نادیده گرفته شدن را هیچ‌ شخصی دوست ندارد و با جواب ندادن به کاربران این حس به آن‌ها منتقل می‌ شود که برای ما اهمیت ندارند. این موضوع  می‌تواند موجب ناامیدی و در نهایت باعث نارضایتی مخاطب و بروز مشکلاتی در خط ارتباطی  بین شما و  کاربر  شود.ولی چرا پاسخ‌ دادن به کامنت‌ها دارای اهمیت دارد؟ با ما باشید.

فرمول پاسخگویی به کامنت ها در شبکه های اجتماعی:

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی قدرت را به مخاطبان داده اند. البته این موضوع بدان معنا نیست که اگر از کاربرانمان کامنت منفی دریافت کردیم، عملکرد ما ضعیف است، ما  قدرت تبدیل نظرات منفی به مثبت را داریم، هنگامی که در شبکه‌های اجتماعی یک مخاطب یا مشتری برای ما کامنت می‌ نویسد، مانند زمانی است که روی صحنۀ تئاتر قرار داریم  و نورافکن دقیقا روی ما قرار دارد. پاسخ مناسب و به‌ موقع به مخاطب قادر به تبدیل یک کامنت منفی به امتیازی مثبت برای برند ما می باشد.

در واقع این چنین گفت‌وگوها قادر به ارمغان آوردن مخاطب‌ان وفادارتر و حتی  افزایش مخاطبان جدید برای ما می باشد.هنگام مواجه‌شدن با مخاطب و در صورت فرار نکردن از سؤال‌ها و انتقادها، به آن‌ها ثابت می کنیم که برای ما بسیار اهمیت دارند. و فرار کردن از انتقاد و مواجه‌شدن با نظرات منفی، موجب شروع بدگویی  اشخاص از برند ما می شود.   و این  موضوع اصلا برای برای برندمان خوشایند نیست.

همچنین، دادن پاسخ از روی فکر و کامل به  نظرات و انتقادات مخاطبان موجب شناخته شدن ما به‌عنوان یک متخصص در حوزۀ خود می شود و حاوی یک امتیاز مثبت برای اعتمادسازی بیشتر بین مخاطبان وفادار و ما و و حتی مخاطبان تازه می باشد.قطعا اعتماد مخاطبان جدید به کسب‌وکارهایی که برای مخاطبانش وقت کافی صرف می کنند و به‌ صورت تخصصی پاسخ همه کامنت‌ها را می‌دهد، بیشتر و زودتر می باشد.

شبکه های اجتماعی: فرمول پاسخ دادن به کامنت ها در شبکه های اجتماعی
پاسخ به کامنت ها

خیلی ساده‌تر بخواهیم بگوییم:

جواب بیشتر و بهتر در شبکه‌های اجتماعی = تعداد کامنت‌های بیشتر از طرف مخاطب = جلب نظر بیشتر افرادی که برند ما را اصلا دنبال نمی‌کنند = تخصص‌ برند ما و همچنین در بین رقیبان‌مان قابل اعتماد به نظر رسیدن = پرداخت بیشتر هزینه برای محصولات ما از  طرف مخاطبان

یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب و حفظ مخاطب جواب مناسب و به موقع به کامنت‌ها می باشد. خالص ترین نوع ارتباط را در شبکه اجتماعی کامنت،است به طوری که کامنت عالی، مشتری عالی به همراه می آورد، اما جواب نامناسب به کاربر موجب خراب شدن  وجهه شما می شود.

داشتن چندین شبکه‌ی اجتماعی و فالو کردن  تعداد زیادی اکانت زمان چک کردن  برای همه آن‌ها وجود ندارد،و موجب شده کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار عجول‌ باشند. و به دنبال سریع‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به هدف و درخواست خود هستند.

پس هنگامی که که مشتری برای شما کامنت می‌ گذارد، منتظر پاسخی کاربردی و سریع شما می باشد.

سخت ترین و زمان بر ترین  کار، مدیریت شبکه‌های اجتماعی است ،مخصوصا هنگامی که قصد انتشار بهترین محتوا را داشته باشید، و یا زمانی که شبکه‌های اجتماعی شما گسترش پیدا کرده و میزان تعامل  شما با کاربران بیشتر شود.

با هر شخصی متناسب به خودش صحبت کنید:

برای ایجاد هر استراتژی،اولین گام تعیین هدف است. برای خودتان و فردی که پاسخگوی کامنتتان می باشد،به طور کامل هدف برند و نوع مخاطب خود را مشخص کنید.

به نکته های مهمی در پاسخ داده به کامنت باید دقت کنید، مخصوصا گروه سنی مخاطب دارای اهمیت زیادی است. چون نوع صحبت کردن با یک  کودک ۱۰ ساله با یک شخص ۶۰ ساله بسیار متفاوت است.

سریع باشید:

مهم ترین و اولین نکته در  پاسخگویی سرعت عمل است. مخاطبان زمان زیادی برای دریافت پاسخ صرف نمی کنند. گاهی اوقات جواب ندادن کاربر را نوعی  توهین تلقی می کنند.

ایجاد یک سری سوال و جواب پیش‌فرض (FAQ) یک روش عالی برای سرعت بیشتر پاسخگویی می باشد. شما به راحتی با مراجعه به قسمت (FAQ) پاسخ متناسب با سوال را پیدا و به مشتری یا مخاطب خود ارائه می دهید.

ضمنا از کپی کردن پاسخ های تکراری جدا خودداری کنید چون یک پاسخ صادقانه و صمیمی متناسب با شخصیت کاربر تاثیر زیادی روی او دارد.

گاهی اوقات تعداد زیادی کامنت وجود دارد و زمان کافی جهت پاسخگویی وجود ندارید. در نهایت مجبور به گزینش می باشید.

بدین گونه که به تعدادی  از کامنت‌های مثبت جواب داده و بقیه را رها یا لایک کنید. ضمنا آشنایی با کامنت‌های مردم‌ آزار و ترول‌ها بسیار حائز اهمیت است و جدا از آنها دوری کنید.فرمول پاسخ دادن به کامنت ها بسیار مهم و ضروی است و در بعضی موارد می تواند به کمک شما بیاید.

خوش برخورد باشید:

صمیمیت و خوش‌رویی با مشتری بسیار مهم و ضروری است. دقت داشته باشید که شما به عنوان یک فرد پاسخگو شناخته نمی شوید بلکه زبان برند محسوب می شوید.و باید حتما اعتقادات را در نظر بگیرید ، و خصوصا اعتقاداتی که برای عده ای از مردم توهین آمیز است،دوری کنید،مگر اینکه اساس اکانت شما براین مبنا باشد. ضمنا دقت داشته باشید از صمیمیت بیش از حد پرهیز کنید.

کوتاه اما مهم :

جواب کوتاه‌ و کامل به نفع مشتری و هم به نفع خودتان  است و زمان کمتری از شما صرف می کند. اگر فردی کامنت چند پاراگرافی نوشته است،نباید مانند باشید و تا حد امکان صحبت های طولانی را به بخش ایمیل یا پرایوت سوق دهید.

دقت داشته باشید که جوابگویی به کامنت بسیار مهم است. زیرا مشتری‌ وفادار به رشد کسب‌و‌کار شما کمک فراوانی می‌کند.پس فرمول پاسخ دادن به کامنت ها را حتما رعایت کنید.