2. استفاده از ایموجی برای انتقال احساسات :
همانطور که می دانید تصویر گویای هزاران کلمه است.و برای بیان احساسات و عواطف بهترین گزینه ایموجی می باشد.کپشن ها ی که در آن ایموجی های خنده و یا مرتبط با موضوع نسبت به کپشن های که در آن ایموجی emojis وجود ندارد جذاب تر هستند.پس حتما در متن های خود از ایموجی استفاده نمایید.اگر قصد استفاده از ایموجی در کپشن دارید،از ایموجی هایی استفاده کنید که احساسات و عواطف را به خوبی بیان و منتقل نمایند،و می توانید به ایموجی ها رنگ و لعاب داده و ایموجی را جایگزین بعضی از کلمات تکراری نمایید.

کپشن نویسی و جذب فالوور
3. فاصله دادن بین خطوط کپشن :
یک روش استاندارد و قابل درک در اینستاگرام برای فالوورها نوشتن کپشنهای کوتاه و واضح است. ولی امکان دارد،در بعضی مواقع مجبور به نوشتن کپشن های طولانی و مفصل باشید.و برای جلوگیری از سر نرفتن حوصله مخاطبان توصیه می شود در بین خطوط از فاصله استفاده کنید.یعنی فضایی بین خطوط طولانی قرار می گیرد،تا باعث جدا شدن پاراگراف ها از هم می شود.این فاصله موجب زیبایی ظاهری کپشن شما و همچنین سهولت در خواندن می شود.
4. اضافه کردن هشتگ :
دقت داشته باشید ممکن است گاهی یک کپشن طعنه آمیز نوشته باشید، ولی هیچ یک از مخاطبان از منظور کپشن شما مطلع نمی شوند،و به همین راحتی پست شما مسخره به نظر می رسد،در این مواقع بهترین ابزار استفاده از هشتگ کمک زیادی به شما می کند.استفاده از هشتگ ها می تواند شانس بیشتری برای دیده شدن پست شما داشته باشد.به عنوان نمونه استفاده از # کاهش_وزن موجب افزایش بازدید ها می شود.و استفاده از هشتگ مناسب موجب تعامل شده و روی هم رفته موجب دسترسی به پست ها و همچنین طبقه بندی آن و همچنین جذب فالوورهای بیشتر می شود.وقتی که از هشتگ Hashtag در کپشن استفاده می کنید هر چیزی که به ذهنتان می رسد را ننویسید.و فقط از هشتگ های ترند و مرتبط با موضوع استفاده نمایید و مطمئن شوید که مخاطبان به پست های شما دسترسی پیدا می کنند.
5. دقت در طول کپشن :
در زمان نوشتن کپشن حتما روی کیفیت متن و پست دقت زیادی داشته باشید.طول کپشنمی تواند کوتاه و واضح و یا طولانی و حاوی اطلاعات زیادی باشد.پس برای تعامل بیشتر با فالوورها گاهی اوقات طول متن های خود را تغییر دهید.و به وسیله نوشتن کپشن می توانید با فالوورهای خود صحبت کنید.
6. ربات نباشید :
هرگز و هیج چیزی نمی تواند جای تعامل انسان ها را بایکدیگر بگیرد،حتی تعامل در رسانه های اجتماعی ،و هیچ مخاطبی علاقه به خواندن متن های کتابی ندارد.در حقیقت باید متن هایی بنویسید که افراد را جذب نماید.و اعتبار نقش مهمی دارد،پس کپشن را طوری بنویسید که خواننده حس کند با او در حال حرف زدن هستید و او تنها مخاطب شماست.در مقایسه با شبکه های اجتماعی، اینستاگرام یک پلتفرم غیر رسمی است که در آن داشتن طبع شوخی در هر موضوعی مانعی ندارد.
7. شرکت در نظر سنجی اینستاگرام جهت تعامل بیشتر :
بیشتر افراد دوست دارند که در نظر سنجی های سرگرم کنننده و جذاب شرکت کنند،پس اضافه کردن نظر سنجی به کپشن ها می تواند افراد بیشتری را جذف پست ها کند.پس می توانید از کاربران بخواهید که در مورد یک موضوع نظر دهند. وقتی که از کاربران در مورد موضوعی نظر خواهی می کنید در حقیقت فالوور حس می کند که نظرش مهم است.پس سعی می کند بهترین نظرها را اعلام می کند و سعی می کند که در نظر سنجی بهترین دیدگاه را ارائه دهد.
8. به اشتراک گذاشتن احساسات :
اگر دوست دارید که با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید سعی کنید کپشن های احساسی بنویسید، که احساس واقعی شما را نشان دهد.اگر مخاطبی حس کند که شما احساس خود را بدون ترس و به راحتی بیان می کنید، به خوبی با شما ارتباط می گیرد.وقتی که نظر خود را در مورد موضوعی بیان می کنید لازم نیست در مورد آن موضوع بی طرف باشید،هرچه شما نظر و حس خود را واقعی و راحت بیان کنید،فالوورهای شما با آن پست و متن راحت تر و بیشتر ارتباط برقرار می کنند.پس اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که خود واقعی تان باشید.حتی برای بیان احساسات خود از کلمه های عاطفی و حسی مخصوص خودتان استفاده نمایید.
9. نوشتن در مورد مباحث روز :
نوشتن در مورد مباحث پرطرفدار یکی از مهمترین و جذاب ترین روش ها برای جذب مخاطبان است.اصلا هم تفاوت ندارد که در مورد یک بازی ورزشی باشد و یا در مورد کرونا و یا هر موضوع دیگری می توانید متن بنویسید.اصلا هم مهم نیست که از زمان موضوع گذشته باشد،فقط باید یک متن جذاب و جالب در مورد آن موضوع نوشته و فالوورهایتان را به چالش بکشید.