Search
Close this search box.

اینستاگرام:قانون دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرام چیست؟

فهرست مطالب

همانطور که می دانید در بیشتر کشورهای پیشرفته تمام افراد در قبال امکاناتی که دریافت می کنند مالیات پرداخت می کنند ،جدیدا در مجلس ایران طرحی مبنی بر دریافت مالیات از کاربران پر مخاطب شبکه های اجتماعی و اینستاگرام تصویب شد.در این مقاله در مورد جزییات جدیدی از قانون دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرام فاش شد. صحبت می شود

جزییات جدیدی از قانون دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرام فاش شد.
دریافت مالیات از اینفلوئنسرها

جزییات جدیدی از قانون دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرام فاش شد :

در چند روز گذشته قانون دریافت مالیات از تمام کاربران شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام در مجلس تصویب شد.بر اساس این قانون تمام مدیران و ادمین های شبکه های که تعداد کاربرانشان بالای 500 هزار نفر است.باید مالیات پرداخت کنند اما چگونه ؟

ابهامات طرح پرداخت مالیات :

طبق این قانون تمام کاربران رسانه های اجتماعی که تعداد مخاطبانی بالای 500 هزار نفر دارند و منبع اصلی درآمدشان از شبکه های اجتماعی است ملزم به پرداخت مالیات هستند.البته نرخ پرداخت مالیات بستگی به تعداد دنبال کنندگان و هزینه تبلیغات می باشد.

تعیین درآمد اینفلوئنسرها :

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ،آقای زنگنه در صحن علنی مجلس اعلام کرد،چون برای  ارائه هر خدمتی قراردادی منعقد می شود.برای تعیین نرخ مالیات به همان قرار داد اینفلوئنسرها استناد می شود.و مبلغ مالیات طبق قرارداد اینفلوئنسرها می باشد. و افرادی که به صورت توافقی به انجام خدمات و تبلیغات می پردازند در حال حاضر نمی توانند شناسایی شوند.

زمان آغاز دریافت مالیات و سازمان مسئول شناسایی اینفلوئنسرها :

نمایندگان مجلس سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند که در طول مدت 2 ماه پس از لازم الاجرا شدن این طرح و مصوبه ،باید به فراهم آوردن زمینه اجرایی مربوط به دریافت مالیات از کاربران حرفه ای شبکه های کاربر محور اقدام نموده و به تایید وزیر اقتصاد و امور دارایی برسد.طبق این قانون سازمان امور اقتصاد و دارایی باید طبق فرم خود اظهاری اینفلوئنسرها نسبت به دریافت مالیات اقدام نماید.

آیا شبکه های فیلتر شده شامل قانون اخذ مالیات می شوند؟

طبق گفته آقای محمد حسین بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس؛این قانون شامل تمام شبکه های فیلتر شده در ایران می شود و لازم الاجرا می باشد.طبق این قانون تمام مدیران شبکه های اجتماعی فیلتر شده که مخاطب 500 هزار دارند،شامل این قانون می شوند.

مزایای دریافت مالیات از اینفلوئنسرها چیست؟

با پرداخت مالیات کاربران بالای 500 هزار مخاطب،باعث می شود تا کسب و کارهایی که تازه در دنیای تجارت شبکه های مجازی پاگذاشته اند،آسیبی نبینند.و تنها کانال ها و پیج های بالای 500 هزار کاربر با در آمد های نجومی و چند ده میلیونی ملزم به پرداخت مالیات هستند.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *