی تصویر سازی کنید که از محصول در چه موقعیت هایی می تواند استفاده کند.در اولین مرحله باید به کشف هدف مشتری بپردازید،با تصویر سازی می توانید رویا برای مشتری خلق کنید،با یان ترفند مشتری ترغیب به خرید می شود.به عنوان نمونه شما فروشنده اجاق گاز هستید، و میخواهید به یک زوج دو نفره اجاق گاز 7 شعله بفروشید، قطعا سود شما زمانی است که اجاق گاز بزرگتر به آنها بفروشید،می توانید به یک گفتگوی ساده بین زوج به هدف خود برسید، کافیست به آنها بگویید اجاق گاز 7 شعله برای زمانی که شما تعداد زیادی مهمان دارید، بسیار مناسب است مخصوصا زمانیکه خواهر شوهر و مادر شوهر را دعوت می کنید،می تواند تنوع غذایی زیادی داشته باشید، با این صحبت آنها قطعا ترغیب به خرید اجاق گاز پیشنهادی شما می شوند.
محدود کردن انتخابها :
زمانی که تنوع زیاد باشد،خودنمایی مدل ها ی زیبا کمتر می شود،و هر محصول به تنهایی مجالی برای جلوه پیدا نمی کند،به عنوان نمونه از بین هزاران خودکار انتخاب بسیار سخت است،بخصوص که با سلیقه ما جور نباشد، اگر قصد دارید فروشتان بالا برود حتما تنوع در محولاتتان را کاهش دهید، تا مشتری نسبت به نیازش در بین زیبایی کالاها سردرگم نماند،و به راحتی بتواند تصمیم گیری کند،حتی می توانید از مشتریان خود بخواهید که خصوصیات کالای مورد علاقه اش را بیان کند تا شما به توجه به سلیقه او کالای مرود نظر را به او پیشنهاد دهید.
استفاده از نظرات مشتریان و گواهینامهها :
بیشتر مشتریان در زمان خرید از نظر اطرافیان خود کمک می گیرند،شما هم به راحتی می توانید با چند ترفند کوتاه این محیط را برایش تداعی کنید، این روشها عبارتند از؛
نظر متخصصان :
در حوزه کاری شما یک متخصص می تواند اعلام نظر دهد،و یا محصولات شما را به دیگران پیشنهاد دهد،این فرد می تواند در اینستاگرام شما با گذاشتن یک اکانت نظرش را اعلام کند،و شما می توانید از همان اکانت و ویدئویی که در سایت و شبکه اجتماعی شما وجود دارد استفاده کنید.
افراد مشهور :
هنرمندان و ورزشکاران و حتی بلاگرها نیز می توانند برند شما را به دیگران پیشنهاد بدهند.
مشتریان قدیمی :
مشتریانی که قبلا از شما خرید کرده اند می توانند تجربه خریدشان را در زیر پست همان محصولات کامنت کنند،برای تشویق مشتری می توانید به ازاء ارسال هر نظر یک کد تخفیف به مشتری ارائه دهید و هر 10 مد تخفیف یک ارسال رایگان و یا یک پک هدیه در نظر بگیرید البته این پک بسته به هزینه و موجودی شما دارد.و حتی زمانی که یکی از مشتریان قدیمی شما ر فروشگاه حضور دارد از او در مورد تجربه اش نظر خواهی کنید و به نوعی از تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید.
گواهینامهها :
برای جلب نظر مشتری می توانید انواع گواهی نامه ها و تقدیر نامه ها را در گوشه ای از فروشگاهتان و یا در شبکه های اجتماعی خود قرار دهید.
ایجاد حس اضطرار و سپس ارائه راه حل :
برانگیختن احساسات مشتری یکی از قدیمیترین تکنیکهای فروش می باشد، و برای متقاعد کردن مشتری برای خرید عالی ترین روش و تکنیک است.کافیست با بیان یک مشکل و ایجاد حس اضطرار در مشتری شروع به صحبت در مورد محصول خود کنید و بعد از کمی مکث یک راه حل به مشتری ارائه دهید که از نظر او یک معجزه است،و با خیال راحت محصول شما را خریداری می کند.
انتخاب با مشتری است :
هیچ مشتری علاقه ندارد که در خریدش مغازه دار جنسی را به او تحمیل کند و یا از او نظر نخواهد، و این روش اصلا جواب نمی دهد،پس در زمان صحبت با مشتری هرگز به او از این کلام استفاده نکنید که تا بحال شما تجربه خرید نداشته اید، کافیست خصوصیات محصول خودد را به مشتری بگویید و در انتها به او بگویید که حق انتخاب با شماست،با این یک کلام مشتری اطمینان خاطر پیدا می کند که محصولی به او تحمیل نشده و حق انتخاب دارد.
استفاده از اقتدار :
عموما بیشتر افراد به شرکت ها و افرادی که دارای اقتدار زیادی هستند،بیشتر اعتماد می کنند،به عنوان نمونه افراد به پیشنهادات استاد و تذکرات پلیس گوش می دهند،چون دارای اقتدار زیادی هستند،پس قطعا افرادی که دارای صدای نحیف و بدون اقتدار هستند جذب کمتری دارند،برای نشان دادن اقتدار به مشتری کافیست جوایز و گواهی نامه ها را به مشتری خود ارئه دهید البته به صورت نامحسوس، یعنی درگوشه ای از دفتر و یا در سایت خود قرار دهید،از انواع ژست ها استفاده کنید، به طرز پوشش خود اهمیت دهید،و در صبحت های خود حتمابا اقتدار و مهربان صحبت کنید که تجربه شما را نشان دهد.و نکته مهم اینکه در حوزه کاری خود حتما مطالعه داشته باشید و همیشه به روز باشید، چون موجب افزایش اعتماد به نفس و همچنین اعتماد بیشتر مشتریان به شما می شود.
جمع بندی :
وقتی شما یک فروشنده هستید باید تمام تمرکزتان را روی فروش و متقاعد کردن مشتری بگذارید،در این راه می توانید از انواع تکنیک ها و ترفندهای که در این مطلب ارائه شد استفاده نمایید.تا فروش شما تا حد قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند..
امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوریهای جدید هستیم. هوش مصنوعی یکی از این ابر…
انسان توانسته است با ارتقاء دانش و مهارت خود در زمینه تکنولوژی و فناوریهای نوین،…
مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز یک ویژگی جدید موسیقی به بخش پروفایل اضافه کرده است.…
اینستاگرام به تازگی قابلیت جدیدی را رونمایی کرده است که به کاربران امکان میدهد آهنگ…
یکی از موضوعاتی که امروزه همه درباره آن صحبت میکنند، هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط…
تازگی اینستاگرام فضای عادلانهتر و بهتری برای تولید کنندگان محتوای اصلی و محتوا سازان کوچک…