Search
Close this search box.

WhatsApp:راه های خارج شدن از بن block + دلایل ban

فهرست مطالب

واتس اپ یکی از برنامه های محبوبی است که همه ما از آن استفاده کرده ایم یا استفاده می کنیم. هر چند که امکان دسترسی به WhatsApp کمی دشوار شده است. اما با این حال هنوز محبوبیت و کارایی خود را از دست نداده است  و هنوز هم توسط بسیاری از افراد در حال استفاده است. اما هر اپلیکیشنی برای ایجاد امنیت و حفاظت از کاربران خود، قوانینی دارد. که اگر شما آنها را رعایت نکنید، اکانت شما مسدود یا بن خواهد شد.

در تمام برنامه های شبکه اجتماعی مشکلاتی از جمله بن شدن ممکن است برای کاربران اتفاق بیافتد. البته باید این نکته را ذکر کرد که مسدود شدن حساب شما امکان دارد به دلایل متفاوتی اتفاق بیافتد.

بعضی از این دلایل شامل استفاده از برنامه های شخص سوم، فرستادن مسیج های پر تکرار به اشخاص ناآشنا، دریافت مسیج های بی شمار از شماره های ناآشنا و … می باشد. که ما قصد داریم در این مطلب به شما راه کارهایی را توضیح دهیم که شما به کمک آنها از بن شدن یا مسدود شدن حساب WhatsApp خودتان جلوگیری نمایید.

جلوگیری از ban در واتس اپ

در بالا به این موضوع اشاره که شد برای مسدود شدن واتس اپ، دلیل های متفاوتی وجود دارد. بن شدن به این معنی است که Whatsapp اجازه هیچ گونه دسترسی به حساب کاربری تان را نمی دهد. این موضوع یعنی شما اجازه ندارید و نمی توانید وارد اکانت خودتان شوید و از ویژگی های واتس اپ همچون چت ها،تصاویر،کلیپ ها و دیگر اطلاعات مربوط به اکانت تان برخوردار شوید.

دلایلی که واتس اپ اکانت شما را بن می کند

واتس اپ برای حفاظت از حریم و حساب شما، قوانینی را به وجود آورده است. در حالت کلی، اگر شخصی این قوانین را رعایت کند هیچ نگرانی نباید داشته باشد. اما اگر Whatsapp شناسایی کند که به هر دلیلی یکی از کارهای شما با قوانینش مطابقت ندارد، حساب شما را بن خواهد کرد. و شما دیگر نمی توانید به حساب تان متصل شوید.

کارهای شک برانگیز یا ارسال پست های غیر اخلاقی

یکی از قوانین خوب واتس اپ این است که اگر شما به صورت پشت سر هم کارهای مشکوک انجام دهید، و یا پست های ناسالم و غیر اخلاقی برای کسی بفرستید، امکان دارد که واتس اکانت شما را بن کند. فرستادن مسیج های از جمله spam، جمله های بی ادابانه و غیر محترمانه، تهدید، پست هایی غیرمجاز ابن امکان را فراهم می سازد که اکانت شما بن شود.

ریپورت یا شاکی بودن از شما

 

اگر در واتس اپ، افراد دیگر در رابطه با شما شکایتی ثبت کننند یا شما را ریپورت کنند، امکان دارد اکانت شما مسدود شود. از جمله کارهایی که منجر به ریپورت شدن شما می شود می توان به متن یا رفترا بی ادابانه، پست های غیر اخلاقی، یا هر کاری که قوانین Whatsapp را نقض می کند، اشاره کرد. اگر این کار چندین مرتبه اتفاق بیافتد، یعنی شکایت از شما شما توسط کاربران دیگر، واتس اپ می تواند حساب شما را بن کند. پس توضیه می شود که به دیگران اهانت نکنید و برای آنها مشکلی به وجود نیاورید.

استفاده از یک شماره تلفن همراه برای ساخت اکانت برای مدت کوتاه

یکی از فعالیت هایی که واتس اپ ممکن است آنرا به عنوان یک کار مشکوک در نظر بگیرد، ساختن اکانت برای مدت کوتاه با استفاده از شماره گوشی می باشد. واتس اپ این کار را انجام می دهد تا مطمعن شود کسی قصد نداشته باشد  از سیستم و شماره های تلفن سوء استفاده کند.

در صورتی که واتس اپ اکانت شما را به این خاطر بن کرده باشد، نگران نباشید چرا که می توانید به کمک راه هایی قانونی و رسمی که خود واتس اپ، آنها را ارائه کرده است، دسترسی دوباره به اکانت تان را داشته باشید. این روش ها حاوی تایید هویت شما به وسیله فرستادن کد تأیید، تماس با پشتیبانی و شرح دادن مشکل برای تیم پشتیبانب Whatsapp.

استفاده از ورژن های غیررسمی واتس لپ

برخی از نسخه های واتس اپ مورد تایید این برنامه نمی باشند و به عنوان ورژن غیر رسمی شناخته می شوند. استفاده از این نسخه ها باعث می شود که حساب شما مسدود شود. امنیت این نسخه ها توسط Whatsapp تأیید نشده اند. پس بهتر است که تا جای ممکن، از ورژن های قانونی و رسمی خود واتس اپ استفاده نمایید.

فرستادن مسیج های پرتکرار به اشخاصی که شماره شما را ندارند

اگر به اکانت کسانی که شماره شما را ندارند و در لیست مخاطبین شما نیستند، پیام های بی شماری بفرستید می تواند منجر به بن شدن حساب تان شود.

راه حل مناسب این است که از فرستادن مسیج های غیر محترمانه و ایجاد مزاحمت برای دیگران جلوگیری نمایید. این کار واتس اپ به این خاطر است که می خواهد از استفاده نابجا اکانت های دیگر برای ایجاد تبلیغات و یا به وجود آمدن یک اکانت اسپم جلوگیری کند. 

تشکیل گروه های بی شمار و اضافه کردن افراد ناشناس

تشکیل مقدار زیادی گروه و اضافه کردن اشخاصی که شماره آنها را ندارید و در مخاطبین شما قرار ندارند، امکان دارد باعث بن شدن اکانت شما شود. توصیه می شود که گروه های محدودی داشته باشید و کسانی را در آن عضو کنید که شماره شما را دارند و با آنها ارتباط دارید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید ابن است که تفاوت بسیاری بین بن شدن و بلاک شدن وجود دارد. اگر کسی اکانت شما را بلاک کند، شما دیگر توانایی چت کردن با آن کاربر را ندارید یا حتی نمی توانید وضعیت اکانت او را ببینید. البته این را باید ذکر کرد که شما می توانید به اکانت تان دسترسی داشته باشید، فقط نمی توانید با آن کاربر ارتباط داشته باشید.

ولی اگر بن شوید چه توسط کاربران دیگر یا چه توسط خود Whatsapp، به این معنی است که شما دیگر اجازه هیچ گونه دسترسی به حساب تان را ندارید. یعنی شما دیگر نمی توانید با کسی چت کنید یا به فردی عکس یا فیلم ارسال کنید.

روش های جلوگیری از بن شدن واتس اپ

اگر به هر دلیلی حساب تان در واتس اپ بن شده است، در اکثر مواقه می توانید با راه های جلوگیری از ریپورت و بلاک بودن، اکانت Whatsapp خود را دوباره فعال کنید. راه های متفاوتی برای رفع بن شدن اکانت وجود دارد، مثل تأیید هویت به کمک فرستادن کد تأییدبه شماره تلفن، فرستادن ایمیل به تیم پشتیبانی واتس اپ و توضیح مشکل تان در رابطه با رفع بن شدن در اپلیکشن واتس اپ.

در هر حالت، باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر اکانت شما به طور کاملاً دائمی بن شده باشد، به احتمال خیلی زیاد اطلاعات اکانت شما، مثل مسیج هایی که برای دیگران فرستاده اید، مخاطبین و … از بین خواهد رفت. پیشنهاد می شود که یک نسخه پشتیبان (back up) از اطلاعات خود تان در واتس اپ داشته باشید تا اگر بن شدید، اطلاعات تان از بین نرود.

یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربرها در Whatsapp با آن مواجه هستند، بن شدن حساب کاربری است. حدودأ 3 میلیون اکانت در تمام نقاط جهان با این مشکل مواجه می شوند. هر چند که بعضی از حساب کاربری ها با دلایل قانع کننده بن می شوند، مثل فرستادن پیام های بی ادبانه یا ارسال پست های غیر اخلاقی.

هر چند که این نکته را فراموش نکنید که بن شدن اکانت به صورت خودکار توسط خود برنامه واتس اپ انجام میگیرد.

اولین کاری که برای رفع بن بودن اکانت تان باید انجام دهید، این است که به سایت اصلی و رسمی Whatsapp بروید و قسمت پشتیبانی آنرا بخوانید. چرا که تیم پشتیبانی توضیح دقیق تر و کامل تری نسبت به رفع بن بودن یا نسبت به هر گونه مشکل دیگر ارائه داده است. شما همچنین می توانید آدرس ایمیل یا شماره تماس تیم پشتیبانی واتس اپ را در سایت بیابید.

در هر حال، از این موضوع اطمینان داشته باشید که در ایمیلی به تیم پشتیبنی واتس اپ می فرستید، حتما اطلاعات تان شامل شماره موبال تان، دلیل رفع بن و هر اطلاعات دیگری که مهم هست را در ایمیل وارد کنید. همچنین، در ایمیل تان فایل لاگ که واتس اپ برای تان ایجاد کرده است را هم قرار دهید، چرا که امکان دارد برای رفع بن شدن اکانت شما مفید واقع شود.

همچنین این نکته را فراموش نکنید که جواب یا پاسخ دادن به ایمیلی که برای تیم پشتیبانی واتس اپ ارسال می کنید، احتمال دارد مدت خاصی زمان ببرد و جوابی که شما مایل به دیدنش هستید، در آن نباشد. بعضی اوقات هم امکان دارد کخ اگر بن شدن های اکانت شما به صورت متعدد باشد، Whatspp حساب کاربری شما را به طور دائمی مسدود کند. برای آنکه این اتفاق برای اکانت شما رخ ندهد، به این موارد توجه کنید.

استفاده از ورژن اصلی و رسمی واتس اپ

استفاده از ورژن هایی مورد تأیید واتس اپ نیستند، ممکن است باعث بن شدن اکانت شما شود. پس بهتر است که  وزژن های اصلی و ورژن هایی که واتس اپ آنها را تأیید کرده است همانند نسخه ای که در فروشگاه های معتبر گوشی های اندورید هست مثل گوگل پلی یا در گوشی های آیفون مثل اپ استور را دانلود کرده و از آنها استفاده کنید.

ورود دومرحله ای واتس اپ را فعال کنید

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا Whatsapp را مطمئن سازید که شما یک روبات نیستید و می خواهید حفاظت و امنیت حساب تان را افزایش دهید، فعال کردن ویژگیی به نام ورود دو حرحله ای در بخش تنظیمات واتس اپ است. این کار به شما کمک می کند تا علاوه بر رمز عبور (password)، یک مرحله دیگر برای تأیید حساب تان فعال کنید.

در گروه های خود دسترسی را محدود کنید

اگر شما در واتس اپ گروهی ساخته اید و مدیر آن هستید، توصیه می شود که برای اعضا گروه تان محدودیت قائل شوید. برای این کار، شما می توانید در قسمت تنظیمات گروه خود ، دسترسی اعضا را فقط به مدیران گروه تان محدود کنید.

از فرستادن spam دوری کنید

بعضی از کارهایی که باعث می شود واتس اپ اکانت شما را بن کند، فرستادن پیام های بی ادابانه یا غیر محترمانه، اسپم و یا هرزنامه است. پس، از فرستادن این گونه مسیج ها خودداری کنید.

قوانین و شرایط واتس اپ را بپزیرید و رعایت کنید

واتس اپ برای استفاده از برنامه اش تعدادی شرایط و قوانین قرار داده است که شما باید آنها را بپزیرید. اگر به هر دلیلی شما قوانین را رعایت نکنید و کارهای ممنوعه انجام دهید، باعث بن شدن حساب تان می شوید.

روش های رفع بن واتس اپ

در نتیجه، با اطلاعات گفته شده، یکی از راحت ترین کارهای ممکن برای جلوگیری از بن شدن حساب تان در واتس اپ و افزایش حفاظت و امنیت اکانت تان، این است که آپدیت های واتس اپ را به موقع دانلود و از آن استفاده کنید. در بیشتر مواقع آپدیت ها امنیت برنامه را بهبود میبخشند و این کار باعث افزایش اکانت شما نیز می شود.

بهتر است که برای آنکه توسط واتس اپ بن نشوید و حفاظت و امنیت اکانت خود را افزایش دهید  از روش های گفته شده استفاده کنید. البته توصیه می شود که اطلاعات خود تان را در رابطه با تغییراتی که در واتس اپ اتفاق میافتد، بروز نگه دارید.

پس از مسدود شدن حساب چه کار کنیم؟

هنگامی که واتس اپ اکانت شما را بن کرد و اجازه دسترسی به شما نداد، مراحل گفته شده را انجام دهید تا شاید یکی از آنها اکانت شما را باز کرد.

دلایل بن شدن را تحقیق کنید

اولین کار این است که بفهمید به چه دلیلی اکانت شما بن شده است. بسیاری از دلیل هایی که باعث مسدود شدن حساب شما می شود، شامل شکایت یا ریپورت های پشت سر هم توسط کاربران دیگر، فرستادن مسیج های spam، یا ارسال پیام های نامناسب و غیر محترمانه می باشد. فهمیدن دلیل بن شدن به شما کمک می کند که برای رفع مسدود بودن حساب، درخواست درست و مناسبی ارسال کنید.

به تیم پشتیبانی واتس اپ ایمیل بفرستید

برای رفع بن بودن اکانت واتس اپ خودتان، باید ایمیلی به تیم پشتیبانی ارسال کنید و در ایمیل ذکر کنید که به چه دلیلی بن شده اید و از تیم پشتیبانی واتس اپ درخواست کنید که حساب تان را از مسدودیت خارج کنند. توصیه می شود که متن ایمیل را به زبان انگلیسی بنویسید، چرا که اکثر افرادی که در تیم پشتیبانی هستند، زبان انگلیسی را برای پاسخ استفاده می کنند.

این مورد هم جزء روش هایی است که به شما کمک میکند تا حساب تان را از مسدود بودن خارج کنید. تنها با فرستادن یک ایمیل به تیم پشتیبانی و درخواست از آنها، می توانید حساب تان را رفع بن کنید. توجه کنید که در ایمیل تان، تمامی اطلاعات را به دقت وارد کرده و دلیل بن شدن اکانت را توضیح دهید.

در حالت معمول، باید این اطلاعات گفته شده را در ایمیل خود وارد کنید:

1.  شماره موبایلی که متصل به حساب مسدود شده است.

2. User Name یا نام کاربری.

3. دلیل بن شدن اکانت را کاملاً دقیق شرح دهید ( مثل پیامی که از واتس اپ دریافت کرده اید).

4. زمان و تاریخ بن شدن اکانت و مشکلی که به وجود آمده را وارد کنید.

5. هر اطلاعات از نظر شما مهم است و تیم پشتیبانی امکان دارد به آن نیاز داشته باشد.

تحمل داشته باشید و ایمیل تان را چک کنید

پس از آنکه به تیم پشتیبانی Whatsapp ایمیل راسل کردید، باید مدت زمانی صبر کنید تا به ایمیل شما پسخ دهند. گاهی اوقات ممکن است که مدارکی که شما ارسال کرده اید، کافی نباشد. پس ایمیل خود تان را هر چند مدت یک بار ریفرش کنید، تا اگر تیم پشتیبانی از شما مدارک بیشتری خواست، برای شان ارسال کنید.

همچنین به این نکته دقت کنید که خارج شدن اکانت تان از بن، ممکن است کاری زمان بر و پیچیده باشد. پس بهتر است که، صبر داشته باشید و برای جلوگیری از مسدود شدن حساب واتس اپ تان از روش های گفته شده استفاده نمایید.

طریقه فرستادن ایمیل به تیم پشتیبانی

برای فرستادن ایمیل به تیم پشتیبانی واتس اپ می توانید از متن زیر کمک بگیرید:

 

Dear WhatsApp Support Team

Unfortunatley , My WhatsApp account has been banned for unknown reason that I believe there is a mistake.

I cannot have access to my account and I assure you that I have not done anything wrong againts the rules of WhatsApp.

I request you to check the problem and if it does not have any problem , Please unban my account

My Name:

My Email Address:

My Phone Number:

Best Regards

اگر پس از گذشت چند روز تیم پشتیانی واتس اپ برای شما جوابی ارسال نکرد، بهتر است که دوباره با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنید تا مشکل تان را رفع کنند.

هر چند اگر دو هفته گذشت و جوابی از طرف تیم پشتیبانی دریافت نکردید، پیشنهاد می شود که برای بار دیگر یک ایمیل به تیم پشتیبانی Whatspp ارسال کنید. در صورتی که چند بار ایمیل فرستادید و جوابی از سوی تیم پشتیبانی  دریافت نکردید و اکانت شما از حالت مسدودیت خارج نشد، شما باید به فکر ایجاد یک حساب کاربری جدید با یک شماره موبایل جدید در واتس اپ باشید.

جمع بندی

تمام برنامه های شبکه اجتماعی دارای قوانین خاصی هستند که باید آنها را رعایت کنیم. هر چند اگر تحت هر شرایطی شما قوانین را رعایت نکنید، اکانت شما با بن شدن مواجه می شود.

بهترین راه در موقعی که حساب تان بن شده است، فرستادن ایمیل به تیم پشتیبانی می باشد. هر چند بعد از فرستادن ایمیل، باید صبر داشته باشید چرا که جواب دادن به اییمل شما ممکن است مدتی طول بکشد.

به یاد داشته باشید که اگر دو هفته گذست و جوابی از سوی پشتیبانی دریافت نکردید، یک ایمیل جدید ارسال کنید. اگر پس از چندین مرتبه ارسال ایمیل، همچنان جوابی دریافت نکردید، بهتر است به فکر ایجاد یک اکانت جدید با شماره موبایل جدید باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *