Search
Close this search box.

یوتیوب :مخفی کردن آمار دیس لایک

فهرست مطالب

یوتیوب اعلام کرد که مدتی است که میزان دیس لایک ویدئوها برای کاربران غیر قابل مشاهده شده است.و تنها صاحبان اکانت قادر به مشاهده هستند.البته این موضوع بدون برنامه ریزی نیست و تصمیمی است که یوتیوب جهت محافظت از تعدادی از تولید کنندگان محتوا و کاربران در مقابل حملات و اذیت و برای گسترش تعامل محترمانه بین تولید کنندگان محتوا و بازدید کنندگان انجام شده است.با ما همراه باشید تا مخفی کردن دیس لایک را توسط یوتیوب مورد بررسی قرار دهیم.

پنهان کردن تعداد دیس لایک ها:

همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد،پنهان شدن تعداد دیس لایک ها برای حفاظت از تولید کنندگان محتوا و برای تعامل محترمانه بین کاربران و تولید کنندگان محتوا اجرا شد. ولی با تمام این تغییرات گزینه دیس لایک باقی می ماند، ولی آمار آن قابل مشاهده برای عموم نیست.و فقط صاحبان اکانت برای بررسی فید بک ها می توانند از آن استفاده کنند.

در مارس سال 2021 یوتیوب اعلام کرد که در حال آزمایش و بررسی مشاهده عمومی تعداد دیس لایک ها می باشد.و البته حذف آمار دور از انتظار نبود.هرچند این کار به مذاق تعداد زیادی از کاربران خوش نیامد.چون تعداد زیادی از کاربران بعد از مشاهده ویدئو به تعداد لایک ها و دیس لایک ها دقت می کردند و بر مبنای آن تصمصیم به ادامه مشاهده می گرفتند و با این حذف امکان مشاهده لایک و دیس لایک دیگر وجود ندارد.

لازم به ذکر است حذف این آمار مانع از سوء استفاده تعدادی از کاربران برای آزار و اذیت و تخریب تولید کنندگان محتوا می شود.

یوتیوب :مخفی کردن آمار دیس لایک
پنهان کردن دیس لایک

یوتیوب طی گزارشی اعلام کرد از زمان حذف این قابلیت به طور آزمایشی،به صورت چشمگیری استفاده از این گزینه برای آزار و اذیت و حمله به تولید کنندگان محتوا کاهش پیدا کرد.و فقط کاربران در صورتی که از یک ویدئو خوششان نمی آمد از گزینه دیس لایک استفاده میکردند.

ضمنا یوتیوب اعلام کرد در صورتی که کاربران از این گزینه استفاده کنند،این پیام به الگوریتم این پلتفرم ارسال می شود که کاربر تمایلی به مشاهده ویدئوهای مشابه ندارد و برای کاربر پیشنهادات مشابه ارائه نمی شود.البته دیگر شبکه های اجتماعی مانندفیسبوک و اینستاگرام برای کاربران خود از این گزینه برای حذف نمایش تعداد لایک ها استفاده کرده اند.البته یوتیوب اعلام کرد که تعداد لایک ها برای هر ویدئو مثل سابق برای کاربران قابل رویت است.

امتیاز به این مطلب post

جستجو

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *