Search
Close this search box.

اینستاگرام: جلوگیری از ریپورت شدن و رفع ریپورت شدن

فهرست مطالب

در instagram یکی از ویژگی هایی که برای حفاظت از امنیت اکانت شما و به وجود آمدن یک فضای سالم در این برنامه محبوب در نظر گرفته شده است، ریپورت می باشد؛ که این ویژگی در برخی موارد امکان دارد برای کاربران مشکل به وجود بیاورد و باعث محدود کردن اکانت شما برای استفاده از امکاناتی مثل اشتراک گذاری پست ، استوری و یا ریلز شود .  هر چند روش های متفاوتی برای جلوگیری از ریپورت در اینستاگرام وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد .

در اینستاگرام ریپورت چه معنایی دارد؟

ساسپند شدن (suspend)، بن شدن (ban)، ریپورت شدن در اینستاگرام تقریبا معانی یکسانی داردن که در این مورد، instagram به خاطر مشکوک شدن به اکانت کاربر و یا رعایت نکردن قوانین اینستاگرام توسط شخص کاربر، دست به اقداماتی میزند که طی آن شما نمی تاونید از دسترسی های اینستاگرام استفاده کنید و یا اینکه اینستاگرام فعالیت حساب کاربری شما را محدود میکند . هر چند در بسیاری از موارد، شما میتوانید به حالت قبل برگردید و کاربران با گذراندن بعضی روش ها می توانند دوباره دسترسی به اکانت خودشان را برگردانند ؛ و یا به فعالیت هایی که برایشان غیرفعال شده بود همانند اشتراک گذاری عکس ، ویدیو و یا دنبال کردن (follow) اشخاص، را دوباره فعال کنند و بتوانند ار این امکانات استفاده کنند.

بعضی مواقع امکان دارد که به خاطر گزارش های ثبت شده از طریق افراد دیگر، حساب شما از حالت فعال بودن خارج شده باشد که این موضوع به خاطر انتشار پست، استوری، ریلز ناسالم یا حساسیت برانگیز  و یا ثبت نظر و کامنت بی ادبانه و غیر محترمانه می باشد.

دلیل های ریپورت شدن در instagram

اطلاع داشتن از اینکه چگونه در اینستاگرام ریپورت می شوید، اهمیت خیلی زیادی دارد؛ چرا که باعث می شود تا اشخاص کاربر در آینده از انجام دادن چنین اشتباهاتی جلوگیری کنند و نیاز نداشته باشند تا بار دیگر برای خارج شدن از ریپورت instagram  کاری انجام دهند . البته باید این نکته را در ذهن خود داشته باشید که اگر اکانت شما چندین بار توسط افراد مختلف ریپورت شود، امکان بازگشت  و داشتن دسترسی مجدد به حساب تان ، کاری سخت تر و پیچیده تر نسبت به قبل خواهد بود؛ به همین خاطر شما باید نهایت تلاشتان را بکنید که درگیر همچین اتفاقی نشوید تا مجبور باشید برای رفع آن کارهای دشوار انجام دهید.

اشتراک گذاری پست های ناجور و اذیت کننده

یکی از پر اهمیت ترین دلیل هایی که می تواند باعث ریپورت شدن شما در instagram  شود، اشتراک گذاری پست های ناسالم است. حتی اگر هیچ کاربری درباره پست شما گزارشی ثبت نکند، الگو های این برنامه طوری طراحی شده اند که   عکس ها یا ویدئوهایی که محتوایی نامتناسب دارند را به صورت اتوماتیک تشخیص دهند و بعد از بررسی های گوناگون، اجازه ارسال پست را ندهند و اجازه دسترسی به اکانت را از کاربر بگیرند. به همین دلیل بهتر است که از اشتراک گذاری پست هایی که حاوی عکس ها و یا صحنه هایی از خشونت، برهنگی، خون و یا توهین است، کاملاً جلوگیری کنید.

اسپم و ارسال پست های تکراری

spam و یا اشتراک گذاری مکرر یک محتوا باعث می شود که انستاگرام، حساب کاربری تان را همچون یک بات تشخیص دهد. بر اساس قانون های instagram، استفاده از اپلیکیشن های اتوماسیون به خصوص آنهایی که برای جذب اتومات دنبال کننده ها استفاده می شود، خلاف قوانین این برنامه می باشد و اگر شک کنند که اکانت شما این کارهای مشکوک را انجام میدهد، بلافاصله شما را از دسترسی به حساب تان خارج میکند. ارسال نظر ها و یا کامنت های تکراری و پشت سر هم در زیر پست های  هر پیج؛ ارسال عکس ها و کلیپ های شبیه به هم و دنبال کردن حساب کاربری بسیاری از اشخاص درمدت زمان کم، دلایلی هستند که موجب می شود حساب کاربری شما توسط instagram به عنوان یک بات شناسایی شود؛ پس به هیچ عنوانی این کارها را انجام ندهید.

 

ارسال پست هایی که حاوی قانون کپی رایت هستند

یکی دیگر از دلایلی که باعث ریپورت شدن شما می شود در اینستاگرام می شود، محتوایی هستند که شامل قانون کپی رایت می باشند. چنین محتوایی می تواند به صورت عکس، موسیقی و یا ویدئو باشد که به صورت خودکار، instagram خودش آنها را شناسایی می کند؛ بدون اینکه لازم باشد مالک اثر در رابطه با محتوا شکایتی بکند، هرچند در برخی مواقع اگر مالک اصلی اثر پست، ریلز و یا استوری شما را ریپورت کند، اینستاگرام به کاربرش یک هشدار در رابطه با قانون کپی رایت می دهد و اگر کاربر نسبت به این موضوع بی توجهی کرد و دوباره کارش را تکرار کرد، instagram حساب کاربری را بن می کند و اجازه دسترسی به آن را نمی دهد.

دلیل های بسیار زیادی برای ریپورت شدن در اینستاگرام وجود دارد که برای مثال می توان به استفاده از اپ هایی که برای تغییر آی‌پی و یا ساختن اکانت فیک و جعلی به سام اشخاص دیگر اشاره کرد. هرچند به دلایل نامعلومی در بیشتر مواقعی که اکانت از دسترسی شما خارج می شود،instagram دلیل اینکه به خاطر چه مواردی حساب شما ریپورت شده است را نشان نمی دهد؛ پس بهترین و آسان ترین راه برای جلوگیری از اینکه دردسر زیادی را متحمل نشوید، این است که قوانین را رعایت کنید و از ریپورت شدن دوری کنید.

 

رفع ریپورت اینستاگرام

اگر اولین باری است که در instagram ریپورت شده اید، در بیشتر مواقع لازم نیست کاری خاصی انجام بدهید، فقط کافیست چند ساعت و یا چند روز صبر کنید تا اینستاگرام به صورت خودکار اکانت شما را به حالت اولیه باز گرداند. اگر به هر دلیلی باز هم با مشکل مواجه شدید  و نمی توانید به حساب تان دسترسی پیدا کنید، شما می توانید از روش زیر استفاده کنید.

یکی از راحت ترین، ساده ترین و بهترین روشی که برای از بین بردن ریپورت اینستاگرام می توانید انجام دهید، ثبت درخواست پشتیبانی می باشد.برای این کار شما می توانید در برنامه instagram پس از این که خطا و اشتباه برای حساب شما نشان داده شد، بر روی گزینه Learn More کلیک کنید و پس از آن در قسمت Help Center بر روی گزینه Contact Us و یا Tell us کلیک کنید. به این نکته توجه کنید که بهتر است این عملیات را به وسیله مرورگر تلفن همراه تان یا کامپیوتر انجام دهید. برای وارد شدن به پیج درخواست پشتیبانی instagram می توانید به کمک این لینک، وارد صفحه مورد نظر شوید.

سپس برای از بین رفتن ریپورت حساب اینستاگرام تان، عبارت زیر را وارد کنید و دقت داشته باشید که شما باید جلوی Username آی‌دی خودتان را به صورت صحیح و درست وارد کنید. براین اینکه بخواهید از جزئیات بیشتری در رابطه با اکانت تان برخوردار شوید، پیشنهاد می شود که ایمیل و شماره همراهی که به حساب تان متصل است را در قسمت های مربوطه ثبت کنید.

 

Dear Instagram Support Team

My Account has been suspended for some unknown reason that I believe there is a mistake.

I have not done anything wrong againts the rules of Instagram like spamming or bothering other Users.

Please help me to solve this problem

My Account ID:

Email Address:

My Number:

Best Regards

اگر توانایی این را دارید که وارد حساب کاربری تان شوید ،برای فرستادن پیام اول وارد بخش Settings شوید و بعد روی گزینه Help کلیک کنید. سپس گزینه Report a Problem  را انتخاب کنید و پس از آنکه عبارت بالا را وارد بخش مربوطه کردید، روی گزینه Submit کلیک نمایید.

روش های متعدد دیگری نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند بز ریپورت شدن حساب تان در اینستاگرام جلوگیری کنید، برای مثال می توان به راهی هایی همچون عوض کردن رمز عبور (password)، تغییر دادن بایوی (bio) پروفایل و یا استفاده از اپلیکیشن هایی که می توانند آی‌پی شما را تغییر دهند اشاره کرد. به این موضوع دقت کنید که اگر اکانت شما به خاطر استفاده مکرر از اسپم از دسترس تان خارج شده است، پیشنهاد می شود که همه ابزارهای جانبی که به حساب کاربری تان متصل کرده اید را فیر فعال کرده و از آنها استفاده نکنید. همچنین به شما پیشنهاد می شود که برای آنکه instagram اکانت شما را به عنوان ورود غیر مجاز شناسایی نکند، از آی‌پی کشوری استفاده کنید که ثابت باشد.

 

جمع‌بندی

برای آنکه از ریپورت شدن در اینستاگرام جلوگیری کنید، راه های متفاوت و زیادی وجود دارد که یکی از آنها قرستادن پیام به بخش پشتیبانی این برنامه می باشد، هرچند برای آنکه وقت خود را صرف خارج شدن از ریپورت اینستاگرام نکنید، بهتر است که قوانین گفته شده را رعایت کنید و نکات مهم را در ذهن خود تان داشته باشید، تا از خطر احتمال ریپورت شدن دور بمانید.

5/5 - (1 امتیاز)

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *