یا اباعبدالله الحسین

Search
Close this search box.

کامنت مارکتینگ چیست؟ چگونه کامنت مارگتینگ را انجام دهیم؟

فهرست مطالب

کامنت مارکتینگ و چگونگی انجام آن :

هر فردی قادر است در یک بلاگ پست کامنت بگذارد، و منظور این نیست که کامنت مارکتینگ راحت و ساده است،بیشتر کاربران روش کامنت مارکتینگ را از ابزار لینک‌سازی می‌دانند و معمولا  آن را عنوان یک ابزار و تاکتیک بازاریابی محسوب نمی‌کنند.و کاملا اشتباه است،هر چند بیشتر وبسایت‌ها قسمت نظرات خود را باز گذاشته‌اند، ولی با استفاده از این روش نیز موفق نشده اند، در اینجا به بررسی و تحلیل کامنت مارکتینگ و چگونگی انجام آن  پرداخته می شود با ما همراه باشید.

کامنت مارکتینگ چیست؟

بازاریابی نظرات با جلب توجه و اعتماد از طریق نظرات‌ یک بلاگ کامنت مارکتینگ گفته می‌شود. در حقیقت با استفاده از این شیوه می توان با کاربران تعامل موثری  برقرار کرد،و به راحتی بازاریابی برای کسب و کار انجام داد. در بلاگ ها نظرات باید جهت جلب اعتماد و آگاهی باشند،  و از مهم ترین راه هایی  که به راحتی می‌توانید نام برند خود را در ذهن افراد بیشتری حک کنید. ولی هرگز فراموش نکنید، اگر از کامنت مارکتینگ در وبسایت‌های مختلفی استفاده می‌کنید از یکسری موارد باید دوری کنید. به عنوان نمونه کامنت‌های بی محتوا، لینک سازی بیش از حد و …

کامنت مارکتینگ چیست؟و چگونه کامنت مارگتینگ را انجام دهیم؟
کامنت مارکتینگ و چگونگی انجام آن

چگونه کامنت مارکتینگ را انجام دهیم؟

Comment Marketing  کامنت مارکتینگ همان طور که اشاره شد،فعالیت ساده‌ای نیست و تنها از دور ساده و راحت به نظر می‌رسد. همین موضوع موجب می‌شود تعداد زیادی از افراد در آغاز کار با شکست مواجه شوند. برای موفقیت در رسیدن به هدف باید طبق یک برنامه ریزی عالی پیش بروید و همه چیز را برای خود شفاف و معیین باشد. سوالی که مطرح می شود این است، که چگونه کامنت مارکتینگ را  انجام دهیم؟ اجازه بدهید در ادامه به فعالیت های مورد نیاز برای این کار اشاره کنیم

  • هدف: برای موفقیت در کامنت مارکتینگ باید پیش از هر چیز هدف خود را مشخص کنید.
  • معیار: اندازه‌گیری ارزش کامنت مارکتینگ کار ساده ای نیست. ولی با این سختی باز خودتان با کمک یک سیستم معیاری به اندازه گیری این ارزش بپردازید. به سختی می‌توان متوجه شد که چند نفر یک کامنت را مشاهده کرده اند.ولی از مقدار ترافیکی که دریافت کرده اید می توانید حدس‌هایی بزنید. پس می‌توان ادعا کرد ترافیک و مخاطبین بیشتر یک معیار برای سنجش این مقدار می باشد.
  • فهرست سایت‌ها: شما قادر نیستید به طور اتفاقی پس از بازدید از یک وبسایت در آن‌ کامنت بگذارید. و باید فهرستی از سایت‌های معتبر و مرتبط با کسب و کارتان تهیه نماییدو به جای کامنت گذاشتن در 200 سایت مختلف ، از بین سایت‌ها 10 نمونه مرتبط را جدا و با کمک تولید محتوای عالی ترافیک بیشتری جذب کنید.
  • تحقیق و جستجو: پیش از مطالعه یک پست مستقیم برای گذاشتن نظرات, ابتدا کمی صبر کنید و تحقیق کنید. ابتدا نگاهی به کامنت های قبلی بیندازید.
  • به‌روز باشید: بی شک هنگامی که در یک وبسایت نظری گذاشته می‌شود، قطعا  دنبال اثرات آن هستیم.اثراتی از قبیل گذاشتن کامنت روی نظر و وجود کامنت های جدید ، خب کافیست خبرنامه وبسایت را ساب‌اسکرایب کنید. این حالت برای زمانی است فرصت نمی‌کنید در بازه‌های زمانی معیین وبسایت را چک کنید. این حالت به شما کمک می‌کند به‌روز و آگاه باشید.
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی: بی شک شبکه‌های اجتماعی از قدرتمند‌ترین پلتفرم‌های دنیای امروزی می باشند.از این پلتفرم  می‌توانید برای جلب توجه بیشتر نسبت به کامنتی که در یک وبسایت گذاشته‌اید کمک بگیرید.

آیا کامنت و نظرات ترافیک سایت را افزایش می دهد؟

بی شک هنر بازاریابی تولید محتوا است. کامنت مارکتینگ  از روش‌هایی است که می‌توان در آن از تولید محتوای ارزشمند استفاده کرد.هر چند استفاده از این روش نسبت به 5 یا 6 سال پیش بسیار کم شده ولی به نسبت تاثیری که دارد بیشتر شده است. یعنی شانس شما در این روش بیشتر می‌شود.

یکی از روشهای  تولید محتوا کامنت مارکتینگ است.و برای نوشتن یک نظر باید فکر کنید سپس عمل کنید، به درستی از ساختار جملات استفاده کنید و حتما با لینک‌سازی آشنا باشید. لینک‌سازی درست مخاطبین زیادی را می تواند به وبسایت شما هدایت کند،یعنی  ترافیک بیشتر برای وبسایت!

کامنت مارکتینگ چیست؟و چگونه کامنت مارگتینگ را انجام دهیم؟

10 تکنیک موفق کامنت مارکتینگ :

در ادامه مطلب به 10 تکنیک موفق در بازاریابی و کامنت مارکتینگ می پردازیم:

  1. اهداف خود را مشخص کنید :
    معمولا کاربران د این مدل از بازاریابی به دنبال چند هدف خاص هستند از جمله؛معرفی برند،جذب ترافیک بیشتر، و یا تعامل بیشتر و.. پس قبل از شروع هر کاری با خودتان رو راست باشید و بدانید که دنبال چه هستید؟
  2. ارزش‌ها را تعیین کنید :
    بعد از مشخص شدن هدف زمان مشخص کردن معیار و ارزش ها می باشد،این متد چیزی است که اصلا نمی توانید آن را نادیده بگیرید،چیزی که همه شما به دنبال آن هستید حل کردن مشکل کاربران است حال به هر صورتی، وقتی بتوانید با این متد کنار بیاید،دقیقا در جای خود قرار گرفته اید.
  3. ثبات داشته باشید :
    هرچند کیفیت بسیار مهم است ولی بی شک عدد و رقم مهم تر است،و حتما نیاز به پیگیری و ثبات دارد،ولی اگر تصور کنید که با چند نظر کوتاه و جسته و گریخته می توانید به هدف خود برسید، قطعا در اشتباه هستید،
  4. به سراغ پست‌های با ارزش بروید :
    در کامنت مارکتینگ باید دقت و توجه داشته باشید که کدام پست‌ها مناسب بازاریابی می باشد.حتما پیشنهاد می‌کنم به سراغ پست‌هایی که جز 10 نتیجه برتر گوگل هستند بروید. فکری که پشت این کار وجود دارد در حقیقت استفاده از رتبه‌بندی سایت‌های دیگر می باشد. با کامنت گذاشتن در این پست‌ها شانس بیشتری برای دیده شدن دارید. این یعنی جذب مخاطبین بیشتر، ترافیک بیشتر و جلب توجه بیشتر.
  5. از خودتان نشانه بگذارید :
    با استفاده عالی از این متد بازاریابی و تولید کامنت‌های با ارزش مطمئن باشید کاربران بعد از مشاهده کامنت می‌خواهند با شما در تماس باشند، پس حتما از خودتان نشانه بگذارید. کافیست راه‌های ارتباطی، شماره تماس، ایمیل و آدرس وبسایت را در کامنت‌ها ثبت کنید و بهترین و آسان ترین روش برای پیدا کردن شماست.
  6. بازدیدکنندگان را کنجکاو کنید :
    در این روش سعی کنید حس کنجکاوری بازدید کنندگان را تحت تاثیر قرار دهید،طوری که برای پیدا کردن و سر در آوردن از موضوع به وبسایت شما مراجعه کنند.
  7. مطمئن باشید در وبسایت درستی کامنت می‌گذارید:
    وقتی در یک وب سایت کامنت می گذارید حتما دقت داشته باشید که این وبسایت در طول ماه میزان قابل توجهی ترافیک دریافت م یکند، هرگز به طور اتفاقی به هر وبسایتی سر نزنید.
  8. حتما در خبرنامه سایت ثبت نام کنید :
    هر چند صندوق ایمیل شما با این کار شلوغ می شود،ولی جنبه مثبت قضیه را نگاه کنید،چون از آخرین کامنت ها و پست ها که در وب سایت شما گذاشته می شود،مطلع می شوید،این کار باعث می شود موجب می شود شانس بیشتری برای گذاشتن اولین کامنت داشته باشیدف چون وقتی نظر شما جزء اولین نظر باشد، قطعا شانس دیده شدن هم بیشتر است.
  9. به دنبال اظهار نظرهای منفی باشید:
    صد در صد همه نظراتی که در یک پست ثبت می شود، مثبت نیست و گاهی اوقات نظرات منفی نیز نوشته می شود،یعنی شما می توانید کامنت های با ارزشی دریک پست بگذارید و چند دلیل قانع کننده به آن اضافه کنید،که موجب دیده شدن بیشتر شما می شود،
  10. فعالیت منظمی در یک سایت داشته باشید :
    از مهم ترین اقدامات همانطور که اشاره شد مشخص کردن هدف می باشد، اگر به دنبال جلب توجه وبمستر سایت هستید، بی شک باید به طور مدام در تمام پست های سایت و به صورت منظم نظرات خود را درج کنید.

آیا کامنت مارکتینگ Comment Marketing تاثیری در سئو دارد؟

قطعا مامنت مارکتینگ تاثیر مثبتی روی سئو دارد، ولی از خطراتی که همراه نظرات است، اسپم بودن آن است چون اسپم دشمن سئو می باشد،بی شک کامنت هایی که با محتوای وب سایت متناسب نباشند،از ساختار اسپم استفاده کرده اند،یعنی بیش از حد کوتاه و استفاده از لینک های نامرتبط که تاثیر منفی بر سئو  دارد.

کامنت مارکتینگ چیست؟و چگونه کامنت مارگتینگ را انجام دهیم؟
کامنت مارکتینگ و چگونگی انجام آن

چگونه می توانیم کاربران سایت را ترغیب به گذاشتن کامنت (نظرات) کنیم؟

برای ترغیب کاربران برای گذاشتن نظر از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • اتمام هر بلاگ پست را با یک سوال .
  • تولید محتوای ارزشمند و بحث‌برانگیز .
  • حتما پاسخ تمام کامنت‌ها را بدهید و کاربران را به گفتگو دعوت کنید.
  • اگر در کامنت‌ها به یک عنوان ارزشمند اشاره شد حتما در مورد آن یک مقاله تولید کنید.
  • در شبکه‌های اجتماعی به دنبال فیدبک باشید.
  • و …

جمع بندی: 

کامنت مارکتینگ چیست؟یک روش موثر و عالی برای جذب بیشتر مخاطب است،ولی به شرطیکه از آن به خوبی و درستی استفاده شود،و چون در دنیای امروز روش دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود شانس برای موفقیت و دیده شدن بیشتر است،

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *