Search
Close this search box.

تیک‌تاک و طرح جدید پاداش به کاربران

فهرست مطالب

تیک‌ تاک(TikTok)، پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه، در یک طرح تازه، به کاربرانی که ویدیوهایی با مدت زمان بیشتر می‌سازند، پاداش خواهد داد. این طرح جدید، یک گام بزرگ در راستای تشویق کاربران به تولید محتوای با کیفیت بالاتر و طولانی‌تر است.

Tik Tok income chart

طرح خلاقیت (Creative Plan) برای تیک تاک

در سال گذشته، تیک‌تاک یک سیستم جدید برای کسب درآمد را با نام Creative Plan راه‌اندازی کرد که کاربران را ترغیب می‌کند تا ویدیوهایی با مدت زمان بیشتر برای فروش تبلیغات بیشتر ببینند. حالا تیک‌تاک این برنامه را به صورت گسترده اجرا کرده و نام آن را به Creator Rewards Program (برنامه پاداش سازندگان) تغییر داده است.

افزایش درآمد سازندگان برای تیک تاک

تیک‌تاک یادآوری می‌کند که از زمان راه‌اندازی نسخه بتا برای تولید محتوا با مدت زمان بیشتر، درآمد کل سازندگان در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵۰ درصد افزایش یافته است و تعداد سازندگانی که درآمد ماهانه ۵۰,۰۰۰ دلار دارند، تقریباً دو برابر شده است. بنابراین محتوای طولانی‌تر، درآمدزایی بیشتری دارد.

گسترش قابلیت‌های اشتراکی برای تیک تاک

تیک‌تاک همچنین در حال گسترش قابلیت‌های اشتراکی برای سازندگان است. قبلاً فقط کاربرانی که لایو استریم می‌کردند به خدماتی مانند محتوای انحصاری (پرداختی)، نشان‌ها و شکلک‌های سفارشی دسترسی داشتند؛ اما تیک‌تاک قصد دارد این قابلیت‌ها را برای تعداد بیشتری از کاربران در دسترس قرار دهد.

صندوق سازندگان(Creator Fund) و برنامه خلاقیت(Creative Plan)

برنامه Creator Fund تیک‌تاک که هیچ الزامی برای زمان ویدیو نداشت، سال گذشته به پایان رسید و اغلب به دلیل پرداخت ناچیز مورد انتقاد قرار گرفت. سال گذشته هنک گرین، یکی از کاربران معروف تیک‌تاک، اعلام کرد که به ازای هر ۱٬۰۰۰ بازدید از این پلتفرم، حدود ۲٫۵ سنت کسب کرده است؛ یعنی کمتر از درآمد یوتیوب و تقریباً نیمی از آنچه از طریق تیک‌تاک قبل از راه‌اندازی این برنامه به دست می‌آورد.

در مقابل، برخی از کاربران از Creative Plan استقبال کردند. برخی از سازندگان (با فالوور بین ۵۰۰,۰۰۰ تا چند میلیون) از چند هزار دلار تا نزدیک به ۱۰۰,۰۰ دلار در ماه حقوق دریافت می‌کنند که در مقایسه با Creator Fund کاملاً متفاوت است.

ویدیوهای طولانی‌تر و مخاطبان

مخاطبان هنوز در مورد ویدیوهای طولانی‌تر مردد هستند. طبق گزارشی از وایرد، در یک نظرسنجی داخلی تیک‌تاک که سال گذشته انجام شد، تقریباً ۵۰ درصد از کاربران گفتند که ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه آزاردهنده هستند و یک‌سوم کاربران، ویدیوها را با سرعت دوبرابر به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند.

با این حال، تیک‌تاک با این طرح جدید، سعی دارد تا کاربران را ترغیب کند تا ویدیوهای طولانی‌تر بسازند و از آن‌ها لذت ببرند. این طرح می‌تواند یک گام بزرگ در راستای تبدیل تیک‌تاک به یک پلتفرم جامع برای اشتراک‌گذاری ویدیو باشد، که نه تنها ویدیوهای کوتاه را پوشش می‌دهد، بلکه ویدیوهای با مدت زمان بیشتر را نیز پوشش می‌دهد.

3.5/5 - (6 امتیاز)
𝔓𝔯𝔬𝔤𝔯𝔞𝔪𝔪𝔦𝔫𝔤, 𝔴𝔢𝔟𝔰𝔦𝔱𝔢 𝔡𝔢𝔰𝔦𝔤𝔫, 𝔠𝔬𝔫𝔱𝔢𝔫𝔱 𝔭𝔯𝔬𝔡𝔲𝔠𝔱𝔦𝔬𝔫

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *